hoe reageren julie (als julie die hebben) kindje(s) op de komst van hun broertje of zusje? ik heb al een zoontje van 10 en hij is bijna net zo zenuwachtig op de komst vd kleine als wij. hardstikke leuk. hij knuffelt me buik een gaat mee naar bijna alle controles en echo's. hij was ook degene die aan iedereen mocht vertellen dat hij een broertje/zusje kreeg. ape trots is ie maar hoe reageren hele jonge kindjes? snappen ze het? zijn ze jaloers/blij etc.. lijkt me zo moeilijk als ze jaloers zijn...
Mijn oudste is 4 jaar en mijn jongste is 1 jaar en 9 maand. Mijn oudste begrijpt het heel erg goed en zegt vanaf het begin al te weten wat het word en wanneer het geboren gaat worden... hij geeft veel kusjes op mijn buik.. als ik last van mijn buik heb komt hij bij me zitten en wrijft/aait erover. Hij wil elke keer voelen als de baby beweegd en je ziet hem dan glunderen. Hij heeft op school een mooie tekening gemaakt voor de baby.. Hij vind het echt geweldig!! Mijn jongste begint het nu langzaam iets te begrijpen.. Als ik hem vraag waar de baby is trekt hij mijn truitjes omhoog en wijst mijn buik aan. Verder is hij nog erg jong om te begrijpen wat er gaat gebeuren, maar jaloers zijn ze alle 2 niet.
Mijn dochter is zes en haar reactie toen mijn man vertelde dat ze grote zus zou worden vergeet ik nooit meer... Ze barstte letterlijk in tranen uit en zei 'ik ben zo blijhijhijhij!' Ze leeft heel erg mee, maar ik ga er wel van uit dat ze 't straks best met vlagen even moeilijk zal hebben. Ze wil ook alles weten van bevallen en waar kinderen vandaan komen en zo.
mijn oudste dochter van 9 was zo blij dat ze me fijn kneepen letterlijk een gat in de lucht sprong van vreugde. de middelste van 6 zei alleen maar tussen het ds en door "oh leuk,als het maar een broertje wordt"{heb 3 dochters} en de jongste is nog maar 2 dus begrijpt er geen bal van
Mijn oudste is 2jaar en 2 maanden. Het enige wat hij spontaan over mijn buik gezegd heeft is "mama buik bal" Ik denk echt niet dat hij het begrijpt. Ik vind het wel jammer want ik heb niet het gevoel dat ik hem kan voorbereiden op wat komen gaat... Groetjes
Eva wordt eind deze maand 2 en snapt het toch al wel redelijk. Al is het nog wel erg onwerkelijk dat er echt een baby in mijn buik zit. Ze vindt baby's helemaal geweldig, maar ze kan de baby in mijn buik natuurlijk nog niet zien, dus volgens mij gelooft ze niet dat daar ook zo'n echte leuke baby in zit Ze weet al een aantal maanden dat er een baby in mama's buik zit, als je vraagt waar de baby of haar zusje is zegt ze ook meteen: mama buik! En soms gaat ze dan ook even kijken. Laatst stond ik bij de Hema in de rij stond ze me half uit te kleden om mijn (blote) buik te kunnen zien . En een paar dagen terug ging ze spontaan mijn buik knuffelen en zei ze: 'zusje....' op zo'n lieve manier! *smelt* Ze heeft de baby ook al een paar keer gevoeld, maar ze is niet zo geduldig en begint dan al gauw te giechelen en ze vindt het volgens mij maar raar.
ik heb hier zelf geen ervaring mee. maar mijn moeder vertelde me wel altijd dat ik vroeger.. ik was net 1 maand 3 toen mijn zusje werd geboren.. .. dat ik echt jaloers was.. dat ik zelfs 1x tijdens het bezoek buiten heb gestaan met een fles cola. en riep.. kijk mama.. en goot zo de cola over mijn hoofd heen.. en nog van zo'n dingen.. om maar de aandacht te krijgen !! haha ik weet hier niets meer van.. maar ik hoop dat als ik ooit een 2e krijg dat mijn dochtertje zich er goed bij voelt...
ik schijn ook heel erg jaloers geweest te zijn toen mijn zusje geboren werd. maar toen kreeg ik een nieuwe pop die iik net zo kon verzorgen als mijn moeder me nieuwe zusje en toen was t goed.. hehe
Hoi Dames, Ik heb geen ervaring, maar bij v&d verkopen ze boekjes van Nijntje. Daar zit er ook een bij over de zwangerschap van je moeder. Dit legt heel duidelijk en op een kinderlijke manier uit wat er gebeurt in mama's buik en na de bevalling. Likt mij een hele goede manier als je kind van voorlezen houdt.
Weet je ook hoe dat boekje heet??? Ik zit te zoeken op internet maar kan het zo niet vinden... en Eva is dol op Nijntje, dus lijkt me helemaal geweldig voor haar!
Oh, volgens mij heet het Kleine Pluis! Ik zat te zoeken op Nijntje Ga ik het even bij de boekwinkel halen/bestellen.
Toen Dinja geboren werd was Kyra 2 jaar en 4 maanden oud. Ze is steeds mee geweest naar alle controles en vond het reuze interesant dat ze grote zus werd. Ze snapte het ook echt heel goed. Ze is nu dan ook erg lief voor haar zusje en wil overal bij helpen. Natuurlijk merkt ze soms ook wel dat er niet altijd meer evenveel tijd voor haar is en dan wordt ze soms wel eens boos. Maar goed dat moeten ze ook leren he dat ze soms even moeten wachten op elkaar!
Boekje heet idd Kleine Pluis, is erg leuk! Wij hadden ook het boekje: Biba babyboek, dat vond Kyra echt helmaal geweldig. Ik las dat verhaal wel 20x per dag voor en dan gebruikte ik haar naam er steeds bij. Zitten ook van die flapjes op de buik van mama en daar onder kun je de baby dan zien zitten!