Hoi meiden, Ik wil graag met jullie mijn "situatie" delen, omdat ik erg benieuwd ben wat jullie ervan vinden... Ik weet al heel lang dat ik kinderen wil, maar de laatste maanden kan ik nergens anders meer aan denken. Ik word volgende week 25, en ik voel echt dat ik er klaar voor ben. Ook mijn vriend wil graag een kindje met mij en is er ook klaar voor. Nu het "probleem": Ik heb mijn bachelorstudie twee jaar geleden afgerond en heb nu een vaste baan en ik verdien goed. Ik heb toen besloten om ook nog mijn masterstudie te gaan volgen. Mijn baan heb ik nogsteeds, ik ga nu alleen op de woensdagmiddag een paar uurtjes naar school. Naar verwachting zal ik volgend jaar maart/april afstuderen. Daarnaast ga ik in juni trouwen en ik heb net dé jurk gevonden en besteld (helemaal op maat...) Ik slik al 10 jaar de pil en verwacht dus niet meteen zwanger te zijn, eerst zal mijn cyclus weer normaal moeten worden. Dus ik denk dat ik me met oog op mijn bruiloft niet echt zorgen hoef te maken. Met mijn studie gaat het goed, ik heb alles tot nu toe gehaald en besteed er thuis weinig tijd aan, toch ben ik bang dat als ik zwanger ben ik niet meer aan mijn scriptie (volgend jaar januari) toekom.. Iemand hier ervaringen mee? Liefs, Ctje
Hoi C'tje, Ik herken je gevoel wel, als je eenmaal in je hoofd hebt dat je voor een kleintje wil gaan.... Wij zaten in een soortgelijke situatie, alleen in plaats van school had het te maken met het opstarten van een bedrijf. Wij hebben al een bedrijf en zijn een tweede aan het opstarten. Wij hadden besloten dat als het ene bedrijf helemaal stabiel was we voor een kindje zouden gaan, en ondertussen de nieuwe zouden opstarten. Want je kan het niet altijd blijven uitstellen, er is volgens mij nooit een "goed" moment om er aan te beginnen, er is altijd wel iets. Het feit blijft wel dat jullie graag een kindje willen! Dus misschien kunnen jullie ook iets afspreken, bijvoorbeeld dat als je op de helft bent met je scriptie dat jullie dan gaan proberen. Eer dat je zwanger bent/een kindje hebt ben je al gauw anderhalf jaar verder. Maar stoppen met de pil kan al wel, kan je lichaam vast wennen, moet je gewoon veilig vrijen. En stiekem zet je dan al de eerste stap. Wat jullie ook besluiten, veel plezier.
Ik zou denk ik de maand na je trouwen ervoor gaan! Stop je met de pil een maandje ervoor... Dus nog effe wachten, dan zit je niet over een jaar van: had ik maar nog ff gewacht, kun je alles doen zoals je wilde in de eerste instantie! Je bent nog jong! Succes!!
in jou situatie zou ik denk ik even wachten.. In ieder geval tot je studie is afgerond.. het is een stuk moeilijker met kindje.. aan de andere kant.. het is wel te doen, maar kost een hoop meer moeite 9probeer maar eens een rustig momentje te zoeken) Natuurlijk kun je tijdens je zwangerschap al in het voren gaan werken om zoveel mogelijk afgerond te hebben.. En die jurk.. daar kom je wel overheen
Hi meiden, Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat we in ieder geval wachten tot na ons huwelijk.. Of misschien een maandje of 2 ervoor en dan maar hopen dat ik niet te veel last krijg van het ontpillen.. Met mijn studie komt het wel goed, hoop ik.. Vanaf januari 2013 ben ik klaar met mijn colleges. Ik moet dan alleen mijn scriptie nog schrijven, maar daar begin ik wat eerder mee.. Haha het wachten is best lastig.. Liefs ctje
Hee meid, wachten is inderdaad lastig. Ik ben zelf 24 en juli 2011 getrouwd. Ik ben toen ook gestopt met de pil, ook om inzicht te krijgen in mijn cyclus. We vrijen dan wel met condoom, maar ook wel eens zonder in de "veilige" periode haha. Maar als we zo zwanger raken is het ook geen probleem. Mijn man wil liever nog even wachten met een kleintje, terwijl het van mij zeker wel mag komen. Vooral omdat je niet weet of je gelijk zwanger bent. Ik wens je veel succes met wachten. En de voorbereidingen van het stoppen zijn ook leuk hoor. Misschien kan je na je trouwen ook stoppen met de pil? Geen last van ontpil verschijnselen op je grote dag dan. En dan kan je lichaam rustig op gang komen, en dan kan je evt na 2 maand starten voor een kindje? Dan ben je op z'n vroegst halverwege je zwangerschap als je aan je scriptie moet beginnen. Succes
Hoi hoi, Ik zelf ben gestopt met de pil na onze huwelijksreis. Van ontpillen heb ik geen last gehad eigenlijk. En ben toen ook begonnen met m'n scriptie..... die is bijna afgerond.... maar nog geen tekenen van een zwangerschap, helaas! Maar ik had er geen problemen mee zwanger te worden tijdens het schrijven van m'n scriptie. Wat betreft het nog kunnen passen van m'n trouwjurk vond ik toch wel belangrijk. Liefs, Vivian
Hoi Ctje, ik zou pas wachten met stoppen tot vlak voor je trouwen. Ik kreeg 3 maanden na het stoppen ineens allemaal pukkels die ik nooit had. Sommige dames krijgen dit zelfs al eerder. En dat wil je op je trouwdag natuurlijk niet hebben. Je krijgt kwaaltjes van het stoppen, maar het wil niet zeggen dat je niet vruchtbaar bent, zodra je gestopt bent. Je kunt snel zwanger zijn, wat niet wil zeggen dat het zo is natuurlijk. Ik ben afgelopen juni getrouwd en heb nog 1 maandje de pil geslikt. Vanaf november zijn wij ervoor gegaan. We zitten nu in ronde 4. En hebben eigenlijk pas echt 1 ronde gehad waarop het raak kon zijn, omdat we tijdens de andere 2 niet tijdens het ei geklust hadden (achteraf gezien). Maar waar een wil is, is een weg. Dus ik zou als je wilt stoppen, gewoon stoppen. Is het zo'n probleem als je een half jaartje later klaar bent met je master? Tijdens de zwangerschap kun je nog leren en als het kindje geboren is, ervan uitgaande dat het goed gaat, kun je tijdens de slaapuurtjes leren of in het weekend of op de avond. Ik zou er zelf niet door wachten denk ik. Je bent nog jong, maar ja, als die eierstokken eenmaal roepen, is het moeilijk om ze weer stil te krijgen