bloed laten prikken

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by westlander84, Mar 18, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamavanshawn

mamavanshawn Actief lid

Jan 2, 2008
    239
    0
    0
    Ik, ik laat echt geen bloed afnemen. Was mijn gyn ook niet blij mee maar das dan heel jammer. Het is mijn lichaam en daarmee uit.

edit: Heb dan wel weer een ruggeprik gehad, maar dat was medisch, en dat viel me wel mee, bloedafnemen kan ik echt niet hebben, ook vaccinaties niet trouwens.

2. Liekje22

Liekje22 Actief lid

Nov 20, 2007
    181
    0
    0
    Mama
    haarlem
    Tja een moeilijke beslissing ik kan er absoluut niet tegen. En helaas helpt het ook niet als ik iemand meeneem. Hopen dat ze er begrip voor hebben want heb een arts gehad die zei dat ik me niet aan moest stellen nou ik heb dus geen bloed laten prikken.

3. mamavanshawn

mamavanshawn Actief lid

Jan 2, 2008
    239
    0
    0
    Ik kan er dus ook niet tegen en als een arts het daar niet mee eens is dan ga ik naar een andere.

4. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    en hoe weten ze bijv je bloedgroep dan?

5. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

Oct 12, 2007
    6,168
    1
    0
    on the moon
    nou liekje 22 en mama van shawn,ik zou toch maar ff laten prikken,want als je antistoffen tegen je kindje aanmaakt,dan weet ze dat dus niet en als dat wel zo is moet jij gelijk een prik hebben na de bevalling,ik snap dat jullie bang zijn maar je moet straks ook een kindje op de wereld zetten,sorry maar dat lijkt mij veel erger als een prikje..

6. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    Turkije
    ben het met je eens..

En een vraagje aan mama van shawn: een ruggeprik is medisch zeg je? Maar bloedafname of vaccinatie niet dan? Bloedafname is toch ook met een reden, ze doen het niet zomaar. En laat je je kinderen wel vaccineren of dat ook niet?

7. Tammie26

Tammie26 Bekend lid

Dec 18, 2007
    656
    0
    0
    Rotterdam
    Ik ben ook als de dood voor dat prikken en word al onpasselijk als ik eraan denk maar ben gewoon gaan liggen en niet kijken.
    ff doorbijten en je bent er vanaf het is wel erg belangrijk!

8. mamavanshawn

mamavanshawn Actief lid

Jan 2, 2008
    239
    0
    0
    Ik heb al een kind ;) en die is ook prima ter wereld gekomen hoor, en zelfs al was het een helse bevalling en hebben ze me onder dwang een ruggeprik gegeven, liever dat (uberhaupt die ruggeprik was niet zo'n probleem omdat je dan al heel veel pijn hebt)
    Bloedgroep is bij mij bij mijn geboorte al vastgesteld. Rhesusfactor is bij mij vastgesteld toen ik vorig jaar met een ambulance naar het ziekenhuis was gebracht na een ongeluk en ik bewusteloos was. Het kwam hun dus wel goed uit, maar sindsdien heb ik een formulier op zak waarin ik aangeef dat ze geen bloed mogen afnemen en geen bloed mogen toedienen. Hier hebben artsen zich aan te houden, ook in crisissituaties.

9. mamavanshawn

mamavanshawn Actief lid

Jan 2, 2008
    239
    0
    0
    Helaas is in Belgie polio verplicht en dat is dan ook gelijk de enige vaccinatie die hij krijgt. De rest is in mijn opinie onzin.
    Die ruggeprik is onder dwang gegeven, omdat het een keizersnede zou worden, maar door die ruggeprik is de ontsluiting toch doorgezet en kon het dus zonder. Ik was het er absoluut niet mee eens maar anders was mijn zoon er dus niet geweest. De kans is ook heel groot dat ik zonder ruggeprik ook de volgende keer niet kan bevallen, dus deze keer zal ik er ook aan moeten geloven.
    Bloedafname is niet pure noodzaak, zonder die ruggeprik was mijn zoontje niet geboren.
    Zonder bloedafname gaat het al 24 jaar prima met mij hoor.

10. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    Turkije
    maar is dit iets uit jezelf of uit je geloofsovertuiging?

11. muiz

muiz Actief lid

Feb 22, 2008
    287
    0
    0
    Ik vind het echt heel erg onverstandig om geen bloed te laten prikken. Bij mij zijn ook bepaalde antistoffen gevonden en het is toch wel fijn om dit van tevoren te weten omdat de gevolgen heel erg kunnen zijn als dit niet getest was.
    Gelukkig ben ik niet echt panisch voor prikken ofzo, ik heb heel mijn leven al geregeld bloed moeten laten prikken dus ik ben het wel gewend. En bovendien, je kan toch de andere kant op kijken of iemand meenemen die je afleid. ;)

Bij mij werd het trouwens niet door de verloskundige gedaan maar door het lab in het ziekenhuis.

12. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,829
    3,353
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    bij mij werden er 4 buisjes geprikt geloof ik... Prikken is altijd drama bij mij, door vroegere infusen zijn m'n vaten gewoon zo slecht, dat ze bijna niet aan te prikken zijn helaas...
    Niet zo'n pretje. De vlos begon er dus al niet eens aan en ik werd gelijk doorgestuurd naar het ziekenhuis..
    Maar ik vind het leven van mij en m'n kindje toch een superbelangrijke reden om bloed te prikken. Ook als ik panisch zou zijn ofzo. Als het uit overtuiging is, is het wat anders, maar alleen uit angst niet doen? Daarmee breng je mogelijk het leven van je kindje in gevaar.
    Ik zou hierover wel praten met je vlos en eventueel je huisarts. Als het voor een uitzondering is, zijn er misschien wel kalmerende middelen die je eventueel eenmalig voorgeschreven kunt krijgen voor het bloedprikken (en die ook je kindje geen kwaad doen) . Waardoor je de angst dus echt niet ervaart als angst.
    Dat is natuurlijk allemaal niet zo handig en ook niet prettig, maar het lijkt mij een betere oplossing dan helemaal je bloed niet te controleren.

13. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik vraag me altijd af waarom mensen zo bang zijn voor prikken?

Je voelt er toch helemaal niks van, 2 tellen even een klein steekje, van de rest heb je geen last..
    Ik heb gister bloed laten prikken, ik schrok me dood toen ze de buisjes ging verzamelen. HEt waren er een stuk of 10..

14. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

Sep 30, 2007
    1,677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    ik vind prikken oook dood eng maar wat moet dat moet en het is belangrijk

als jullie echt zo bang zijn kunnen jullie ook bij de apotheek emla pleister en zalf halen dat moet je een uurtje voor het prikken op je arm smeren en die pleister erover heen en je voelt niks meer

ik heb dat vroeger ook vaak gebruikt en me schoonzusje gebruikt het nog steeds

15. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,829
    3,353
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ja dat is ook nog een goede oplossing en vrij simpel ook... die emla-creme

16. Liekje22

Liekje22 Actief lid

Nov 20, 2007
    181
    0
    0
    Mama
    haarlem
    Is die emla creme zo te koop, wat kost t ong? En natuurlijk voel je daardoor echt nix van die prik? Hoe werkt t?

Ik snap ook wel dat het nodig is en in het belang is van mijn kindje maar mijn angst is ook heel erg groot. :( Ben echt als de dood voor een prik.

Ga komende week vk bellen voor een afspraak...

17. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,829
    3,353
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik geloof niet dat het zo te koop is, de creme. De pleister daarentegen vallen onder zelfzorg. Dus wat mvjason zegt, even langs de apotheek.
    Ik heb het zelf nooit nodig gehad, en heb er dus geen ervaringen mee, maar ik weet dat ze het dus bij kinderen ook regelmatig gebruiken, zeker bij kleine kinderen die heel vaak geprikt moeten worden of die slecht te prikken zijn (jonge kankerpatientjes bijvoorbeeld).
    Hierdoor is het prikken voor hen helemaal niet zo beangstigend meer, omdat het geen pijn doet.. (net zoals haren wassen een drama kan zijn, tot je shampoo haalt die niet prikt- en als ze dat doorhebben is er ineens niets meer aan de hand) . Maar oke, ik dwaal af ;) .
    Maar ik zou echt even langs apotheek gaan! Oja, de werking: heel simpel; het is een verdovende creme. Je verdoofd de huid dus een uurtje voordat je geprikt wordt..
    zie ook: www.consumed.nl en dan emla in typen.. dan vind je het wel.

18. Liekje22

Liekje22 Actief lid

Nov 20, 2007
    181
    0
    0
    Mama
    haarlem
    Ja dat zal ik dan maar doen... Want tja zoals ik overal al gelezen heb is het bloedprikken toch wel van belang... En schijt (sorry voor taalgebruik) er echt (bijna) letterlijk voor in me broek.

Stel t altijd t liefst zolang mogelijk uit, maar uiteindelijk moet het toch. En tja makkelijk gezegt wat moet dat moet. Maar dan komt toch die angst weer...

Dus toch maar ff langs de apotheek....

Owja bedankt voor die site ik ga meteen ff kijken

19. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

Sep 30, 2007
    1,677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    het geeft echt niet dat je in je broek schijt van prikken dat had ik vroeger ook maar ben nu al zoveel geprikt in me leven dat ik me erbij gelegen heb

ik weet niet of ze zo tekoop zijn die pleisters en die zalf maar mischien kan je het via een recept krijgen dat krijgt me schoonzusje ook

het werkt als volgt

je doet de zalf op beide armen want je weet niet welk bloedvat ze beter kunnen prikken dan gaat er over die zalf een doorzichtige pleister dat laat je een uurtje zitten het is namelijk een verdovende zalf die meestal gebruikt wordt bij kinderen omdat ze bang zijn voor prikken

en echt geloof me je voelt er niks van ik heb het ook altijd gebruikt maar die ene keer dat ik nog geprikt wordt geef ik me gewoon over

ga morgen even langs de apotheek die kan je vast vertellen hoe je die dingen kunt krijgen

suc6 meid en dat prikken is indd niet voor niks

20. Niet meer actief

Ik heb een bloedprik formulier gekregen maar alleen maar voor rubella antistoffen?

Share This Page