bloed laten prikken

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door westlander84, 18 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ml80

ml80 Actief lid

21 okt 2007
    221
    0
    0
    Bij Arnhem
    Klopt, ze hebben met 9 weken al bloed afgenomen, maar toen niet bij ons eigen lab...anders zou iedereen het al weten en daar had ik geen zin in!

2. Niet meer actief

ja heb je gelijk in... ik heb het ook niet in mijn eigen ziekenhuis laten doen, al weten ze wel al dat ik zwanger ben door alle omstandigheden (zit al zo'n 2 weken in de ziektewet door een operatie in mijn beginnende zwangerschap)

3. Liz0104

Liz0104 Fanatiek lid

14 jan 2008
    1.048
    1
    0
    Antwerpen
    bij mij een stuk of acht... vond het ook allemaal maar raar... dacht even : hallo ik moet ook nog wel iets over hebben he... mjah :D zal wel goed komen zeker:) waarom zoveel bloed weet ik ook niet eigenlijk... eenbuisje voor dit een buisje voor dat... mijn vriend zei dat ik nogal wittekes zag erna... je zou voor minder :D

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    En het valt trouwens hardstikke mee hoeveel ze afnemen.
    In een buisje gaat gemiddeld iets van 4ml (je hebt natuurlijk ook iets grotere buizen en wat kleinere). Dus stel dat er 10 buisjes worden afgenomen zit je nog steeds maar op gemiddeld 40 ml. Als er bloed afgenomen word bij de bloedbank als bloeddonor word 500 ml afgenomen dus dan zie je het verschil..

5. Niet meer actief

Inderdaad.. ik ben zelf ook bloeddonor en van die buisjes in het lab merk je niks, kan volgens mij ook niet, of je moet echt een veel te laag Hb etc. hebben...
    Na afloop van die 500ml is het inderdaad wle altijd even bijkomen met een kopje soep :)

6. ibulten

ibulten Lid

30 okt 2007
    14
    0
    0
    Goor
    He allemaal,

Bij zijn er een stuk of 6 buisjes bloed afgenomen.
    Ik heb bij het volgende bezoek aan de verloskundige de uitslag gehoord.

Maar nog iets. Moesten jullie ook voor dit bloedprikken betalen? I.v.m. eigen risico per 1 januari 2008. Ik was z'on beetje 25 euro kwijt. Dat heeft de verloskundige niet gezegd. :x

7. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik heb nog niets binnen, maar das toch algemeen bekend dat er een eigen bijdrage is?

Nou heb ik trouwens wel gehoord, dat alles wat zw.schaps gerelateerd is, gewoon vergoed wordt. Maar waarschijnlijk zullen er wel mensen zijn, die er verstand van hebben, die reageren.

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    de bloedafname was bij mij voor 1 januari 2008 dus heb daar dan ook geen brief voor ontvangen. Van na die tijd heb ik ook nog geen rekening van iets gehad (behalve een antibioticakuurtje in januari maar dat staat los van verloskundige zorg).. dus i dont know

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.829
    3.353
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    volgens mij gaat bloedprikken er altijd af. Nu van je eigen risico, vorig jaar van je no-claim, dus op zich is het niet veranderd. Ik vind de kosten eigenlijk nog wel meevallen :)

en dat de verloskundigen het niet gezegd heeft: Tja, als ik bij mijn internist op controle kom, is daar ook nooit gezegd dat dat van mijn no-claim / eigen risico af gaat (en dat is iets duurder helaas) . Maar dat is denk ik iets dat je zelf kan weten, na kan zoeken, behoort te weten? Ik ga er vanuit dat er zo gedacht wordt tenminste ;)

10. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Pff bij mij hebben ze 2x bloed afgenomen tijdens de zw.schap, maar een pretje was het niet...:( en ik ben toch echt niet kleinzierig aangelegd, maar heb hele moeilijke aders dus bij mij prikken ze ook ALTIJD minstens één keer mis (ooit zeven keer...) en loop ook nog minstens twee weken met mooie blauwe plekken.

Heb nu nog blauwe plekken van m'n bevalling, van het infuus proberen in m'n pols te prikken.uiteindelijk toch maar in m'n hand geprikt,(had ik al gezegd, maarja...)nadat ik nog commentaar en een zucht van een oud wijf (sorry) had gehad à la :'dat heb ik nou nog nooit meegemaakt!' Lig je daar lekker met weeën te wachten op een ruggenprik die je niet krijgt tot dat fucking infuus zit...

Sorry, plotselinge aanval van frustratie, back on topic nu! ;)

Waren bij mij toch ook wel een stuk of zes buisjes die ze afgetapt hebben in het begin van m'n zwangerschap.

11. ml80

ml80 Actief lid

21 okt 2007
    221
    0
    0
    Bij Arnhem
    Hallo Ibulten.

Het klopt niet dat je hier een rekening voor ontvangen hebt, heb je deze van je zorgverzekering gehad?
    Het hele standaard pakket wordt namelijk vergoed door de PEA (provinciale Ent Administratie). Het kan wel zijn dat je een uitgebreider onderzoek hebt gehad, misschien dat je dit wel heb moeten betalen. Normaal gaat bloedafname wel van je eigen risico af, maar omdat het ivm zwangerschap is, wordt het vergoed.
    Als ik jouw was zou ik er even achterna gaan. Ik heb ook geen rekening gehad, van de bloedafnames en de echos niet. Groetjes

12. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    bloed prikken gaat van je no clame af bij mij is er ook 25 zoveel afgegaan van me no clame kreeg een brief van me verzekering

13. bambie

bambie Bekend lid

31 okt 2007
    878
    1
    0
    expert beheerder
    bilthoven
    ik mocht vandaag 5 buisjes inleveren, en wonderwel ineen keer raak, ik ben ook moeilijk te prikken maar dit ging helemaal goed.............................................. tot thuis... mijn truitje (licht grijs) was helemaal doorweekt... het zat dus niet helemaal dicht toen de pleister erop ging :oops: was minstens nog een extra buisje...

gelukkig nu wel dicht nou maar kijken hoe blauw het gaat worden

14. westlander84

westlander84 Actief lid

13 feb 2008
    152
    0
    16
    westland
    weten jullie hoe lang hetduurt voordat de uitslagbekend is? meideb vab het lab hier op het forum jullie enig idee?

groetjes

15. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    Alleen van het bloedprikken of van een combitest? Ik heb vorige week bloed laten prikken vanwege mijn hoge bloeddruk, daarvan had ik binnen drie dagen de uitslag.

16. westlander84

westlander84 Actief lid

13 feb 2008
    152
    0
    16
    westland
    neej gewoon de uitslag van bloed prikken je hb hiv, hepatitise trombocyten etc

17. muiz

muiz Actief lid

22 feb 2008
    287
    0
    0
    Binnen een week is alles binnen ;) , tenminste dat was hier zo!

18. westlander84

westlander84 Actief lid

13 feb 2008
    152
    0
    16
    westland
    ok bedankt dat zal mijn verloskundige de papieren ook wel hebben is nu 3 weken geleden dus dan hoor ik het wel bij mijn volgende afspraak:D

thanx meiden

19. muiz

muiz Actief lid

22 feb 2008
    287
    0
    0
    Als er iets niet in orde was hadden ze al wel gebeld hoor ;)

20. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    bij mij maar eentje!

was ook erg verbaasd... zat me al voor te bereiden op een ware bloeddonatie maar het viel erggg mee!

waarom zou weinig weet ik eerlijk gezegd ook niet?

Deel Deze Pagina