Hoi, Vandaag bij de controle bleek dat mijn meisje in de hoofdligging zat, helemaal opgelucht! Alleen nu vraag ik me af wanneer ze gaat indalen of dat ze al is ingedaald.. Ik merk namelijk wel dat het wat anders voelt sindskort. Ik heb het veel minder benauwd, veel minder druk op mijn longen. Daarnaast had ik een paar dagen terug pijnlijke steken helemaal onderin, bijna op m'n vagina. Ook moet ik sindskort veeeeel vaker plassen, ik moet nu echt bijna elk uur terwijl dit voorheen niet het geval was. En bij het lopen voel ik nu een constante druk op mijn vagina. Zou dit alles van het indalen kunnen komen of zijn dit veelvoorkomende kenmerken bij dit termijn? Met hoeveel weken was jullie baby ingedaald? En hadden jullie er iets van gemerkt?
Ja dat kan heel goed het indalen zijn! Ik heb die dingen die je beschrijft ook gevoeld en bij de controle bleek san ook dat hij al was ingedaald maar telkens niet vast lag. Dat zorgde ervoor dat hij nog zn hoofdje kon draaien in mn bekken en dat voelde ook niet zo aangenaam haha. Met name ook op de blaas.
Hier het idee dat hij het ene moment ingedaald ligt en het andere moment weer uit m'n bekken floept en dus hoger ligt.. Ik herken de steekjes en het drukkende gevoel wel. Rond dat stadium kan het voor een eerste goed het indalen betekenen!
Oef vooral die steken weet ik nog goed hoor. Had soms het idee dat ze ieder moment eruit kon komen ;'). Het klinkt wel als indalen hoor, kan soms even duren dat proces. En het zegt verder helemaal niks. Hier een baby die met 33 weken ingedaald leek, maar ze kwam pas met 42 weken hahahaha. Succes!!
Klinkt als indalen en het kan best dat ze er morgen weer uitfloept en weer met het hoofd boven ligt. Vaak zakken ze al wat dieper in het bekken (en dat voelt niet lekker) maar liggen ze dan nog niet vast. Ik vond dat als ze aan het einde echt helemaal ingedaald en zijn vast liggen dat je dan ook raar gaat lopen, alsof er iets tussen je benen zit. Ik ben ook 33 weken zwanger nu en baby zit ook een stuk ingedaald, maar ik kan nog normaal lopen
Klinkt idd als indalen, heeft je vk/gyn niet gezegd of ze ingedaald lag of niet? Meestal staat het ook wel op je zwangerschapskaart. Helaas zegt het indalen niet zo heel veel, hier een eigenwijs meisje die al vanaf 26 weken ingedaald lag, met 29 weken al vast en net na 31 weken weer in stuit gedraaid is 🙈
Ik ben precies even lang zwanger en ervaar precies het zelfde! Ook sinds een paar dagen véél vaker plassen en soms steekjes. Bij de echo afgelopen week bleek ook dat hij al een klein beetje ingedaald lag.
Ik voel altijd tijdens mn zwangerschappen door een klein stukje met mn vinger naar binnen te gaan.. als ik meteen een hoofdje voel weet ik meteen dst de baby ingedaald is.. en heb alle keren gelijk gehad! Ook al ligt mn baby nu ook ingedaald soms voel ik toch echt vanalles tegen mn ribben zo iets ligt ook aan de grootte van je baby
Mijn baby ligt vanaf 30 weken los in het bekken en vanaf vorige week ligt ze vast (buik hangt ook een stuk lager nu).
Ik heb ook sinds 29 weken last van m'n liezen. met zitten lopen zodra ik uit bed kom alles. Toen met 30 weken aangegeven bij de vk toen zei ze idd dat het van het indalen was. afgelopen woensdag weer aangegeven en ging ze voelen en toen zei ze dat ze een klein beetje ingedaald was. Moet ook veel meer plassen maar op het plassen en liespijn na Heb ik eigenlijk nergens last van haha
Kan dat hij al wat ingedaald is ja, maar mijn vk zei dat hij rond dat termijn ook weer een beetje uit je bekken kan komen dus weer wat hoger gaat zitten Hier laatste tijd ook meer druk op mijn blaas, maar mijn buik is zo gevuld dat hij tegelijkertijd nog lekker hoog zit ook baby wordt groot! Maar de dingen die je voelt kunnen goed zijn omdat ie laag ligt hoor! Zal ook wel zo zijn, maar kan ook dat hij nog niet volledig is ingedaald. Dat was bij mij zo.
Nee, ze heeft er niks over gezegd. Ze had gewoon even snel gevoeld of ze nog in een stuitligging zat of niet. Ik was ook alleen daarop gefocust, pas toen ik thuis was dacht ik aan het eventuele indalen. Wel stom, anders had ik het tijdens de controle nog gevraagd.
Bedankt voor de reacties! Ik ga er maar gewoon vanuit dat ze is ingedaald. Bij de eerstvolgende controle zal ik het de vk even navragen om het zeker te weten!
Hier maandag met 34 weken lag ze in de bekken maar nog niet vast... Dat kan ook. Raar dat ze je dat niet verteld hebben
Soms staat het ook wel op je zwangerschapskaart, maar dan als afkorting BBBI (bewegelijk boven bekken ingang) BIBI (bewegelijk in bekken ingang) VIBI (vast in bekken ingang)
De vk dacht 2 weken geleden dat de kleine vast lag maar de week daarna lag hij er weer boven (bbbi). Afgelopen week lag ie half in het bekken (bibi). Wel dezelfde symptomen. Zegt dus niet perse iets. Al wil ik ook heeeel graag dat hij gewoon vast ligt nu.
Die signalen heb ik ook. Wel is het bij mij dat ze al lange tijd met hoofdje beneden lag. En ik heb sinds 2 a 3 dagen last van soort zeurende menstruatiepijn om de paar uur wat dan voor heel ff aanhoudt. Had gelezen dat het indalingsweeen kunnen zijn. Heb de 15e n afspraak weer en ben benieuwd of ze dan zeggen dat ze Sl ingedaald is.
Herken de klachten helemaal niet. Mijn baby's zijn geen van allen ingedaald, pas tijdens laatste deel van bevalling. Dus ik denk dan: klinkt logisch dat indalen zou kunnen zijn !
Hier met 32 weken ingedaald maar volgens mij is meneer er weer uit. ik zal het dinsdag horen. M'n dochter daalde pas met de bevalling in. 38 weken
Klinkt als indalen inderdaad. Hier dezelfde klachten, alleen moet ik plassen om het kwartier :') Afgelopen woensdag controle gehad en toen was ons meisje al een stukje ingedaald.