Advies gevraagd: korte menstruatie, of...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Annelynn, 29 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annelynn

Annelynn Actief lid

4 jul 2011
    314
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik heb me een paar weken geleden aangemeld op het forum omdat mijn man en ik zwanger willen worden van een tweede. We zitten nu in ronde twee.

Het probleem waar ik tegenaan loop is het volgende. Toen ik zwanger werd van mijn dochtertje heb ik een flinke innestelingsbloeding gehad. Zo erg zelfs dat ik geen moment heb gedacht dat ik zwanger zou kunnen zijn; ik was gewoon ongesteld geworden. Het hield 5 dagen aan met flink wat bloedverlies, dus op naar de volgende ronde. Omdat de menstruatie toen wel vroeg was (dag 23) ben ik de volgende ronde ovulatietesten gaan gebruiken. Deze werden op dag 10 direct knalpositief en bleven dat de volgende 5 dagen. Toen wist ik dat er iets niet klopte, want dat kan eigenlijk niet. Toch maar een zwangerschapstest gedaan en die werd direct positief! Ik kon het eigenlijk niet geloven, maar na talloze echo's en nog flink wat bloedverlies bleek alles toch goed te zijn en heb ik een gezonde dochter gekregen.

Fantastisch natuurlijk, maar het maakt me nu, bij het zwanger worden voor een tweede, wel extra onzeker. Ben ik wel of niet ongesteld geworden? Het kan theoretisch gezien natuurlijk alle kanten op. Zo ook nu...

Ik heb 12 en 13 juli een positieve ovulatietest gehad. Ik ga er dus vanuit dat ik op de 14de mijn eisprong heb gehad. Op 23 juli, dus 9 dagen later verloor ik een druppel bloed en de volgende dag, 10 dagen na mijn ovulatie begon ik flink wat bloed te verliezen. Erg vroeg natuurlijk, dus ik had in eerste instantie nog wel hoop. Uiteindelijk verloor ik zoveel bloed dat ik toch aan een ongesteldheid begon te denken. Alleen hield het bloedverlies maar twee dagen aan en ging het daarna over op een klein beetje bruinverlies, wat ik nu nog steeds heb. En dat vind ik toch wel erg kort voor een menstruatie.

Gisterochtend heb ik een test gedaan (14 dagen na mijn ovulatie), een kruidvat 2 voor 5 euro, en die was negatief.

Eigenlijk weet ik dus wel dat het toch een menstruatie was, maar ik twijfel ook. Vooral omdat ik verder ook wel wat vage klachten heb, maar die kan ik me ook inbeelden.. En ja, natuurlijk hoop ik ook dat het raak is.

Dus dames: is er nog een kansje of moet ik het gewoon uit mijn hoofd zetten en door gaan voor de volgende ronde?

Annelynn

2. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Hoi Annelynn,

Het enige advies dat ik je kan geven is geduld hebben! Als je over 2 of 3 dagen nog steeds negatief test dan weet je vrijwel zeker dat er niks was. Ook zegt je lichaamstemperatuur heel veel. Zwanger -> dan blijft ie hoog. Ik weet of je aan tempen doet, maar daar kun je heel veel uit opmaken...
    Ik werd op een gegeven moment niet ongesteld en toen zag ik wel dat mijn temperatuur een halve graad kelderde. Dat is prettig om te weten want dan heb je geen ijdele hoop. En idd, 2 dagen later werd ik alsnog ongesteld.

Sterkte!!

3. Lilipower

Lilipower Niet meer actief

Vorige maand had ik ook een menstruatie van 1,5 dag en toen ik toevallig bij de dokter was vroeg ik hem hoe dit kan...
    Hij zei: dit kan komen door vergroten eierstokken...de eitjes maken ruzie wie er als eerste mag springen, nergens om je zorgen over te maken.
    Ikheb nog steeds geen positieve zwangerschapstest dus bij mij was het echt een ongesteldheid.

Het blijft elk persoon is anders en elke cyclus ook nog wel eens!

4. Annelynn

Annelynn Actief lid

4 jul 2011
    314
    0
    0
    NULL
    NULL
    He dames,

Bedankt voor jullie reacties! Ik heb besloten om zondagochtend nog een keer te testen en daarna verder te gaan met de volgende ronde. Als het dan nog niet positief is, wordt ie het ook niet meer.

@Betty Barclay: Temperaturen doe ik niet, dus daar kan ik niets uit opmaken. Wel prettig dat je dan eigenlijk wel weet of je wel of niet zwanger bent. Dat scheelt inderdaad een heleboel ijdele hoop... Tja, en dan voel ik me ook wel een beetje een muts als ik zie hoe lang jij al bezig bent! Wat vreselijk voor je om elke ronde weer opnieuw te moeten beginnen. Knap dat je het volhoud en niet gek wordt! Hoop dat het snel raak is voor je!

@Lilipower: bedankt voor de info. Dacht altijd dat een korte menstruatie niet goed was. Fijn dat het in ieder geval geen kwaad kan!

En met frisse moed op voor de volgende ronde :)!

Succes!

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou die bloeding als eventuele innesteling aanhouden en dan zou je doorgaans een dag of 10 later positief moeten kunnen testen, (alhoewel ik zelf pas 21 dagen na innesteling positief testte bij Thirza. Hier geen bloeding overigens, maar 2 dagen voor NOD menstruatiekrampen, die achteraf de innesteling zijn geweest).
    Aangezien het vandaag pas de 29e is, zou ik het testen nog wel even geven hoor.... Gewoon in de gaten houden en wie weet gaat het weer hetzelfde als bij je dochter :)

6. raspberry

Even voor het overzicht trouwens:
    mijn ei toen getempt: 0 dpo dus
    12 dpo menstruatiekrampen: is achteraf de innesteling geweest
    33 dpo eerste positieve test

Al die tijd een hoge temp gehad, waardoor het voor mezelf al wel duidelijk was, alleen geloven artsen je pas als die test dan ook positief wordt...

7. Betty Barclay

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Bedankt voor je lieve woorden! Ik word wel regelmatig helemaal gek, maar daar schiet ik zo weinig mee op. :) En zo'n maand gaat er ook niet sneller van voorbij (eerder langzamer)
    Ik hoop voor jou dat het snel raak is! Succes en laat zondag nog even weten of je test per ongeluk toch hartsikke positief uitslaat!

8. Betty Barclay

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Hmm, bij mij was mijn innesteling bij beide keren dat het raak was 3 dagen voor mijn NOD. (inclusief temperatuurdip) 10 dagen is wel bizar lang of niet?

9. Annelynn

Annelynn Actief lid

4 jul 2011
    314
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Rozemarijke: Wow, 10 dagen na de innesteling? Dat is inderdaad laat, wat een geduld :D. Zondag is 8 dagen na het eerste beetje bloed, dus ga er eigenlijk vanuit dat ie dan wel positief moet zijn. Bij mijn dochter had ik echt een knaltest op dag 10 na de innestelingsbloeding en dat nog niet eens met ochtendurine... En anders merk ik het misschien wel aan de ovulatietesten die dan weer positief blijven, wie zal het zeggen ;).

@Betty Barclay: Geen dank hoor, ik hoop echt voor je dat het snel raak is. Als ik lees dat sommige meiden zo lang bezig zijn, vind ik het zo oneerlijk. Maar ja, je kunt er zo weinig aan doen he?! (behalve netjes elke dag je plasjes opvangen voor moeders voor moeders als het eenmaal zover is :)). Ik laat zondag even weten of het positief was! En jij ook succes!

Annelynn

10. raspberry

Nou, 10 dagen na innesteling positief testen is niet zo raar hoor. En ik testte zelf dus pas 21 dagen na innesteling (33 dagen na ei!) positief... dat is wel heel erg laat.

Veel vrouwen testen ook wel eerder na innesteling positief, maar veel ook niet: heeft alles te maken met de hoeveelheid HCg die er geproduceerd wordt en hoe snel dat verdubbelt: bij sommige elke 2 dagen, bij anderen elke 3 dagen (of soms nog minder snel).
    10 dagen na innesteling is redelijk gemiddeld hoor ;)
    om precies te zijn: 7-10 dagen na innesteling is gemiddeld :)

11. Annelynn

Annelynn Actief lid

4 jul 2011
    314
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Rozemarijke: dat wist ik dus niet van die 7-10 dagen... Nou, in dat geval doe ik gewoon woensdag nog een test. Er zitten er toch twee in een pakje van de Kruidvat :D.

Ik hou jullie op de hoogte!

12. Annelynn

Annelynn Actief lid

4 jul 2011
    314
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey dames,

Vanochtend een kruidvat test gedaan en deze was echt hagelwit... Ga er dus vanuit dat het gewoon een menstruatie was, zij het een hele vroege.

Op naar de volgende ronde!

Succes!

Annelynn

Deel Deze Pagina