Bloed met stolsels plassen man.

Discussie in 'De lounge' gestart door Myrthe, 12 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Hoi dames,

De titel zegt het al, mijn vriend kwam gisteravond thuis lijkbleek want hij plaste al de hele avond bloed met stolsels. Ik dacht eerst het zal wel mee vallen omdat hij half jaar geleden ook bloed heeft geplast eenmalig en zonder stolsels, wij hebben er toen niks mee gedaan. Nu ging hij thuis ook weer naar de wc en liet het mij zien. Mijn ongesteldheid is er niks bij. Helderrood bloed met stolsels dus. Even op zijn verzoek de hap gebeld en hun hebben blaasontsteking uitgesloten en als advies afspraak maken met de uroloog mee gegeven. Vanmorgen was het donkerbruin met veel stolsels en hij voelde het nu ook. Kent iemand dit?

2. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.015
    546
    113
    nee geen idee maar lekker klinkt het niet. sterkte en beterschap

3. ma1

ma1 Fanatiek lid

14 mrt 2010
    1.211
    0
    0
    Moet zeker onderzocht worden, sterkte

4. Imensa

Imensa Niet meer actief

Lijkt me niet in orde. Zou toch nog even de hap bellen en of voor eventueel verwijzing naar eerste hulp

5. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

De hap zei gisteravond dat ze nu niks kunnen doen en dat hij naar de uroloog moet

6. Imensa

Imensa Niet meer actief

Ik zou in ieder geval niet gaan googelen als ik jou was ;) (waarschijnlijk heb je dat al gedaan... )

7. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Mijn vader heeft dit een tijd geleden gehad en toen bleek het een blaasontsteking en urineweg infectie te zijn. Hij is toen naar de hap gegaan en geholpen maar de uroloog wou hem voor de zekerheid enkele dagen later wel zien.

8. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    Dan zou ik er toch voor zorgen dat je man snel naar de uroloog kan, heeft hij al een afspraak?

9. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kunnen ze niet even bij de HAP zijn urine controleren? Kan maar zo blaasontsteking zijn.

10. Syl72

Syl72 Bekend lid

14 mrt 2008
    817
    176
    43
    Mijn schoonvader had/heeft dit ook. Precies hetzelfde. Hij is de laatste weken door de medische molen gegaan. Het waren blaasstenen. En die blaasstenen werden weer veroorzaakt door een hele grote prostaat. Die wordt er binnenkort uitgehaald. We weten nog niet of het kwaadaardig is, maar is te groot dus moet er sowieso uit. Sterkte!

11. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Hebben wij gisteravond ook gedaan zie mijn eerste bericht, was geen blaasontsteking.

12. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Helaas wel :(

13. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Nee moeten wachten tot maandag en een verwijzing van de eigen ha vragen aldus de hap.

14. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    Huh serieus, naja dan maar maandag meteen. Heeft je man pijn?

15. Evientje

Evientje Niet meer actief

Ik kreeg vorige keer van de huisarts te horen dat als er bloed in de urine ze vaak geen ontstekingswaarden in de urine zien. Ik bleek toen wel een blaasontsteking te hebben, maar kwam niet uit de urinetest!
    Als hij er last van heeft zeker even bellen en anders de eerste hulp even bellen, zij kunnen dan alsnog beslissen om je man langs te laten komen!

16. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    mijn man heeft het 1 keer gehad. maar dat was een klein stolseltje. hij werd gelijk doorgestuurd naar de uroloog.
    hij kreeg een heel onderzoek dat een dag duurde. zn blaas werd van binnen bekeken. en er werden fotos van zn lever en nieren gemaakt. er werd bloed afgenomen enz. hele dag in het zknhuis gezeten.
    gelukkig kwam het bij mijn man door een prostaatsteen.
    het hoeft dus niet ernstig te zijn.
    ik had ook gegoogled en had mezelf helemaal gek zitten maken.
    maar ga er maar van uit dat je man wel een dagje zknhuis moet!
    succes!

17. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Ik vind het raar dt de hap kan zeggen dat je man geen blaasontsteking heeft.
    De artsen bij ons zeggen dat je een blaasontsteking niet kan meten als er (veel) bloed en stolsels bij zitten want de waarden zijn dan niet goed te meten!

Wat je vanmorgen zag, bruin bloed, was waarschijnlijk oud bloed.
    Als je man pijn en/of koorts krijgt zou ik als ik jou was nogmaals de hap bellen, vind je daar geen gehoor dan zal ik als ik jou was naar de eerste hulp gaan.

Ik vind het raar dat de hap je man gisteren niet naar het zh heeft laten gaan, al was het maar voor een bloedonderzoek want daar kun ze namelijk wel de ontstekingswaardes meten in het bloed.

18. Suprise

Suprise Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.293
    1
    36
    zie hier boven laatst met een mannelijke bewoner aan de hand gehad bleek toen ook blaasontsteking te zijn. Beterschap voor je man. en als je het niet vertrouwd gewoon weer bellen de arts en assistenten van gisteravond zijn er nu niet......

19. Hoek

Hoek Actief lid

11 dec 2013
    442
    0
    0
    Ik zou de urine opvangen en naar t hap brengen. Met een simpele test kunnen ze zo zien of t blaasontsteking is.

20. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Nee dat kunnen ze niet, bloed bij de urine beïnvloed de waardes waarmee je test ;)
    De hap heeft een simpel stickie die ze in de urine dopen en daar kun je dan de waardes vanaf lezen, je krijgt dan allerlei verschillende kleuren te zien.
    Heb je (veel) bloed bij de urine dan is er een hele grote kans dat je de waardes niet kan aflezen omdat je stickie opeens een grote paarse kleur uitslaat (tenminste dat gebeurde bij ons op het werk).

Deel Deze Pagina