Hij krijgt aankomende vrijdag uitslag van de patholoog. Wat wij zover weten is het niet uitgezaaid en hebben ze het goed weg kunnen halen. Afhankelijk van de uitslag van de patholoog is het afwachten of hij nog meer chemo spoelingen krijgt. Hij heeft er al een gehad in het ziekenhuis na de operatie. Als het dus ook daadwerkelijk oppervlakkig is dan is deze kanker goed te behandelen. Het nadeel is wel dat het in 80 procent van de gevallen terugkomt en hij dus streng onder controle blijft staan. We moeten dus nog even afwachten tot vrijdag.
Ik hoop dat jullie vrijdag goed nieuws krijgen! Al is er inderdaad een nadeel, deze vorm van kanker komt relatief vaak terug, vandaar ook de strenge controle. Vaker dan 'normaal' toch? Dat blijft dan zo'n tijdbom he? Ondanks eventueel goed nieuws lijkt mij dat ook slopend. Hoe gaat het met je man? Het herstel na de operatie gaat goed? En hoe is het met jou? Je hebt even een flinke klap gekregen lijkt mij. Sterkte! Duimen draaien nog steeds!
Wat een goed bericht het niet uitgezaaid is. Ben benieuwd wat de uitslag is voor vrijdag, hopelijk is dat ook goed nieuws en hoeft je man weinig tot geen chemo's te hebben. Stel dat het terug komt, heeft het dan kans tot uitzaaien of heeft het geen kans tot uitzaaien omdat hij onder strenge controle staat? Hoe gaat het verder jou?
Vandaag de uitslag van de patholoog gehad en het weefsel is onderzocht. Goed nieuws! 90 procent was goedaardig en 10 procent kwaadaardig maar laagdrempelig. Dit houd in dat hij geen spoelingen meer hoeft en pas over 4 maanden terug hoeft te komen voor controle!