Vervelend dat je moet wachten tot maandag. Maar in principe kunnen ze nu niet zoveel doen. Onderzoeken en scans moeten voorbereid en ingepland worden, daar kun je niet van het ene op het andere moment terecht. Hou er rekening mee dat die maandag misschien ook nog niet kunnen. Desbetreffende artsen zijn er nu niet. Je man heeft geen pijn en het bloedverlies is meer een symptoom dat er ergens iets niet goed zit. Het is niet een ontsteking, die meteen behandeld moet worden. Want dat is nagekeken. Voor de rest kun je er niet zoveel mee op het moment. Ookal zou het iets ernstigs zijn (wat niet meteen levensbedreigend is), dan nog zou hij niet meteen door alle scans gaan en geopereerd worden (mocht dat nodig zijn). Daar gaan soms weken overheen. Alles gaat volgens protocollen. Maar ik snap de stress wel heel erg goed, hoor. Je schrikt, wilt weten wat er aan de hand is, weet niet wat er komen gaat. En dan bestaan artsen en ziekenhuizen alleen maar uit wachten en nog eens wachten. Slopend! Sterkte & succes, en hopelijk is er niks ernstigs aan de hand!
Als ik jouw man was zou ik nog een keer aan de bel trekken en naar de eerste hulp gaan. Dan maar zeggen dat hij ongelooflijke pijn heeft, misselijk is en weer bloed plast. etc... Hij plast bloed en stolsels en dat is niet normaal... Als ik jou of je man was zou ik een echo eisen. Het is echt een kleine moeite (alleen kost het allemaal teveel) Ik woon zelf in Frankrijk en daar gaat het een stuk anders. Heb zelf ervaring hier in NL met een bloeding die in mijn baarmoeder zat. het ziekenhuis hier ; ' mevrouw zo lang u geen pijn en koorts heeft is er niets aan de hand' ... Wel dus.. 4 dagen later een spoedoperatie in Frankrijk omdat ze daar meteen een echo maakten, en zagen dat er iets niet oke was... Succes!!
Ik zou dan ook maar gaan liegen dat plassen erg veel pijn doet nu ofzo. Ik vind persoonlijk tot maandag wachten niet slim en ook onnodig omdat er altijd een dienstdoende uroloog is in een ziekenhuis met HAP.
Ze kunnen in het ziekenhuis idd geen scans in het weekend maken enz. maar ze kunnen nog een keer goed urine controleren en desnoods ook bloed prikken. Zoals heb ik al geschreven ik werd door mijn HA met pijn en koorts naar huis gestuurd want ze kon niets vinden in mijn urine. Haar advies was: paracetamol slikken en geduld hebben (WTF :x). In het ziekenhuis hebben ze alles gecontroleerd en meteen kwam nierbekkenontsteking boven het water.
Dames bedankt voor de adviezen maar ik denk dat in deze het juist niet slim is om symptomen te faken ook omdat het ze dan misschien op een verkeerd spoor zet... Ik baal wel goed hoe het nu loopt dat wel..
Ik zou desnoods maandag bij de huisarts wel vragen naar een verwijzing naar spoed. Want veel kans dat het anders nog een week of langer gaat duren voor de uroloog tijd heeft.
Wat vervelend zeg dat er niet gelijk naar gekeken kan worden! Kan me voorstellen dat je je hier best zorgen om maakt, het kan van alles zijn natuurlijk! Mijn schoonvader heeft het ook gehad, maar hij had er wel zoveel pijn bij dat hij erbij flauw viel. Hij kon toen wel gelijk terecht en er is een vergrote prostaat geconstateerd. Weet er het precieze niet meer van, maar hij heeft volgens mij eerst medicatie gehad en later hebben ze hem ook nog behandeld in het ziekenhuis. Er was bij hem niks kwaadaardigs in ieder geval en nu heeft hij nergens meer last van. Staat mij trouwens ook nog iets van bij dat hij niet normaal kon plassen, maar dat het meer druppelde. Hij moest toen ook een test doen waarbij ze de sterkte van de plasstraal op hebben gemeten... Ok vaag verhaal dus omdat ik het niet helemaal meer weet, maar hopelijk heb je er iets aan. Sterkte met je man!
Wat vervelend dat jullie toch niet verder geholpen worden. Aan de andere kant begrijp ik ook wel dat dit niet spoed is, daar je man geen ontstekingsverschijnselen heeft in de zin van pijn en/of koorts. En idd wat Jippie zegt ben ik ook geheel mee eens. Hopelijk gaat het verder wel goed in het weekend en worden jullie maandag goed geholpen. Sterkte ermee
Ik zou geen klachten gaan faken. Dat slaat gewoon nergens op. Natuurlijk wil je snel weten waar je aan toe bent, maar dat wil iedereen als er iets aan de hand is. Ik neem aan dat je de juiste diagnose wilt. Door dingen te verzinnen, zet je de artsen alleen maar op een verkeerd spoor. En voor niks onderzoeken ondergaan is nou ook niet echt een pretje... Dus dat vind ik een beetje een vreemd advies. Maar sommige mensen doen dat blijkbaar: Klachten verzinnen en dan naar de SEH gaan om op die manier onderzoeken af te dwingen, omdat ze het per direct willen. Maar ik denk dat artsen daar heel snel doorheen prikken, omdat de symptomen niet bij de juiste kwaal horen. Dus in mijn ogen zit er niets anders op dan afwachten tot maandag. Bij de huisarts maandag met spoed een doorverwijzing aanvragen. Laat hem/haar anders ter plekke naar de uroloog bellen, zodat je misschien sneller aan de beurt bent. Hopelijk kun je daar dan zo snel mogelijk terecht, al zal dat vast ook weer een aantal dagen duren. Hou er rekening mee dat uitslagen van onderzoeken over het algemeen wel een dag of 5 tot een week duren. Dus meteen duidelijkheid krijg je misschien niet. Maar als alles eerst maar in gang gezet wordt, dan ben je weer een stap verder.
als het goed is geeft de hap door aan je huisarts dat je contact met hen hebt gehad. Ik denk dat wanneer je morgenochtend belt er meteen een verwijzing voor de uroloog wordt uitgeschreven. (bij ons gaat dat met een nummer wat je in het ziekenhuis weer door geeft) De huisarts zal zeker er spoed van maken. Wat de hap zegt klinkt me heel reeel in de oren. Om nu klachten te faken slaat natuurlijk nergens op. Maar ik snap ook heeel goed dat je ongerust bent en het liefst zo snel mogelijk wilt weten wat er aan de hand is.
MInders beterschap voor je man ... hopelijk snel morgen .. dat jullie dan meer zekerheid hebben .. Ik ben dan geen man maar die symptonen ken ik ik had dat ook in 2004 veel bloed bij de urine en stolsels en ze zeiden continu dat het een blaasontsteking was . 3 maand later ik had die klachten nog en ze bleven steeds maar zeggen blaas ontsteking .. ik voelde me op een februari 2005 kei goed dacht tis voorbij kan weer effe op stap met mijn mams .. en toen zou ik savonds weer keer koken voor ons allen .. nou dat werd hem nie ik ging tijdens het koken naar de wc omdat ik buik pijn had . en toen weer bloed helder bloed verlies met stolsels en dergelijke .. ik ging in douche omdat het nu erg vervelend aan voelde meestal werkte dat bij een blaas ontsteking een warme douche maar het werkte niet werd erger en begon slechter te voelen toen hap gebeld die hebben advies gegeven om de nacht door te komen volgende dag dok gebeld en die hebben meteen me bloed onderzocht en het bleek dubbele nierbekken ontsteking te zijn die verwaardeloosd was ... dus al met al wees voorzichtig heeft miss geen pijn maar heeft hij branderig gevoel of zeurderig aan de zeikant onderrug en onder in de buik ? als dat zo is zou ik gewoon morgen meteen 8:00 je dok bellen sowieso ... iedere pijn grens is anders e bij iedereen zijn de symptonen anders .. heel erg veel beterschap
Dat hoeft niets te zeggen. Bij mij was er ook geen pijn, geen koorts maar er was wel degelijk sprake van een 'bedreigende' situatie waardoor ik door snel handelen een spoedoperatie kreeg... Ik begrijp dat iedere situatie anders is en als het niet levensbedreigend is het ook wel kan wachten tot maandag. Maar als je iemand alleen al gerust kunt stellen door een echo of iets uit te voeren. Ik vind persoonlijk dat ze in Nederland veels te lang wachten. Eerst medicatie geven mocht het niet helpen binnen 4 weken dan maar eens verder kijken... Maar goed, dat is mijn mening...
Er wordt ergens gezegd, weet niet meer door wie, dat scans en dergelijke niet kunnen in het weekend, dat kan wel hoor, en ook door de weeks kun je die krijgen zonder wachttijd van dagen of weken! Ik heb zelf een mri en ct-scan in het weekend gehad, omdat mijn gezicht afhing aan 1 kant, verder geen symptomen. En zl moest van de week voor foto's (voor de zekerheid) naar het zkh en mocht gelijk door naar de ct-scan, hebben 5 min moeten wachten omdat ze met koffiepauze waren! De reden dat ze niet happig zijn op scans etc tijdens het weekend is dat ze die vrij willen hebben, als er een patiënt wordt binnen gebracht die zwaargewond is of in kritieke toestand verkeert maar ze de specifieke oorzaak niet weten!
Mijn man werkt op de SEH en er worden geen scans ed.gemaakt in het weekend wanneer het niet noodzakelijk is. Wanneer er gewacht kan worden tot na het weekend word je gewoon met een doorverwijzing naar huis gestuurd. Het is niet dat ze het niet willen doen, maar ook omdat het ontzettend veel geld kost om zoiets in het weekend te doen, ziekenhuizen moeten in deze tijden helaas ook besparen.
Ze zouden het veel meer moeten doen bij seh en hap..scans echos etc....bij zwangerschap van mn dochter toen 37,wk kon er absoluut geen echo gemaakt worden van mijn been. Had wel een diepe trombose....ze hebben me gewoon naar huis gestuurd met mededeling als we u ni doorsturen zullen ze daar niet blij van worden en het is vast geen trombose...