Nog steeds niet ongesteld

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door tinkerbel, 27 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Hallo allemaal,

Ik ben in augustus gestopt met de pil, ik ben daarna na 5 weken ongesteld geworden, nu ben ik ondertussen alweer 10 weken verder en nog steeds niet ongesteld, test zegt negatief. Ik vroeg me af of het bij jullie in het begin ook zolang duurde voordat je ongesteld werd. Ik heb namelijk nog niet echt gevoel dat het binnenkort opkomt.

Tinkerbel :rolleyes:

2. Bibu

Bibu Fanatiek lid

18 nov 2006
    1.496
    0
    0
    gezondheidszorg
    Zuid-Holland
    Hoi hoi,

Mijn eerste 3 cyclessen waren na 21 dagen. Ik hoop dat de duiveltjes bij jou snel om de hoek komen kijken dan kunnen jullie tenminste een nieuwe ronde met nieuwe kansen in gaan.

Liefs, Bibu !

3. Tinkerbel,

Ik heb ergens gelezen dat als je na 6 weken nog niet ongesteld bent, het verstandig is om even naar de HA te gaan.

Hoop voor je dat je snel weer met een nieuwe cyclus kunt beginnen.

Liefs Saskia

4. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Nou ja dan wacht ik maar gewoon nog maar even af. ;)

5. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

1 dec 2006
    1.561
    0
    0
    Zou toch even met je HA bellen, eens kijken wat hij (of zij) adviseert. Tien weken is wel erg lang, dan zit je al op 70 dagen! Maar het kan nog wel komen van het stoppen van de pil.
    Sommige meiden hebben er geen last van, andere heel erg. Bij mij is het ook nog onregelmatig maar niet zo.
    Maar het kan wel, heb het wel vaker gehoord (cyclussen van 100 dagen of meer!). Maar je kan altijd even kijken wat de HA zegt. Vaak moet je dan toch nog afwachten, maar ik zou toch ook niet te lang wachten, dan krijg je misschien iets om je cyclus op gang te brengen.
    Laat je het nog even weten?

X Nikkie

6. marittt

marittt Fanatiek lid

26 jan 2006
    1.153
    0
    0
    Hoi Tinkerbel,

Ik ken dat wel hoor die lange cyclussen.
    Ik zou inderdaad contact opnemen met je HA. Mijn huisarts stuurt mensen pas na 1 jaar gestopt te zijn met de pil door naar de gyn. Maar er zijn ook artsen die het sneller laten onderzoeken. Het is ook maar waar je je zelf het prettigst bij voelt.
    Je lichaam heeft wel even de tijd nodig om te ontpillen.

Heb je de pil lang geslikt? En was je voor je begon met de pil onregelmatig ongesteld?
    Heb je last van acne of overbeharing?

Liefs,
    Marit

7. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik zou idd ff je ha bellen, wie wet kan je wel wat krijgen om het op te wekken

8. Mariebel

Mariebel Fanatiek lid

10 jan 2006
    2.373
    0
    0
    Drenthe
    Ik ben ruim een half jaar niet ongesteld geweest, toen ben ik door gestuurt naar de gyno... Bleek pco te hebben...
    Mijn HA zei destijds dat het ruim 3 maand kon duren voordat alles een beetje op orde is.. Maar ze sturen je pas gemiddeld na een half jaar door naar de gyno...

Succes

9. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Bedankt allemaal voor de tips. Ik denk dat ik inderdaad maar gewoon even nog afwacht en dat ik dat de huisarts maar eens ga bellen.

Ik heb mijn vraag ook bij de verloskundige forum hier geplaats, even ook afwachten wat hun zeggen.

10. Moosje

Moosje Actief lid

26 nov 2006
    114
    0
    0
    Zeeland
    Ik zit ook in dubio: wel of niet naar de HA gaan....Mijn laatste 3 cyclussen zijn gewoon DRAMATISCH....51-41 en nu zit ik ook alweer op dag 44! Ik heb dag 38 getest, maar die test wees negatief uit! Nu ben ik zo bang dat ik verminderd vruchtbaar ben, las laatst ergens dat als er 6 weken of meer tussen je menstruaties zit, je waarschijnlijk geen eisprong hebt...Nu wil ik afwachten tot ik dag 51 gepasseerd ben (langste cyclus) en als ik dan nog niet ongesteld ben, dat ik dan de HA maar eens met een bezoekje ga verblijden. We zijn ondertussen al 9 maanden bezig, maar ben nog maar in ronde 6 beland..pfff..en dat terwijl ik er echt alles voor over heb: geen alcohol, geen rauw vlees, om de dag klussen vanaf het einde van mn menstruatie tot aan de dag dat ik weer ongesteld wordt....Wat denken jullie: is het zinvol dat ik langs de dokter ga?

Liefs, Moosje

11. marittt

marittt Fanatiek lid

26 jan 2006
    1.153
    0
    0
    @Moosje, Ik raad je aan om naar je HA te gaan! Je kan daarna altijd nog beslissen of je echt in de MM stapt of dat je het nog even 'op eigen krachten' probeert!

@Joyce, ik heb ook PCO en dus geen zelfstandige eisprong.

@Tinkerbel, Moosje, last van acne/overbeharing? En waren jullie voor de pil ook onregelmatig ongesteld?

Liefs,
    Marit

12. kaily122

kaily122 Bekend lid

3 mrt 2006
    581
    0
    0
    even naar de ha kan nooit kwaad, toch?

13. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Ik heb net een mailtje gehad van het verloskundige forum en zij zegt dat ik me nergens zorgen over hoeven te maken. Ze zegt ook dat ik gewoon optimaal vruchtbaar bent. En dat het voorlopig niet nodig is om naar de HA te gaan. Het kan wel een half jaar duren voordat het helemaal goed zit. ;)

14. Denise85

Denise85 Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.685
    0
    0
    Hallo tinkerbel,

Ik ben eind juli gestopt met de pil, stopweek gehad en sindsdien nog geen ongesteldheid gehad. Mijn dokter wil 6 tot 9 maanden afwachten voordat hij verdere stappen wil nemen... Ik weet nog niet of ik het hier helemaal mee eens ben ik kan het niet echt objectief bepalen. Wil ik de natuur haar gang laten gaan of wil ik pillen gaan slikken etc.etc... De dokter zegt dat ik me nog geen zorgen hoef te maken dat het heel normaal is. Ik moet tot eind februari wachten en als ik dan nog niet ongesteld ben geworden dan krijg ik opwekkers voor een ontrekkingsbloeding in de hoop dat alles daardoor op gang komt. Dus als we de experts moeten geloven is het niet vreemd maar ja ondertussen maak je je wel zorgen! ik hoop dat het bij jou lang niet zo lang gaat duren als bij mij want dit gun ik niemand! groetjes en succes!

15. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

20 okt 2006
    1.932
    0
    0
    Almere
    Weet je wat gewoon zo flauw is, elke dag dat ik nu niet ongesteld ben hoop je toch dat het misschien raak is geweest. Het is zo moeilijk testen ook op deze manier.

16. Denise85

Denise85 Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.685
    0
    0
    jep ik ken het ik heb al uhhh 9 testen versleten de afgelopen maanden... chiching $$$$$ maar gelukkig zijn ze hier op de site niet zo duur... Maar ik had nooit gedacht dat ik zooveel testen nodig zou hebben. Hooguit een keer als je menstruatie een keertje uitblijft maar niet zoals het nu gaat. Echt frustrerend...

17. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    @denise: wat laat jouw HA je lang wachten zeg.... ik zou toch nog een keer gaan hoor... je kan met een kuurtje primolut je menstruatie opwekken en dan hopelijk weer een beetje normaal verder.... Zijn veel meiden op het forum die dat al eerder krijgen dan na 6-9 maanden.....

18. Denise85

Denise85 Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.685
    0
    0
    ja ik weet het ik heb de afgelopen week een beetje zitten lezen en dat was me dus ook al opgevallen. maar hij wil wachten tot eind febr. dan is het 7 maanden Hij wilde ook voelen of ik cystes heb op/in (weet niet precies hoe het zit) me eierstokken. Heb ik toen niet gedaan want het was de eerste keer dat ik bij hem was dus voelde me nog niet helemaal op me gemak (ben verhuisd dus nieuwe huisarts) maar hij wil dat dus nog wel doen... Begin het nu ook een beetje gek te vinden dat hij dat zelf wil doen en me niet doorstuurt naar de gyn voor een echo want dat lijkt me een stuk minder gedoe dan om het te gaan voelen zelf?! Snap het niet helemaal meer. Ik ga morgen bellen dan ga ik even een nieuwe afspraak maken maar wat moet ik dan zeggen?

19. droom

droom Actief lid

25 jul 2006
    353
    0
    0
    Ja meiden, hier nog één met hetzelfde probleem. Bij mij duurde het uitziendelijk 162 dagen voordat ik weer ongi werd. Was daarvoor al een half jaar gestopt met de pil en daarin 3 keer een menstruatie gehad. Zat bijna om de week bij de ha die me vervolgens weer overtuigde van het feit dat je aan ontpillen niets kan doen. Ook de onderzoeken die gedaan zijn, die ik echt geen pretje vond, wezen niets uit. Mij ha heeft trouwens ook meerdere inwendige onderzoeken gedaan. Ze gaan altijd eerst zelf kijken en voelen. Vond dit vreselijk.
    We hebben toen even rust genomen. Twee maanden hebben we ons ergens anders op gericht, kwam hier ook niet meer op het forum. Toen ik eind nov eindelijk een verwijzing naar de gyn kreeg was ik een week later ongi. Geen idee of het door de stress kwam maar ik ben heel erg blij dat mijn lijf het zelf op heeft gelost. Ik weet natuurlijk niet hoe lang de cyclus gaat duren waar ik nu in zit...... Doordat ik een temp lijst bij hou weet ik zeker dat ik een eisprong heb gehad en mijn temp is nu hoger dan normaal. Ik heb dus een echte cyclus, zwanger of niet ik weet zelf nu dat het werkt. Laat mijn afspraak bij de gyn in jan wel staan, mocht ik dan niet zwanger zijn en niet ongi dan ga ik gewoon voor een gesprek langs.

Het minste wat je ha voor ja kan doen is je voor een echo doorsturen naar het ziekenhuis. Dan weet je zeker dat alles bij je klopt. Ook een bloed onderzoek is voor hem echt geen moeite, weet je of je hormonen kloppen. En dat inwendige onderzoek, bij mij hebben ze gelijk een soa test voor de zekerheid gedaan. Vond dit zelf onzin maar als je toch bezig zijn..

Je moet zelf weten wat je doet, bij zorgde de bezoekjes aan de ha meer stress, ook een doorverwijzing naar de gyn krijg je niet zomaar.
    Ik wens je heel veel succes! En ik hoop dat je niet zo lang als mij hoeft te wachten!

Gr Droom

20. Denise85

Denise85 Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.685
    0
    0
    oke dus het is heel normaal dat de huisarts eerst zelf onderzoeken gaat doen. Dat is wel een geruststelling. Ik ga in het nieuwe jaar een afspraak maken en kijken of ik opwekkers kan krijgen dan ga ik ook tempen dat lijkt me toch wel handig... Gr. Denise

Deel Deze Pagina