Als proberen zwanger worden als een ware hel voelt

Discussion in 'Zwanger worden' started by Dansprinsesje, Sep 6, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dansprinsesje

Dansprinsesje Fanatiek lid

Mar 15, 2014
    2,913
    3,417
    113
    Door het trauma dat ik heb overgehouden aan de fertiliteitsproblemen met men ex en daarop volgende zware depressie en dissociatie is zwanger worden voor mij niet leuk , maar eerder gepaard met veel angst en stress
    Voor mijn zoontje had ik al een miskraam
    En net een biochemische zwangerschap gehad
    Er zijn mensen in mijn omgeving die weinig begrip hebben voor mijn verdriet.
    “Want ik word toch heel snel zwanger , en er zijn andere die niet of moeilijk zwanger worden “
    En ik weet dat dat is, ben mij daar zeker van bewust
    Maar iedereen draagt zijn eigen rugzak, zijn eigen verdriet.
    Soms denk ik ook wel, ik heb een fantastische zoon en pluszoon, waarom geef ik mezelf die stress nog
    Maar ik heb 2,5j gewacht op deze moment , gehoopt op deze moment want de wens voor nog een kindje is zo groot. En ik heb er zeker vertrouwen in dat het er gaat komen
    Ik ga deze cyclus ook pas echt testen als ik een dag overtijd ben en dan meteen bloedname doen als het gelukt is en het is een mooie streep

ik ben gisteren ook bij gynaecoloog geweest en alles zag er weer mooi netjes uit. Baarmoederslijmvlies al 9,4mm en een follikel van 18,8mm.
    Ik krijg na de ovulatie al ondersteuning met utrogestan omdat gynaecoloog vermoed dat het bij mij meestal misgaat bij innesteling (ervaring van 8j bij elkaar genomen) dus ziet er geen graten in om mij al zo snel die utrogestan te geven.

Ik moest dit even kwijt , want ik vermoed (hoop) dat ik hier toch iets meer begrip kan vinden

Ik wens hier iedereen hier heel snel een positieve test en een zorgeloze zwangerschap toe ❤️

Veel liefs

Dansprinsesje

1B133BCE-0F47-4426-9A30-65C95878D02D.jpeg

2. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,687
    27,322
    113
    Female
    Heb je therapie gehad puur om je fertiliteitsverleden te verwerken? Ik heb emdr gehad voor de ptss als gevolg van alles en heb daar echt veel profijt aan. Heb er zelfs nu nog plezier aan gehad, de derde was ook een loodzware weg en ben niet zo diep gegaan als toen met de 2e goddank.

3. Dansprinsesje

Mar 15, 2014
    2,913
    3,417
    113
    Ik ben 8 maanden opgenomen geweest en heb zelfs ECT-behandeling gekregen

ik ga bij volgende afspraak psychiater het aanhalen dat ik het momenteel terug moeilijk heb

ik moet wel vermelden dat ik sinds 3 weken gestopt ben met antidepressiva (afgebouwd samen met psychiater) dus ik vermoed dat mijn lichaam zich ook nog wat aan het aanpassen is aan het terug zelf moeten filteren

4. Krv

Krv Fanatiek lid

May 26, 2017
    4,609
    4,459
    113
    Female
    Heel eerlijk, ik lees vaker berichtjes van je waardoor ik mezelf ook wel afvraag waarom je er nu al zo bovenop zit qua testen, gynaecoloog bezoeken etcetera. Nu je uitlegt over je verleden en het trauma snap ik het wel wat beter, maar ik gun het je echt om er wat relaxeder in te staan. Eigenlijk is er nu toch geen reden om aan te nemen dat het niet zal lukken (dus puur rationeel gezien, jij of je man hebben toch geen vruchtbaarheidsproblemen?).

Is het wel handig om nu zo gefocust te zijn op zwanger worden nu het mentaal niet goed gaat? Ben je misschien toch te vroeg gestopt met antidepressiva?

Hopelijk vind je de rust en het vertrouwen in jezelf en je lijf terug, veel sterkte en een dikke knuffel voor jou! ❤️

5. Dansprinsesje

Mar 15, 2014
    2,913
    3,417
    113
    dankjewel voor je lief berichtje
    En ik weet dat je helemaal gelijk hebt alleen wil mijn hoofd dat soms niet helemaal geloven.

Ik binnenkort heb ik terug afspraak bij men psychiater en ga ik met hem nog eens goed het gesprek aan

6. Krv

Krv Fanatiek lid

May 26, 2017
    4,609
    4,459
    113
    Female
    Ik hoop dat je gauw bij je psychiater terecht kan en dat je je weer beter voelt, ik gun het je. Liefs!

Dansprinsesje likes this.
  7. chrystel73

chrystel73 VIP lid

Jan 9, 2009
    6,310
    2,593
    113
    Goed dat je nog een afspraak hebt met de psychiater. Juist met iets wat je trauma raakt os ondersteuning van medicatie helemaal niet verkeerd.

Ik heb ook ECT gehad maar er is echt geen sprake van medicatie afbouwen. Juist om het evenwicht niet te verstoren.

En je tekst over trauma is heeeel herkenbaar.

Wordt soms echt te makkelijk gezegd.

Dansprinsesje likes this.
  8. Dansprinsesje

Mar 15, 2014
    2,913
    3,417
    113
    heftig hè
    Heb jij sindsdien ook zo last van je geheugen en delen kwijt ?

ondertussen 5,5 jaar geleden sinds de laatste bij mij
    Eind 2016 was ik al gestopt met medicatie om zwanger te worden van men zoontje
    En ging me vrij goed af

vorig jaar terug met antidepressiva moeten starten maar wel een lichte (sipralexa)

Met dat ik men eisprong gevonden heb en we die optimaal benut hebben heb ik tijdelijk weer een beetje rust gevonden in men hoofd.
    Hopelijk blijft het toch weer even rustig

9. chrystel73

chrystel73 VIP lid

Jan 9, 2009
    6,310
    2,593
    113
    Ik heb ruim een jaar geleden 10 ect "s gehad.
    Ik had daarna wel geheugenproblemen en ben van de maanden voor ect wel wat kwijt.
    Daarna was ik echt wat chaotischer dan ik al was.

Nu na een jaar is dat wel een beetje bij getrokken

Vond het heel naar, ect maar ben wel blij dat ik het gedaan heb

10. Dansprinsesje

Mar 15, 2014
    2,913
    3,417
    113
    ja ik ook
    Heb er een 30tal gehad

Share This Page