afgelopen dinsdag kreeg ik opeens een hevige bloeding zonder stolsels, ik ben direct naar het ziekenhuis gebracht, waar het bloeden stopte en na 2 uur was er een spring leventje kindje te zien op de echo. ruim 3 uur later kreeg ik tijdens het plassen in het ziekenhuis opnieuw een bloeding, en weer 3 uur later bij 2 echos een springlevend kindje, inwendig onderzoek en inwendige echo gaven niks aan waar het bloedverlies vandaan kon komen, daarna geen bloeding meer gehad, alleen 1 dag heel licht bruinverlies. donderdag opnieuw een echo gehad en weer was het kindje gewoon springlevend en druk aan het bewegen, en de baarmoeder was overal gesloten. het is nu zaterdag en heb wat lichte buikpijn, bandenpijn en maak ik me toch zorgen, aankomende woensdag ben ik 12 weken, gebeurt dit vaker met goede afloop? mij is verteld dat als het een miskraam zou zijn, het kindje eerst al overleden had moeten zijn dat daar dan je lichaam op reageert met bloeden, en dat dit waarschijnlijk een scheurtje is, ik bloed zowiezo nogal hevig met alles, toen het infuus er in het ziekenhuis uitgehaald werd, moesten ze ook extra doeken pakken voor het vele bloed dat ik verloor.ik ben gewoon heel bang het indje te verliezen
Hoi, ik snap je angst om de baby te verliezen. Die garantie kan ik je natuurlijk niet geven. Maar het verhaal wat je verteld heb ik wel vaker meegemaakt. Sommige vrouwen hebben dit zonder dat het van een miskraam komt. Het maakt alles natuurlijk heel erg onzeker. Ik denk ook dat de kans op een miskraam klein is want de baarmoeder is niet het vruchtje aan het afstoten, want dan zou je ook wel krampen hebben. Het is logischer dat het een andere oorzaak heeft en soms wordt die alleen niet gevonden. Heel veel succes! Groeten Evelien
nee krampen heb ik niet ook niet gehad, ze zagen op de echo wel iets zitten tussen de placenta en baarmoeder, of dit was wat gebloed had konden ze niet duidelijk zeggen, er is dus geen oorzaak gevonden, k ben nu 4 dagen verder en ook geen verlies meer gehad, ook geen bruinverlies meer, wel de kwaaltjes die ik hier voor ook had,dus lichte buikpijn en rugpijn en wat slijmverlies. ja vind het doodeng en word gek van dat onzekere gevoel, alhoewel ik me ook heel positief voel, dank je voor je antwoord