Dames, ik maak me zorgen! Ik voel die kleine een stuk minder, eergisteren was die nog harstikke druk bezig met schoppen (ik ben niks anders gewend). En gisteravond toen ik weer ging liggen, was die zo stil, ik voelde alleen maar soms als ik ernaar zocht, van die lichte bewegingen, en vanochtend weer van die lichte bewegingen. Ik maak me zo zorgen.......... en toen ik gisteravond op mijn rechterzij ging liggen had ik de heletijd soort achtige menstruatiekrampjes, voor heel even, en daarna is dat weggetrokken. Wat kan dit zijn? indalen?? daar is het toch weer te vroeg voor denk ik....
als jij je zorgen maakt moet je de verloskundige bellen vind ik. ik kan wel zeggen dat het normaal kan zijn maar dan heb jij niet de geruststelling die je zoekt denk ik. overigens heb ik het zelf wel vaak dat ik de ene dag heel veel voel en de andere dag een stuk minder. liefs M
het is normaal dat je je baby minder gaat voelen bij deze termijn. maar bel toch de vlos, vindt ze echt niet erg en dan ben jij gerustgesteld!
altijd de vk bellen!!! ik twijfel ook altijd een beetje, maar beter een keer teveel dan niet! gisteren ben ik ook geweest omdat ik minder leven voelde, en moest toen voor de zekerheid nr het ziekenhuis, voor een ctg, en een echo!! maar alles was goed gelukkig!! bij jou zit het vast ook goed hoor, tis nog klein he?? en alle bewegingsruimte.
Ik heb het in m'n 2e zw ook gehad, dat ik m'n dametje ineens minder voelde. Dat heb ik aangekaart tijdens de controle bij de vk, en zij verwees me gelijk door naar het zkh voor een ctg+echo. Daar ben ik voor 100% gerustgesteld (en terecht, het is een prachtige en gezonde meid). Wat mijn vk zei: als JIJ zegt dat je minder leven voelt, is dat reden genoeg om een ctg te laten maken. Dan weten we écht hoe het zit met de conditie van je kind. Laat je nog even weten hoe het met jou is gegaan?
hey dames, ben net weer terug vanuit het ziekenhuis. Ik had dus op jullie advies gebeld naar de vk. En ik mocht meteen naar het ziekenhuis voor een hartfilmpje, ik heb anderhalf uur eraan gelegen en de dokter zei dat het helemaal goed gaat met mijn ventje. Wat een geruststelling! dank je wel dames! voor jullie medeleven!
hartstikke fijn maryam! 't kost even wat tijd, maar dan weet je ook dat het gewoon helemaal goed gaat daarbinnen. ik vond het mooi om te zien dat dat apparaat allemaal activiteit registreerde die ik zelf niet voelde. geniet ervan.
ja, dat vond ik dus ook heel raar, want elke x wanneer ze langskwamen om te kijken, zeiden ze de heletijd: wat een beweeglijk kind....maar ik voelde dat helemaal niet. Terwijl voor mij heel normaal is dat mijn buik helemaal te keer gaat, en nu ineens niet meer. Maar het schijnt inderdaad normaal te zijn, omdat ze nu ook minder beweegruimte is als voorheen.
Goed dat je gebeld heb... het gaat namelijk wel om je kindje!! En in het ziekenhuis twijfelen ze nooit. Zelf had ik het ook rond de 25 weken dat ik ineens minder beweging voelde, moest meteen naar het ziekenhuis komen voor een hartfilmpje...helaas ook 1x met overnachting, maar het is voor een goed doel hé.
precies, en ze waren zo aardig al die mensen, en ze zeiden ook de heletijd, mocht het weer gebeuren dat je minder voelt gewoon naar ze toe komen...dat is toch wel een hele geruststelling zeg!