Hoi meiden, Wij betalen huur inclusief stookkosten en nu kregen we gister de afrekening en we krijgen 1500 terug.. Is dat defenitief?
Denk dat het op de afrekening moet staan of het een voorlopige is of een definitieve. Er kan ook staan dat de definitieve later volgt, dan is het dus ook een voorlopige. Even goed doorlezen en als het er niet op staat zou ik voor de zekerheid even contact opnemen met de verhuurder om het zeker te weten.
Ik kan dat nergens terug vinden in de brief. Er staat bij dat het van vorig jaar is en dat het wordt overgemaakt op onze rekeningnummer
ja he!! alsof we nooit de verwarming aanzetten haha! we zetten 'm echt heeel vaak aan want ik heb het altijd heel snel koud.. Ik weet wel dat het wordt verdeeld tussen heel het complex (appartement) en omdat deze woningen worden gesloopt, staan er veel appartementen leeg en die worden niet meer verhuurd. Misschien daarom
hoezo bofkont ze heeft het zelf betaald dus eigenlijk krijgt ze gewoon haar eigen geld terug zie het als een spaarpotje groetjes nathalie ps ik zou toch nog wel heel even het geld apart zetten voor het geval het wel een foute berekening is en je alles weer terug moet betalen
ik weet wel dat ze het zelf heeft betaald, maar hoeveel mensen krijgen nog zoveel terug? weet niet hoeveel ze elke maand betaald als voorschot maar ik ken niemand die zo'n bedrag hebben teruggekregen. tegenwoordig moet je overal bijbetalen, en ze heeft mazzel dat er een gedeelte leeg staat in het complex (tenminste als het zo werkt zoals je zegt dan he? ) dus daarom vind ik dat ze een bofkont is.
afrekeningen van stookkosten zijn altijd definitief, je moet alleen wel even de meterstanden controleren.
Stookkosten is toch de verwarming hé? ze waren toen bij ons geweest en hebben zo'n ding meegenomen wat aan de verwarming vast zit en een nieuwe erin gezet. dus kan het niet meer controleren
Wij krijgen ook 1258 terug, maar moet erbij zeggen dat wij maandelijks ook veel betalen dus we hadden het wel verwacht! En tja, zie het als een spaarpotje.
oh vorig jaar hebben wij 650 euro terug gekregen is de helft dan maar wij betalen per maand ook maar 175 euro dus zal het inderdaad even appart zetten voor de zekerheid
ruilen? wij kregen hem vorige week ook en wij moeten 1800 euro bij betalen heb de meterstanden en alles gecheckt en die kloppen echt ik ben nog steeds in shock je moet trouwens even kijken, er staat ergens op of het een schatting is of de door jou opgegeven meterstanden. vaak als je je meterstanden niet op tijd doorgeeft maken ze een schatting, die is dan dus niet definitief. (bij ons staan er dan 2 ** achter) als de meterstanden die erop staan kloppen met wat jij hebt doorgegeven kan er eigenlijk niets meer aan veranderen en is het dus definitief.
En als tip zou ik altijd de berekening even nachekken. Ik heb het namelijk gehad dat mijn doorgegeven meterstanden klopte en die van vorig jaar ook maar dat ze bij de rekensom van verbruikt elektra opeens een kuub extra hadden berekend dat betekende dus dat ik er 450 moest betalen terwijl ik er werkelijk 300 terug kreeg..
ik kan het niet nachecken omdat ze dat dingetje hebben meegenomen snappen jullie? op elke verwarming in huis heb ik een buisje en dat waren ze komen ophalen en hebben ze een nieuwe geplaats
Vorig jaar kreeg ik 25 euro terug. Vind t allemaal prima zolang ik maar niet hoef bij te betalen hahahaha Wij wonen in een oude flat....waar je alles nog met draaiknoppen moet aandraaien je hebt dus totaal geen overzicht op hoe warm het in je huis is. Verwacht dus elk jaar dat we wel moeten bijbetalen. Let trouwens wel altijd op dat op tijd de verwarming uit gaat enzo... Heb nu wel ons termijnbedrag verhoogt voor als de kleine er is. Dan moet je 24 per dag stoken en dat kost een hoop denk ik.
Wij krijgen 140 euro terug niet verwacht dus extra leuk. @Sab85 dat lijkt me erg zeg 1800 euro terug te moeten betalen
ja ik vind het ook vreselijk en niet normaal we wonen hier net een jaar, in ons oude huis hoefden we nooit iets bij te betalen. dus dit was wel even schrikken. we betaalden gewoon 160 euro per maand dus niet heel weinig ofzo. nu moeten we voortaan 285 euro per maand gaan betalen
Wow... 1800 euro is wel heel erg veel hoor. Wij betaalden toen 80 euro per maand en moesten eind van het jaar 700 euro bijleggen. Maar wij hadden dan ook een laag voorschot.. en toch stookten we best veel.