Bloed nerveus voor afrijden

Discussie in 'De lounge' gestart door Laan87, 22 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ja het is de eerste keer. Zal idd ff kijken of er nog handige tips
    tussen zitten ;)

2. Tinusje

Tinusje Bekend lid

Ik bedoelde inderdaad het staatsexamen. Wat vervelend dat het toen ook mis is gegaan. Dat examen is er volgens mij juist voor om je een beetje op je gemak te brengen.

Rijden kan je, dat weet je. Dus deze keer ga je het halen! YOU GO GIRL! (en natuurlijk ook succes aan alle andere meiden doie examen moeten doen!)

3. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Laan87, ik ben vandaag geslaagd!

Ik wilde je nog een tip meegeven. Je zal hem misschien al 100x gehoord hebben, maar ik zeg het toch maar voor de zekerheid: wat mij enorm heeft geholpen om rustig te blijven, is het besef dat een examinator je in het algemeen niet afstraft op één fout. Hij kijkt naar het totaalpakket, naar het totale beeld dat hij van je rijstijl heeft.
    Dus maak je een fout, hou dan je hoofd koel en ga gewoon door. Vecht ervoor en laat hem zien wat je kan! Mijn instructeur zei van te voren: als je na één fout meteen inkakt en niet meer je best doet, dan heb je geen 'wisselgeld' meer. Ga je gewoon door, en blijf je rijden zoals je in de les ook rijdt, dan heb je meer kans dat je fout je vergeven wordt.
    Ik heb vandaag ook 2 enorme fouten gemaakt, en ben toch geslaagd. Deels lag dat er ook aan dat ik een hele relaxte examinator had hoor, maar toch...

Heel veel succes meid!

4. bellina

bellina Actief lid

13 aug 2008
    371
    0
    0
    hey wat goed van je, heerlijk gevoel he?
    maandag naar het gemeentehuis dan maar!

gefeliciteerd

5. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Dankjewel!
    En inderdaad een geweldig gevoel! Mijn dag kan niet meer kapot. Ik voel me 100 kilo lichter, ondanks die dikke buik van me :) Ik moest helemaal janken toen ik thuiskwam...hahah!

6. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Super zeg gefeliciteerd! Nu ik nog :(
    Zie er als een berg tegenop, denk dat er maar weinig dingen zijn geweest waarvoor ik zo zenuewachtig ben zeg pffff.

7. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Nou dat had ik ook. Die uren voor het examen waren echt pure hel, ik kan het niet anders omschrijven :( Daarom lijkt het me zó erg als je het al 5 keer eerder hebt moeten doen...elke keer weer die stress, en het wordt dan ook elke keer erger denk ik.

8. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ja ik moet ook voor de eerste keer, aan de ene kant heb ik zoiets van als ik zak maakt niet uit zijn er veel die zakken de eerste keer maar het kost zoveel geld weer joh. En ik ben die lessen zooooooooooo zat.
    Heb gister wel even de gouden tips bekeken misschien dat dat helpt.

9. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ja, en jij bent ook zwanger zie ik. Dan is het extra zwaar he?
    Ik ben in april begonnen met lessen, en in mei ben ik zwanger geraakt, dus ik les mijn hele zwangerschap al 3 uur per week, naast een fulltime baan. Dat is gewoon echt zwaar, want 's avonds ben ik altijd kapot. En dan moet je nog die auto in, en dat geblaf van de instructeur naast je horen. Ook iets waar ik niet altijd zin in had, want ik voel me soms best wel labiel, en dan had ik geen trek in dat gesnauw (was verder een superaardige en goede kerel hoor, maar hij moest me af en toe - terecht - op mijn donder geven). Kan me dus wel voorstellen dat je het echt wilt halen nu, want om nou nog een keer af te moeten rijden als je 8 maanden zwanger bent of zo...Alhoewel, het kan in principe wel natuurlijk.

En anders misschien even een rustpauze inlassen en na de bevalling weer verder gaan? Dan sta je misschien ook iets sterker in je schoenen, qua hormonen enzo...

10. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Weet je dat ik dat het liefste zou willen als ik nu zak. En pas na de bevalling weer oppakken maar vraag me af of je er dan niet helemaal uit bent.

11. Laan87

Laan87 Lid

14 sep 2008
    79
    0
    0
    groningen
    Hee mikki77

Wat super gefeliciteerd! nou wij nog snoopy ;)
    Ik heb die site even bekeken die jij gaf mikki (volgens m ij was jij dat) maar staan erg handige tips in! En die tip die jij net gaf heb ik nog niet veel vaker gehoord alleen van je moet rustig blijven en jezelf blijven, maja dat is erg moeilijk als je al 5 keer gezakt bent je zelfvertrouwen raakt wel aardig weg.

@ snoopy: Ik hoop voor je dat je gelijk slaagt, als je straks bevallen bent heb je je handen vol aan de kleine, en duurt het langer voordat je weer begint. Het rijden verleer je niet zomaar weer, maar zoals al die regeltjes enzo van het kijken en dat soort dingen moet je allemaal weer op nieuw oppakken. Ik ben er ook bijna een jaar uit geweest, die auto die startte ik zo even en reed er zo mee weg maar al die regeltjes was ike ven vergeten ;) En daar komt bij dat je dan waarschijnlijk ook je theorie opnieuw moet doen. Maar goed als het niet anders is, is het niet anders toch? ;)

xxjes!

12. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ja dat van die theorie bedacht ik me inderdaad ook weer die verloopt in mei dus is toch beter als ik hem dan al heb. Maar ja ik hoef natuurlijk niet iedere week te lessen als ik moet wachten op de volgende keer voor het afrijden is wel beter maar ja.
    Maar goed we blijven positief wie weet gaat het helemaal goed wat zal ik dan blij zijn zeg!

13. Laan87

Laan87 Lid

14 sep 2008
    79
    0
    0
    groningen
    Haha ik denk dat ik 100 gaten in de lucht zal springen ;) Komt helemaal goed met ons! Heb vandaag een positieve dag dus dat is altijd goed. Als je instructeur zegt dat je kan rijden hoef je niet elke week les te nemen dan zal ik gewoon 1 keer in de 2 week of minder gaan rijden, kost je alleen maar klauwen met geld. Heb ik ook gedaan. Maar wanneer moest jij nou afrijden? We houden elkaar op de hoogte ;)

14. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Heb je een staatsexamen? Dit hielp mij enorm...gaat veel rustiger en relaxter en je hebt eerst een gesprek met de examinator van te voren.

15. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ik moet as maandag en jij?

16. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik ben nog nooit bang geweest voor welk examen dan ook, maar bij mijn rijexamen scheet ik werkelijk 10 kleuren bagger.

17. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    en wel in 1x gehaald?

18. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    JAAAAAA :D, ik had een 2e keer niet overleefd geloof ik.

19. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Pffff morgen is het zover bibber de bibber :pale: :( :pale:

Duimen jullie voor me?

20. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Snoopy, heeeeeeeeeeeeeeel veel succes morgen meid! Hoe laat moet je? Dan zal ik aan je denken!

Deel Deze Pagina