Hallo! Tijd om me ook eens 'voor de schermen' te melden. Ik ben intussen al bijna een jaar bezig zwanger te worden, waarvan nu een half jaar onder controle bij de fertiliteitsarts vanwege lange cyclussen en korte luteale fase en bijkomende hormonale klachten (nachtzweten, haaruitval). Heb net mijn 3e cyclus met Clomid achter de rug. Die zouden moeten zorgen voor een eerdere eisprong en hoger progesteron. 50 mg deed niets, de 2 rondes daarna, met 100 mg hadden wel effect (eisprong op dag 20). Mijn luteale fase wordt echter steeds korter. Nu nog maar 7 dagen...Het gekke is dat mijn progesteronwaarde op 6 en 5 dagen na de eisprong volgens de arts wel goed was (28 en 24). Heb zelf het idee dat het progesteron ineens te snel daalt, heb voordat ik ongesteld wordt ook enorm last van nachtzweten. Herkent iemand dit?
Hallo Inez, Het nachtzweten had je voor de clomid al las ik maar met de clomid kan je ook last van zweten/opvliegers krijgen. Ik heb altijd begrepen dat de progesteron boven de 30 moet zitten voor een goede eisprong maar ken ook mensen die zwanger zijn geworden met een lager waarde. Verder kan ik je niet veel meer helpen helaas. Hoop dat je wens snel in vervulling zal gaan.