twee en een halve week is onze dochter nu. Ik geef borstvoeding wat goed op gang is. Dochter is de eerste twee weken een rustig meisje. Nu sinds gisteren avond is daar verandering in gekomen. Wat dingetjes waar ik tegen aan loop. zouden jullie laten slapen of toch wakker maken voor een voeding? Vanmorgen was ze erg onrustig en heeft dus niet geslapen. Nu is ze helemaal onder zeil en slaapt dan zo wat uurtjes weg. Zouden jullie gewoon weer gaan voede als ze wakker wordt vanzelf? Of is het toch beter om wakker te maken na 4 uur max. Sinds gisterenavond is ze niet meer tevreden na een voeding, het zit haar dwars en ik zie symptomen van reflux. Ik raak een beetje in een dipje nu omdat onze oudste ook reflux heeft gehad en heb dit als een erg heftige tijd ervaren. Toch wil ik proberen het goed op te pakken. Ik ben met m'n dochter toen overgegaan op kunstvoeding, maar wil nu toch graag bv blijven geven. Wie heeft hier nog tips voor omdat ze dan toch wel blijven spugen, ondanks rechtop houden. 2 uur na de voeding loopt er gewoon gal uit haar mondje. Iemand nog goede tips dat het toch haalbaar is om wel live te blijven voeden?
Bij reflux met bv moet je anders gaan voeden. Google eens op biological nurturing. Vang de eerste tsr op in een doek, voor zij gaat drinken. Start met blokvoeden. Maar vooral: contacteer een goede lactatiekundige. Daarnaast natuurlijk de andere leefregels, wat meer is dan rechtop houden. Ook alles schuin zetten, veel laten boeren, veel rechtop dragen.. Laat je niet wijsmaken dat je met bv moet stoppen, dat hoeft helemaal niet. Mits een beetje aanpassing van je bv beleid (zie hierboven) kan je je baby met bv net beter troosten. Oh en ja, best toch voeden na maximum vier uur. Je hoeft haar daarvoor niet wakker te maken, je kan ook slapend aanleggen.
Helemaal top Hier ook reflux en wat een drama de eerste weken. Heb haar veel in de draagdoek gehad. En inderdaad toeschieten van de melk opvangen. Dan kan ze daarna rustiger drinken. En liever vaker kleine beetjes. Het is pittig maar kan prima hoor.
Zou ze regeldagen hebben? Omdat ze zo onrustig is? Als ze niet wil drinken maar toch bij je wil zijn, zou ik in de draagdoek dragen. Dan slaapt ze tenminste. Met regeldagen lekker veel aanleggen niet op de klok kijken. Vaak kleine beetjes om je productie wat op te krikken. Over wanneer voeden, vond ik ook altijd erg moeilijk. Ik kan me voorstellen dat je haar niet wakker wil maken, als ze eindelijk slaapt. Maar ik zou er ook niet heel veel extra tijd tussen laten, omdat ze nog zo jong is.