Hallo, Onze meid is nu ruim 4 maanden en ik was van de week bij het CB. Zij gaven aan omdat ze het zo goed doet, groeit goed, eet goed etc. Dat het misschien wel tijd wordt om het laatste flesje van 22.30 uur er af te halen. Daar moet ik haar altijd voor wakker maken. Ook mag dan beginnen met groente en fruithapje. Maar veel meer uitleg kreeg ik niet. Hoe pak ik dit aan en hoe ziet het schema er dan het beste uit. Ik voed haar nu om 07.30-11.00-15.00-19.00-22.30uur. Graag jullie tips. Alvast bedankt! Maaike
Geef je BV of FV? Als je BV geeft zou ik die voeding niet weglaten, ik vind 4 keer erg weinig.Met FV weet ik niet hoe het zit. Wat groenten en fruit betreft, tja, dat is je eigen keuze. Maar voor 6 maanden heeft een baby ruim voldoende aan alleen de melk. Onderzoek wijst zelfs uit dat de darmpjes van een baby pas met 6 maanden voldoende ontwikkeld zijn om vast voedsl aan te kunnen. Ik zou er dus even mee wachten , maar zoals ik al zei; dat is jouw keuze
Dat laatste flesje zou ik er ook nog niet af halen, mijn ventje is nu 22 weken en moet m ook wakker maken voor de laatste fles. Dan slaapt ie door tot ongeveer 07:30. Als ik m t laatste flesje niet zou geven, wordt ie rond 03:00 uur wakker van de honger... Ik geef flesvoeding en overdag een fruithapje, gaat perfect! Succes!
Het laatste flesje eraf halen is een kwestie van uitproberen, je geeft hem gewoon een keer niet en dan kijken wat er gebeurt. Je kan er ook voor kiezen om de hoeveelheid in dat flesje langzaam te verminderen en uiteindelijk de fles weg te laten. Mijn zoontje was 4,5 maanden toen hij op 4 flessen overging. Groente en fruit heeft ze nog niet nodig. Een erg ouderwets advies van jouw cb, aangezien kindjes dit pas met 6 maanden nodig hebben. Als je toch wilt geven zou ik beginnen met een paar hapjes tussen twee flessen in, de vaste voeding mag nog niet ten koste gaan van de melk. Ik ben met 5,5 maanden begonnen met een paar hapjes groente om een uur of 17.00. Na een paar soorten groente heb ik een paar dagen fruit uitgeprobeerd om 10.00. Sinds Bram 6 maanden is krijgt hij het allebei en ben ik een fles aan het afbouwen.
mijn zoontje zat rond 3.5 maand op 4 voedingen omdat hij gewoon die avondfles niet meer wilde drinken....je kon hem uit bed halen en proberen maar hij wou hem niet. Het cb raadde toen aan om dan de flessen overdag wat voller te doen en de avondfles eraf want tja die dronk hij toch niet en dat ging perfect maar zolang hij hem nog nodig heeft zou ik hem geven. Tot 5.5 maand had mijn zoontje ook echt genoeg aan zijn flessen melk. Pas daarna kon ik merken dat hij meer honger had en ben ik langzaam met fruit en groente begonnen.
Fleur dronk altijd alles op dus die zou met 9 maanden ook nog op 5 flessen zitten als het aan haar lag, maar we hebben het met 4.5 maande geprobeerd omdat ik had vernomen dat als ze tussen de 6.5 en 7 kilo zitten wel op 4 flessen kunnen. Nu krijgt ze 07:30 - 210/7 11:30 - 180/6 13:00 - twee eetlepels groente of fruit om te proeven 15:30 - 180/6 19:30 - 210/7 Dus gewoon om de 4 uur blijven geven anders heb je nog niets aan je avond en zit je om 22:00 uur nog met je baby op de bank. Fleur sliep gewoon door, geen probleem maar dat verschilt natuurlijk per kindje. Wij geven geen Nutrix nog of iets dergelijks want ik dnek dat ze er verstopt van raak. Groente en fruit gaat goed maar steeds 4 dagen hetzelfde aanbieden. Tijd maakt volgens mij nog niet zo veel uit omdat het extra is en nog niet nodig is. Vanaf 6 maanden moet er wel ruim een uur tussen groente en fles zitten ivm ijzerabsorptie. Melk verstoord de absorptie van ijzer als ik het goed heb. Succes, m
Ik geef flesvoeding, maar de een na laatste nu om 19.00 uur. Dat lijkt me wat vroeg, dan moet ik maar eens proberen om rond een uur of 20.00 uit te komen 's avonds en dan kijken of ze het al red de hele nacht
sam is nu ook ongeveer 4,5 maand oud vorige week bij cb geweest en mag oook doorgaan met fruit en ook groente gaan geven. ik mag er tot de 5e maand 5 flessen bij geven en als hij 5 maanden is, overgaan op 4 flessen. hier is de eerste fles rond 8 uur en de laatste zo rond 22.00 uur
Hoi Marloes, De laatste fles om 22.00 uur dat is nu jouw 5e fles? Hoe zit jullie schema er dan overdag uit Marloes? Groetjes Maaike
Hier is het 7.00 - 10.30 - 14.00 - 17.30 - 22.00 Bijna allemaal van 180ml water en 6 schepjes nutrilon forte. alleen die van 17.30 is 150, en dan om 18.30 de overige 30 ml in de rijstebloempap van een lepeltje (voor het oefenen) Meer dan 3,5 uur overdag tussen de flesje haalt hij niet, en om hem van 17.30 tot 7.00 geen flesje te geven is gewoon te lang. Dus hier blijven we op 5 flesjes, totdat we beginnen met bijvoeden. Dat zou dan rond 16.00 kunnen, en de 4e fles verlaten naar 19.00. Maar dat duurt nog wel even, 't mannetjes is nu 4,5 maand
Hoi, Gisteren de kleine om 22.30 uur wakker gemaakt (zoals ik altijd doe). Ze wilde amper drinken, liet ruim 100 cc staan. Heeft goed geslapen vannacht kwam rond 06.00 uur maar met speentje toen doorgeslapen tot 08.00 uur. Zou ze nu zelf gaan aangeven dat ze minder wil? En als straks het laatste flesje wegvalt, hoeveel moet ze dan overdag per fles krijgen? Groetjes Maaike
Ik was gisteren bij het CB en heb het ook over 4 flessen gehad. Nu krijgt hij 5x 180/6 en dan gaan we naar 4x 210/7 Ik wil het vanaf zaterdag proberen, want dan heb ik twee weken vakantie en kan ik het allemaal zelf doen. Ik probeer, na overleg met meerdere mama's van oudere kindjes, het volgende schema: 7-11.30-15.30-20.00 Eventueel in de laatste fles twee schepjes Rijstebloem, om hem vullender te maken. Na 4 weken gaan wij pas over op groentehap. Dit zou beter verteerbaar zijn dan fruit. We beginnen ook gewoon met twee hapjes om te proeven. Als hij het lekker vindt, krijgt hij tot max 2 eetlepels en dan verder uitbreiden. Pas met 6 maanden zijn de darmen helemaal klaar om ook fruit te verteren, dus ik wacht daar nog even mee. Succes!
Ik heb ook zoiets....ik geef nu om 7.30 - 11.30 - 15.30 - 19.15 - 22.30 (ongeveer dan he?). Maar om 19.00 moet ik haar altijd wakker maken en om 22.30. Wat kan ik dan doen? De fles van 15.30 eerder geven? Om 14.30 uur? Dat wil ze denk ik wel, want nu ga ik soms wandelen om het iets te rekken. En dan ook wakker maken rond 19.00 (als dat dan nog nodig is). Of laten slapen tot 20.00 en evengoed om 22.30 wakker maken. Of is die tijd dan te kort tussen 2 flessen? Ik denk niet dat ze al gaat slapen van 20.00 uur tot de volgende ochtend. Ze is nu bijna 4 maanden.
Ik geef nog 5 voedingen per dag en dat vinden ze hier bij het CB prima. Mijn schema is ongeveer zoiets: 7.00 uur 180 ml + 6, 10.30 uur paar hapjes fruit/groentepurree en 120+4 fles, 14.00 uur weer 180+ 6, 17.30 uur 180 + 6 en om 23.30 uur 180 +6 forte.
08.00 uur: fles 1 180+6 10.00 uur: fruit 12.00 uur: fles 180+6 16.00 uur: groente 18.00 uur: fles 180+6 22.00 uur: fles 180+6+4 schepjes nutrix soms valt er een fles weg en dat is dan meestal fles nummer 4
Hoi, hoi, Ik heb een kleine eter moet ik wel zeggen hoor. Ze krijgt 4 x 180 cc en laat hiervan ook nog staan, als zij onder de 600 cc totaal komt geef ik een late voeding. Ze krijgt nog geen vast voedsel, hier begin ik mee als zij 6 mnd is. Ik ga zo naar het CB, ben benieuwd wat ze weegt, ik gok tussen de 6,5 en 7 kilo!