Bloed op echo te zien

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Angelsfire, 12 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angelsfire

Angelsfire Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.322
    0
    0
    Goedenavond!

Ik heb vanmiddag een echo gehad omdat ik wat bloedverlies had. Op de echo was een vruchtzakje te zien van 12.7 mm met 'iets' erin. Nog geen hartactie. Ook was er boven het vruchtzakje wat bloed te zien. 3 dagen ervoor had ik ook een echo en was het vruchtzakje 7,5 mm. Over bloed heb ik toen niets gehoord.

Ik ben volgens mijn eigen berekening tussen de 5 weken en 5 dagen en 6 weken zwanger.

De arts zei 95% zeker te weten dat dit een miskraam ging worden, maar het voelt helemaal niet zo.

Is dit echt zo'n slechte situatie? Bij mijn vorige zwangerschappen had ik volgens mij ook pas later hartactie gezien?

Liefs!
    Angelsfire

2. Angelsfire

Angelsfire Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.322
    0
    0
    Ik heb vanmorgen nog een beetje helder bloed verloren en daarna niet meer. De echofoto staat in mijn album!

3. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOi hoi,

Dat je nog geen hartactie kon zien mag, je ziet pas hartactie met 5 en een halve week en je kan ook korter zwanger zijn begreep ik.
    Het bloed dat de arts heeft gezien is niet een heel goed teken maar betekent ook nog niet dat het misgaat. We zien vaak dat het lichaam het bloed afstoot of absorbeert zonder dat de zwangerschap daar iets van merkt.
    SPannend!

Imke

4. Angelsfire

Angelsfire Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.322
    0
    0
    Bedankt voor je reactie! Bij de echo was ik denk ik 5 weken en 5 dagen, zou je het hartje dan nog kunnen missen?

Ik heb de volgende dag nog een beetje bloed verloren (1 wc papiertje, zeg maar) en daarna niets meer...

Zou ik nog wat hoop kunnen hebben?

Deel Deze Pagina