Bloed op hoesten

Discussie in 'De lounge' gestart door Aszz, 22 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aszz

Aszz Niet meer actief

Oh jeetje, heb ik weer.
    Gisteren heb ik me verslikt, wat resulteerde in een giga hoestbui.
    En vanochtend had ik er nog steeds wat last van. Ook een vreemde metaal achtige smaak in mijn mond.
    Mijn longen voelen wat beurs, pijnlijk aan ( vooral op mijn rug ) en ik hoest gemakkelijk.
    Daarnet dus met een keukenpapiertje voor mijn mond gehoest, zit er bloed op! :$
    Een stuk of 10 rode puntjes. Dus; paniek!
    Heb direct een afspraak met de HA gemaakt, om 15 uur mag ik terecht.
    En nu las ik ( niet googelen, I KNOW ) dat je na heftig hoesten best last kan hebben van wat bloed ophoesten.
    Maar ik, als hypochonder, ga natuurlijk van het ergste uit. Na slechte PAP uitslagen, en al meerdere echo's van mijn borsten ( waar niets uit is gekomen ) het afgelopen 1.5 jaar vind ik niet leuk!!

Ik moet het even van me afschrijven. Sorry.
    Misschien zijn er meer dames die er wel eens last van hebben gehad.
    Verder trouwens geen klachten, niet kortademig, ik hoest eigenlijk nooit. Ook geen pijn of iets.

2. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.154
    1.394
    113
    Vrouw
    België
    Misschien gewoon klein adertje gesprongen door de druk van het hoesten of zo?

3. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.154
    33
    48
    Denk idd dat er gewoon wat beschadigd is aan de binnenkant en wat je door t hoesten dus steeds opnieuw beschadigd.. Ik heb t ook wel eens na een flinke verkoudheid.. Me eigenlijk nooit druk om gemaakt en ik doe t nog steeds ;)

4. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Denk ook dat je gewoon wat stuk gehoest heb in je keel. Gebeurd hier ook wel eens. T zou wat anders zijn als je grote slijmklonters met bloed zou ophoesten.
    Hoop dat ze je zo geruststellen!

5. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ja ik ga er maar van uit dat het komt door het hoesten.
    Maar door de pijn in vooral mijn linkermem ( mastopathie ) zit het me even niet lekker.
    Sowieso klopt het voor mijn gevoel niet, dat van mijn borst. Nu is er al 2 keer een echo gemaakt, en een mammo en ze zien helemaal niks. Maar het zit me gewoon niet lekker.

Bedankt voor de antwoorden dames, lief!

6. tuc

tuc Niet meer actief

He getsie..snap dat je je zorgen maakt...fijn dat je vandaag gelijk terecht kan. Denk dat de andere dames gelijk hebben hoor. Suc6.

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Mijn vriend had het vorig voorjaar.... maar die bleek een "open" bronchitis te hebben. En aangezien hij ivm hartklachten aan de bloedverdunners zit, bloedt hij sowieso wat gemakkelijker.
    Hier was het met medicatie en extra rust snel weer verholpen.

Ik begrijp je zorgen, maar probeer het niet meteen te zwart in te zien. Knuffel en fijn dat je vandaag al naar de HA kunt.

8. Tutu

Tutu Fanatiek lid

30 jun 2013
    1.089
    0
    36
    Vrouw
    Noord Brabant
    Gelukkig kun je vandaag nog terecht, dan hoef je je niet zo lang druk te maken. Ik denk ook dat je iets heb beschadigd door de kracht van je hoestbui.

Maar natuurlijk moet je dit zeker weten, met denken en gokken schiet je niets op! Veel succes en hou ons op de hoogte, hoor!

9. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Waarschijnlijk komt het van het hoesten !1 Maar gezien je geschiedenis , goed dat je het laat checken en misschien moet ze een x een scan maken ipv een echo of een mammo ! Knuffff

10. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Mijn moeder heeft dit idd ook wel eens gehad en longfoto's etc gehad maar echt helemaal niets te zien. :)
    Kwam bij haar ook gewoon door het langdurig hoesten + de kracht waarmee je dan soms kleine haarvaatjes beschadigd.

Fijn dat je zo snel terecht kan!

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.789
    113
    Ja dit dacht ik ook gelijk.

Inderdaad niet gaan googelen.

12. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.387
    113
    Vrouw
    Broek
    Haha ja ik heb makkelijk praten maar je zegt het zelf al. Hypochonder! Helaas ervaring mee, gelukkig ben ik er nu helemaal van af. Maar je maakt je waarschijnlijk zorgen om niks! Bedoel als je nu geen gigahoestbui had gehad en bloed ophoestte, dan zou ik me zorgen maken! Nu niet doen.. heb je niets aan, je maakt jezelf helemaal gek!

13. Tutu

Tutu Fanatiek lid

30 jun 2013
    1.089
    0
    36
    Vrouw
    Noord Brabant
    Hoe is het gegaan bij de huisarts?

14. Aszz

Aszz Niet meer actief

Dat het zeer waarschijnlijk komt van het hoesten. Het moet nu wel minder worden. Anders een longfoto laten maken.
    Gelukkig pfieuw.

15. Tutu

Tutu Fanatiek lid

30 jun 2013
    1.089
    0
    36
    Vrouw
    Noord Brabant
    Gelukkig, ben je in ieder geval gerustgesteld. Goed in de gaten houden dan maar! Beterschap :)

16. tuc

tuc Niet meer actief

Gelukkig!

17. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.154
    1.394
    113
    Vrouw
    België
    Goed nieuws dus! Oef!