Bloed ophoesten door zwangerschap?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Anoniem2626, 4 jul 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anoniem2626

15 okt 2018
    19
    1
    3
    Vrouw
    Hallo dames,

Ik ben nu 8 weken zwanger en heb ongeveer sinds 2 weken dat ik soms bloed heb bij het hoesten. Het is maar een heel klein beetje en niet elke keer maar wel al vaak. Ik ben al bij de huisarts geweest en alle controles waren goed en ik moest bloedprikken om uit te sluiten dat het geen longembolie is en dat was het niet gelukkig. Ik moest het nog even afwachten maar ik maak me toch best wel zorgen.. Zijn hier meer die tijdens de zwangerschap hier last van hadden en zou dit door de zwangerschap komen?

2. DangerBlonde

DangerBlonde Fanatiek lid

3 feb 2017
    3.491
    2.487
    113
    Vrouw
    Limburg
    Dit is zeker weten geen zwangerschapskwaal. Ik zou verder onderzoek laten doen. Misschien een longontsteking? Sterkte!

3. Anoniem2626

15 okt 2018
    19
    1
    3
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie! Nee dat dacht ik ook maar ik twijfel nu ook of het toch ook niet uit mijn keel komt. Vanochtend met het neus snuiten zag ik ook weer 2 stipjes bloed. Mijn verkoskundige wist het ook niet zeker. Nou ik heb morgenochtend weer een afspraak bij de huisarts ben benieuwd..

4. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.878
    6.405
    113
    Ik had veeeel bloedneuzen tijdens mijn zwangerschappen, gyn zei dat door een betere doorbloeding een adertje bovenin mijn neus waarschijnlijk makkelijker knapte. Misschien bij jou een soort zelfde oorzaak?
    Het kon bij mij in ieder geval geen kwaad, ik snoot alleen echt zo min mogelijk m’n neus want bij een voorzichtige snuit, kon het al knappen. Maar bv door luchtdrukverschillen ook. (Bv een keer in het zwembad gedoken, kwam ik boven met een bloedneus…)

5. Anoniem2626

15 okt 2018
    19
    1
    3
    Vrouw
    Ik heb geen last van bloedneuzen maar misschien dat het zoiets bij mij is. Of door het hoesten. Ik hoop op zoiets in iedergeval.. vind het maar niks. Vanmorgen weer langs de huisarts geweest en die heeft me doorverwezen naar de longarts om me gerust te stellen. Ben benieuwd...

6. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.012
    1.557
    113
    Vrouw
    Ik herken het niet. Wel heb ik in m’n zwangerschappen van begin tot einde altijd bloederig snot. Kan me voorstellen dat zoiets gerelateerd is aan jouw klachten.

7. Anoniem2626

15 okt 2018
    19
    1
    3
    Vrouw
    Ja.. ik kan dus ook echt niet met zekerheid zeggen of het nu echt uit mijn luchtwegen komt of uit mijn keel/neus. Ik hoor inderdaad veel over bloedneuzen in de zwangerschap etc. Met neus snuiten heb ik het nu ook ongeveer 1 a 2 keer gehad dat er een stipje bloed bij zat. Nou ja ik kan woensdag al terecht bij de longarts om alles te checken hopelijk weet ik dan meer.

evaleana vindt dit leuk.
  8. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.012
    1.557
    113
    Vrouw
    Fijn dat je snel terecht kan, hopelijk heb je dan meer duidelijkheid!

9. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Uit je longen is niet standaard, fijn dat je goede controle krijgt!
    Bloedneuzen komen wel veel meer voor omdat je slijmvliezen opzetten en gevoeliger worden. Het zou natuurlijk kunnen dat dat in jouw geval bijv. ook in je keel is en dat daar dan het bloed vandaan komt. Dat lijkt mij waarschijnlijker eerlijk gezegd, maar toch goed dat ze het goed gaan checken :)

Deel Deze Pagina