Spanningen vanwege wat je wel of niet mag eten.

Discussie in 'Gezondheid' gestart door MammainSpe22, 20 jul 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MammainSpe22

4 apr 2022
    13
    2
    3
    Vrouw
    Hoi iedereen,

Toch even mijn hart luchten. Zwanger van een meerling zijn met alle hormonen, medische bezoeken icm wat je wel en niet mag eten ivm infecties vind ik erg spannend. Het is niet één mensje waar ik nu voor moet opletten. En dat maakt mij soms behoorlijk nerveus.

Afgelopen weekend zijn we uiteten geweest. Veel keuze was er helaas niet gezien de drukte in het restaurant. Ik had een salade met twee mega burratas (een soort mozzarella).
    De ober was naar de kok gegaan om te vragen of de burratas gepasteuriseerd waren en volgens de kok kon ik het gerecht zonder probleem eten.

Dat ik mij achteraf druk maak is onzin, dat weet ik ook wel, maar doe jullie dit? Eet je het dan gewoon of laat je dit toch liever staan uit voorzorg?

Meerderen die eten gedurende de zwangerschaps spannend vinden? Wat zijn jullie tips?

2. Mimus

Mimus Fanatiek lid

26 okt 2015
    2.267
    2.464
    113
    Herkenbaar..
    Ik vond het ook altijd spannend ivm voorgeschiedenis was ik ook altijd extra voorzichtig.
    Ik durfde bijv geen salades te eten uit een restaurant. En deed ik dit wel vroeg ik of ze het extra wilden wassen.
    En als ik iets kreeg en het niet vertrouwde ruilde ik nog wel eens met m’n man..

Maarja je zult ook genoeg reacties krijgen van mensen dat ze alles wel aten etc..
    Maar ik zou zeggen volg je eigen gevoel erin. Je maakt zelf keuzes, en als je achteraf spijt krijgt en het toch niet goed voelde dan kun je er een volgende keer rekening mee houden.

3. MammainSpe22

4 apr 2022
    13
    2
    3
    Vrouw
    Ook herkenbaar ik heb dat niet eens gevraagd over het wassen van de salade. Ik merk achteraf idd toch een soort (en ik weet het echt wel onterechte) spanning van had ik toch maar dit en dit gegeten ipv dit. Fijn om te lezen dat dit gevoel herkenbaar is.

Mimus vindt dit leuk.
  4. Mimus

Mimus Fanatiek lid

26 okt 2015
    2.267
    2.464
    113
    Tjaah wat ik vaak dan ook wel deed is thuis vast even de menukaart online opzoeken, zodat ik thuis vast kon bedenken wat ik zou gaan eten.
    En over de salades..
    ik denk dat veel koks en mensen niet weten dat salade uit zakken een risico kunnen vormen.
    Tjaah en dan zullen veel zeggen, het is maar een innieminnie kleine kans, maar toch als dingen hebt meegemaakt dan wil je alles zo goed mogelijk doen.
    En dus een ieder moet lekker doen waar hij zich goed bij voelt:)

Neuzeke vindt dit leuk.
  5. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hmm nee helemaal niet…

er zijn een paar basisregels waar je je aan moet houden en thats it

Spectre en MammainSpe22 vinden dit leuk.
  6. Holagente

Holagente Bekend lid

1 jan 2022
    524
    502
    93
    Vrouw
    Ik herken die spanningen ergens wel, maar ik volg hierin heel erg mijn gevoel en ik merk naarmate de zwangerschap vordert wel dat ik minder spanning ervaar omtrent eten. Natuurlijk houd ik mij aan de basisregels (check het ook vaak even op de app ‘ZwangerHap’), maar ook ik heb wel eens naderhand gedacht: misschien had ik dit beter kunnen laten staan (bijv. bij niet zeker weten of het goed gewassen is of niet). Dan houd ik daar een volgende keer gewoon rekening mee… Het heeft dan in ieder geval geen zin meer om je daar heel erg over te gaan stressen.

MammainSpe22 vindt dit leuk.
  7. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Ik heb er zelf niet zo'n last van maar misschien vind je de zwangerhap app fijn? Dan kun je altijd op je telefoon opzoeken of iets mag of niet.

Probeer te onthouden dat je niet meteen iets verpest als je iets eet wat niet 'mag'; meestal wordt het afgeraden wegens kans op x, het is niet dat je dan meteen schade toebrengt. Misschien kan die gedachte je ook nog geruststellen.

Bijgevoegde bestanden:

MammainSpe22 vindt dit leuk.
  8. MammainSpe22

4 apr 2022
    13
    2
    3
    Vrouw
    Thanks dit stelt zeker gerust! Ga de app installeren!

maansneeuw vindt dit leuk.
  9. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.664
    18.730
    113
    Vrouw
    Ik deed dit ook.
    Persoonlijk vind ik het heel normaal om 9 maanden enorm goed op te letten.
    Ik ben Belgische en wij worden netjes op de hoogte gebracht over wat de gevolgen kunnen zijn (ik google zelf ook :D) en geen enkel voedingsmiddel is zo belangrijk of onmisbaar dat ik risico wil nemen.

Deel Deze Pagina