Hoelang nog last na buisjes in de oren

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Knuffie85, 15 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Knuffie85

Knuffie85 Niet meer actief

Pas een topic geopend dat mijn dochter buisjes kreeg.

Open nu even een nieuwe want weet niet of mensen anders mijn vraag lezen. :)

Het zit zo. Mijn dochter heeft dus vorige week donderdag buisjes gekregen. Morgen 1 week geleden. Afgelopen weekend wel wat gebloed maar dat mocht nog. Mag 3/4 dagen erna nog.
    Maar nu zit mijn dochter dus steeds aan en in haar oren. Vooral links (daar zat ook flink wat taai vocht in zei de kno arts)
    Maar mijn vraag nu. Is dit normaal na bijna 1 week later? Er lijkt ook nog steeds oud bloed in te zitten. Toen ik vanmiddag op de fiets zat begon ze ineens flink te huilen en greep ook naar haar oortje. Dus toen wel,degelijk last.
    Maat thuis zit ze er ook veel aan, soms is haar gehele oor rood zo heeft ze er aan en in liggen pulken en trekken.
    Is dit normaal??
    Weet even niet wat ik er nu aan moet doen, afwachten of toch morgen kno poli bellen.

2. MrsBucket

MrsBucket Niet meer actief

Mijn zoontje kreeg een week na het plaatsen van de buisjes een oorontsteking, dus hij had eerst last van het plaatsen en daarna van de ontsteking. Als ik in jouw schoenen zou staan, zou ik morgen de kno-poli bellen en vragen of je langs mag komen. Bij ons was dat heel laagdrempelig en hebben ze steeds goed gekeken. Oorpijn is zo gemeen...

3. Knuffie85

Denk dat ik dat wel het beste kan doen ja. Pff het houdt niet op met dat ziekenhuis, dacht en had gehoopt dat we dat hadden gehad. Maar helaas

4. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Bij mijn dochter hebben ze de buisjes geplaatst terwijl ze oorontsteking had (wisten we op de dag v operatie niet) kno heeft tijdes de operatie besloten de buisjes toch te plaatsen ze bleef last houden en kreeg er ook koorts bij. Gevolg een opname en weer een operatie om jaar oor goed schoon te maken.
    Ik bel altijd de kno wanneer ik vermoed dat ze pijn in haar oren heeft.

5. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    Hier na een paar dagen nog steeds "snot" (sorry) eruit, zat ook flink vocht achter bij mijn zoontje. Hij heeft toen druppels gekregen, toen ging het na een paar dagen beter. Hij had gelukkig geen pijn maar die troep die eruit kwam was echt vies.

6. Knuffie85

Thnx voor de reacties.
    Ga morgenvroeg maar gewoon ff bellen. Lijkt me dan idd wel slim.

7. Knuffie85

Heb vanmorgen gebeld. Hoefde niet langs te komen. Heb oordruppels gekregen en die moet ik 3x daags in haar oren druppelen. Als het volgende week nog hetzelfde is dan terug komen.

8. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Mijn zoontje kreeg ook een week na plaatsen alweer oorontsteking. Na antibiotica Was dat over. Maar hij blijft om de zoveel tijd oorontsteking hebben. Hij Was nu ook net weer opgeknapt, kreeg hij vorige week keelontseking, toen 3 dagen koortsvrij en heeft nu weer een loopoor.
    Vorig jaar april buisjes gehad en denk dat hij nu al zeker voor de 6e x weer oorontsteking heeft :( om moedeloos van te worden

9. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Onze jongste bleef ook oorontstekingen houden nadat de buisjes waren geplaatst. Die verliepen wel milder, doordat de zooi eruit kon, (daarvoor had ze steeds gescheurde trommelvliezen en krijste ze alles bij elkaar van de pijn), maar fijn was anders.
    AB hielp bij haar niet tot nauwelijks, dus uiteindelijk, toen ook de keelamandelen steeds ontstoken raakten, zijn alle amandelen ook geknipt.
    Onze andere twee dochters hadden genoeg aan buisjes en amandelen eruit, daarna nooit meer last gehad, maar bij de jongste blijven de problemen steeds terugkomen en moeten zowel de amandelen echt goed geknipt zijn en de buisjes goed zitten.

Zeker even terug naar de KNO en overleggen dus, eindeloos maar AB slikken is ook geen wenselijke situatie :(

10. Knuffie85

Pff verwchrikkelijk zeg, hopelijk komt er gauw een tijd dat alles over is bij je zoontje.

Hoop dat het na de druppels over is nu.

11. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Na het knippen van amandelen ging het beter bij de jongste?
    Onze zoon heeft er verder geen last van, ook niet toen hij nog geen buisjes had maar omdat hij mastoïditis kreeg (ontstekingsvocht sloeg naar binnen zijn hoofd in) kreeg hij direct buisjes. Nu loopt er regelmatig dus vocht uit zn oren maar last heeft hij niet. Nu heb ik er wel aan gedacht om te vragen of ze ook zn amandelen kunnen knippen maar omdat die eigenlijk nooit echt onstoken zijn dacht ik ja...is dat dan wel nodig? Heb volgende week weer controle afspraak bij KNO, zal het eens voorleggen hoe zij erover denken want dit is echt niet fijn zo...

12. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Hier sinds een dik halfjaar buisjes.
    Sindsdien heeft ze 1x/maand wel last van haar oortjes.. Er komt vocht uit of een stinkende geur.
    Ik bel dan naar de NKO-afdeling, die schrijven meestal oordruppels voor en dat helpt wel.
    Gelukkig heeft ze geen pijn of last. Ze grijpt er wel vaak naar maar is ook een beetje uit reflex denk ik.

13. Knuffie85

Hier nu ook druppels.
    Grijpt nog steeds naar haar oortjes.

14. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Ja, toen de amandelen er eenmaal uit waren, bleef ze wel steeds verkouden, maar het werden geen ontstekingen meer.
    Ik zou er nog weer eens even naar laten kijken gewoon. Als de neusamandel inmiddels wel steeds ontstoken is, zou de arts dat moeten kunnen zien. Ze vertelden mij destijds dat je normaal gesproken de neusamandel niet vanaf buiten kunt zien, maar dat als die erg verdikt is, het wel zichtbaar wordt op een gegeven moment. Als de neusamandel dus van buitenaf zichtbaar is voor de arts, zou dat een argument kunnen zijn, in combi met steeds die looporen, om toch de neusamandel te gaan knippen.

15. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

13 feb 2013
    1.051
    178
    63
    Gelderland
    Hier is er na het plaatsen bloed tussen de trommelvliezen gekomen. Complicatie heeft nog een maand geduurd... Dacht er na de buisjes vrijwel direct vanaf te zijn.

Hopelijk helpen de druppels snel!

16. Knuffie85

druppels werken nog niet geweldig.
    Zit nog steeds aan haar oren. zowel links als rechts nu ook.
    als het zo door gaat donderdag maar weer terug bellen.

Deel Deze Pagina