Hallo, Ik ben momenteel bijna 17 weken zwanger en heb de laatste 2 weken alweer harde buiken. Bij de eerste heb ik ze wel veel gehad, bij de tweede zwangerschap iets minder. Maar ik heb ze nooit zo vroeg gehad.. En sinds gisteren voel ik ze ook pijnlijk... Ik lig nu al een uurtje op de bank, maar ik heb toch echt bij vlagen kramp in mijn baarmoeder en rug, en heb dan ook een harde buik. Mn baarmoeder ligt natuurlijk nog redelijk los en dan voel ik echt zo'n harde bal los in mn buik. Erg vervelend... Is er een moment dat je wel aan de bel trekt bij de VK? Ik snap en heb ook gehoord dat het meestal geen kwaad kan, meestal ben je wat te druk geweest. Maar ik vind het toch wel heel erg vroeg nu, en vind die buikpijn wel apart nu... Kun je zeggen waar ik op moet letten? Alvast bedankt!
Goedenavond, als de harde buiken toch wat kramperig aanvoelen en je het ook in de rug voelt, kan het zijn dat dit veroorzaakt wordt door een blaasontsteking. Ik zou je aanraden dit te laten testen bij de huisarts. Harde buiken mag in de periode van de zwangerschap, maar als je er echt meer dan 20 per dag hebt zou ik toch even overleggen met de verloskundige. Succes! Groetjes Monique