Hallo, Ik wil graag zwanger worden en zit nu in ronde 3. Ik wilde graag mijn eigen cyclus een beetje kennen dus sinds april/mei hou ik het een beetje bij. Ik gebruik hierbij de ovulatietesten van Clearblue advanced die je 4 vuchtbare dagen aangeeft en sinds kort voor erbij de diptesten anders is het een hele dure grap. Hieronder mijn overzicht. De eerste 2 maanden valt me niks bijzonders op. Maar in de maand juli zie ik wel iets wat afwijkt. Kunnen jullie me aub uitleggen wat er gebeurd? April: ongesteld op 24 april cyclus: 30 dagen Mei: ongesteld op 24 mei 11 mei smiley dag 18 eisprong tussen ov en nod: 13 dagen cyclus: 31 dagen Juni: ongesteld op 24 juni 9 juni knipperende smiley 10 juni knipperende smiley 11 juni smiley 12 juni smiley dag 20 eisprong tussen ov en nod: 12 dagen cyclus: 31 dagen Juli: verwachte ongesteldheid op 24/25 juli 17 juli knipperende smiley 18 juli knipperende smiley 19 juli knipperende smiley 20 juli ? dag 27/28?? eisprong tussen ov en nod: cyclus:
Het is voor mij een beetje verwarrend omdat je datums en cyclusdagen door elkaar gebruikt. Misschien handig als je achter de datums nog tussen haakjes zet welke cyclusdag het is. Wat is er afwijkend deze maand? dat je al 3 dagen een knipperende smiley hebt of dat je nog geen positieve test hebt en op 24/25 juli ongesteld verwacht te zijn? Op welke dag ben je gestart met je ovulatietesten?
April: ongesteld op 24 april cyclus: 30 dagen Mei: ongesteld op 24 mei 11 mei / dag 18 dag 18 eisprong tussen ov en nod: 13 dagen cyclus: 31 dagen Juni: ongesteld op 24 juni 9 juni / dag 17 10 juni / dag 18 11 juni / dag 19 12 juni / dag 20 dag 20 eisprong tussen ov en nod: 12 dagen cyclus: 31 dagen Juli: verwachte ongesteldheid op 24/25 juli 17 juli / dag 24 18 juli / dag 25 19 juli / dag 26 dag ? eisprong tussen ov en nod: cyclus: is het zo duidelijker? ik ben begonnen op dag 17 met testen tot dag 24 werd het dus een knipperende smiley. mijn ovulatie is dit keer dus wat later.. en 3 dagen knipperende smiley is dat normaal? moet ik gewoon doortesten. ik verwachf mijn nod dus bijnaa.. mijn luteale fase is dit keer te kort dus heb er niet zoveel.hoop in
o en zijn de dagen waarop je de ovulatie aangeeft de dagen dat je een positieve test had of heb je daar nog wat bijgeteld? Je cyclus kan deze maand langer zijn. Ik heb soms 4-5 dagen knipperende smileys. Maar ik ben gestopt met die testen, want de dag dat hij gaat knipperen is ook de dag dat ik meer vruchtbaar slijm krijg, en dat is ook wel logisch want hij gaat knipperen als je oestrogeen omhoog gaat en het oestrogeen zorgt voor het vruchtbare slijm. De test onthoudt wat de waarde eerder was, en als die dan duidelijk omhoog gaat gaat hij knipperen. Hij kan dus niet de eerste dag dat je test al een knipperende smiley geven. Als je pas op dag 17 bent beginnen testen zou je je eisprong ook gemist kunnen hebben. Ik heb ook een late eisprong en een korte LF (meestal 8-10 dagen). Vorige maand positieve test pas op dag 18 en nu op 14, het kan dus wisselen. Heb je ook je slijm in de gaten gehouden of niet? Je hebt namelijk 2x een stijging van je oestrogeen in je cyclus. Kan dus zijn dat hij nu gaat knipperen op de 2x hobbel, maar dan komt er dus geen eisprong meer (zie plaatje). Ik zou volgende ronde (als die er komt, hopelijk niet) ook met dipsticks gaan testen, ik vind die van sensitest heel fijn. Veel goedkoper dan de cb, en je ziet wat er gebeurt. Als de testen donkerder werden ging ik vaker op een dag testen en deed ik de roze clearblue erbij ter bevestiging.
de dagen die je ziet zijn inderdaad de de dagen dat ik een positieve test had. eerste 2 dagen knipperend en andere 2 dagen volle smiley. ik heb ook al eerder de diptesten en clearblue gebruikt op 7, 10 en 13 juli. dus denk niet dat ik hem gemist heb aangezien ze negatief waren. ik vind het lastig om mijn slijm te zien. ik heb even gekeken en het is nu doorzichtig slijm lijkt wel... de diptesten heb ik 1 keer 2 duidelijke streepjes gezien op 17 juli(clearblue gaf knipperend aan. daarna met allebei door getest maar de diptesten geven maar 1 streepje aan.. is het zo dat je eisprong als je cyclus normaal loopt weerr rond dezelfde periode moet zijn of kan dat ook ineens uit het niets 1 week eerder of later zijn. wanneer beginnen jullie met testen.
zo heb ik het een beetje bijgehouden.. de zonnetjes zijn de knipperende smileys en de smiley zijn de niet knipperende
dit zijn toch die testen die knipperen wanneer oestrogeen toeneemt? Gezien je eerdere ovulaties en het feit dat je pas op dag 17 gestart bent met testen zou ik vooral nog even doortesten. maar blijft de smiley knipperen danover een dag of 2 / 3 maar eens een zwangerschapstest doen. Misschien had je juist wel een vroege ovulatie maar heb je die niet gezien op de testen omdat je pas op dag 17 bent begonnen?
ik ben op dag 15 begonnen met testen maar op dag 24 dus 17 juli kreeg ik een knipperende smiley van clearblue advanced testen. die testen je 4 vruchtbaarste dagen. ik denk niet dat ik zwanger ben.. anders had ik een hele vroege ovulatie van een paar dagen na mijn menstruatie en heb juist ontdekt dat ik een late eisprong heb. maar we testen gewoon door. dankjewel!
de positieve test komt nog 2 dagen voor de eisprong. Je kunt dus heel makkelijk een positieve test op dag 11 hebben en op dag 13 een eisprong. Een late eisprong in de ene maand wilt niks zeggen over de volgende maand. Maar he zou net zo goed wel een late eisprong kunnen zijn. Vervelend he! zo'n lange cylcus
ja vooral verwarrend... omdat ik nu niet weet wanneer ik dan weer moet gaan testen voor de volgende maand... en vind de testen me smileys veel fijner en duidelijker mr ook zo duur als je dagen achter elkaar test
Ik gebruikte de gewone digitale testen van clearblue (smiley en geen knipperende) in combinatie met goedkope dipsticks. Ik begon met CB zodra ik op de dipsticks zag dat de lijntjes donkerder werden. Zo deed ik wel 3 of 4 cyclussen met 1 verpakking. Moet wel zeggen dat ik mijn lichaam erg goed ken ook omdat ik al 9 jaar geen pil gebruik en bezig ben met kinderwens. Ik heb nog een volle verpakking cb in de folie zelfs nog over. Goed tot augustus 2018. Als je interesse hebt om die over te nemen dan stuur maar even een pb.