Bloed prikken niet in de verzekering??

Discussie in 'De lounge' gestart door Rammel, 4 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rammel

Rammel Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.518
    0
    0
    Moeder zijn
    Drenthe
    Even een vraagje...
    Ik zag dat de zorgverzekeraar 127 euro van mijn rekening heeft geschreven. Snapte er niks van, want de premie over de maand augustus hadden ze er de 27e al afgehaald. Dus ik heb daarover gebeld en toen vertelde die meneer aan de andere kant van de lijn dat het ging om een bloedonderzoek.
    Ik heb dus in het begin van de zwangerschap bloed moeten prikken en nu blijkt dat dat niet in je basisverzekering zit, maar dat het van je eigen risico af gaat! :$ Stond er echt van te kijken! Moet ook niet gekker worden!
    Komt dit misschien omdat het vanuit de verloskundige gaat ipv de huisarts? Heb wel eens vaker bloedgeprikt maar heb het nooit zelf hoeven te betalen.
    Hoe was dat bij jullie?
    Gelukkig zit ik nu aan de 165 euro eigen risico, dus hopelijk geen rare declaratie's meer nu..... Bah, ik haat dit zo he! Waar betaal ik eigenlijk die 100 euro premie per maand eigenlijk voor??? :x

2. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    Het zit wel in de verzekering..

Maarrrrrr je hebt je eigen risico van 155 euro..
    En als je dus bloed moet laten prikken word dat van je eigen risico afgetrokken

3. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    eerst eigen risico...en dan hoef je het niet meer te betalen...andere dingen die dan niet in je pakket zitten weer wel.

Hier zelfs consult van de gyn moeten betalen van mijn eigen risico...en toen die van mij op was.....werd mijn man belast....leuk!

Maja...verzekeringen zeggen vruchtbaarheidsbehandelingen (ook algaat manlief bijna nooit mee naar echo's enz...) is voor beide dus mogen rekeningen op beide worden berekend........

Helaas geld dat voor alles, dus als je bv naar je apotheek was geweest voor medicijnen...dan hadden die ook goed in je eigen risico kunnen zitten....

4. Rammel

Rammel Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.518
    0
    0
    Moeder zijn
    Drenthe
    Ja medicijnen ed dat weet ik wel.. Maar bloedprikken??? Heb daar echt nog nooit een rekening van gehad. En zit sinds mijn 18e dit jaar pas voor het eerst boven het eigen risico... Is dat dan sinds 2010 veranderd ofzo?

5. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    Nee alles wat je doet mbt ziekenhuizen doktoren valt eerst onder je eigen risico..

Bij mij indd ook de gyn afgetrokken bloedprikken enzv..

6. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Klopt, het wordt van je eigen risico afgehaald.

7. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    ja hier was het ook, bloedprikken zelf betalen a 80 euro.

8. Female

Female Niet meer actief

Kost bloedprikken € 128.- ?! :$:$

Wat een geld zeg, dat wist ik echt niet!

Ik betaal ook een deel mee aan bloedprikken, altijd een tientje ofzo.
    (Maar ik betaal dan ook maar 3 euro per maand aan verzekering, woon in B)

9. Rammel

Rammel Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.518
    0
    0
    Moeder zijn
    Drenthe
    Maar dan snap ik nog niet waarom ik nooit eerder een rekening heb gezien Heb al best vaak bloed laten prikken, maar zie dit nu voor het eerst....

Maargoed, ik weet nu in ieder geval dat ik niet de enige ben. Scheelt ook weer ;)

@Female: Ik ben in het begin van mijn zwangerschap erg misselijk geweest. Heb daarvoor medicijnen gekregen, en die zullen waarschijnlijk ook in dit bedrag "verstopt" zitten. Krijg als het goed is vandaag een kostenoverzicht, dus dan kan ik zien hoeveel het bloedprikken precies heeft gekost...

10. babyproject

babyproject Niet meer actief

Het zit JUIST in je basisverzekering en DAAROM gaat het van je eigen risico af. Als het in je aanvullende had gezeten, had het niet van je eigen risico afgegaan.

Maareh, mijn bloedprikken was niet zo duur hoor!

11. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag
    Nou ik ben extra aanvullend verzekerd...

En bloed prikken valt gewoon onder mijn eigen risico hoor?!:(

12. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Bij mij is het prikken zelf ook niet zo duur (schildklierafwijking).
    Maar misschien dat bij jou het onderzoek duur is.
    Maar zoals al gezegd, alles wat in je basisverzekering zit wordt in eerste instantie van je eigen risico af gehaald, totdat dat op is.

13. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Ja maar bloedprikken zit in je basisverzekering.
    Ik ben aanvullend verzekerend voor bijv. mijn lenzen en dat gaat niet van mijn eigen risico af.

14. babyproject

Dat zeg ik toch?
    Bloedprikken zit in je basisverzekering, net als alle andere standaard dingen. Ik bedoelde dat wanneer het (hypothetisch gezien) niet in je basispakket zou zitten, het niet van je eigen risico afgaat.

Neem als voorbeeld de anticonceptiepil vanaf 21 jaar. Een tijdje was dat uit het basispakket gegooid. Toen kon je dat aanvullend verzekeren, omdat de meeste zorgverzekeraars dat in hun aanvullende pakketten hadden gestopt. Dit betekende dat het niet van je eigen risico af ging. Toen een jaar later de pil weer terugging het basispakket in, moest je opeens WEL eigen risico betalen.

15. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Hier heb ik gewoon nog nooit een rekening gehad...maar laatste keer bloedprikken was vorig jaar!

Dus tsjah het zal wel veranderd zijn weer dit jaar dat je daarom rekening krijgt.

Gyn consult hadden we ook nog nooit hoeven betalen...

Clomid daarentegen...die zat er ene maand wel in andere maand moest ik aan de balie betalen hahaha...dus tsjah.

het is vervelend, maar als je je eigen risico hebt gehaald...dus volledig voldaan krijg je ook geen rekeningen meer!

16. Jeem22

Jeem22 VIP lid

12 nov 2009
    7.203
    0
    0
    Den haag

Owww dan heb ik het verkeerd gelezen sorry:):)

Maar nu snap ik het indd :D

17. mimi83

mimi83 Niet meer actief

inderdaad eerst je iegen risico en dan word alles vergoed. waarschijnlijk had je de andere keren je eigen risico al op voordat je ging bloedprikken..

18. babyproject

;)

Eigenlijk zou het voor de mensen die aanvullend verzekerd zijn veel beter zijn om sommige dingen niet in het basispakket vergoed te krijgen ;) Maar ja, dat is dan weer sneu voor de mensen die alleen een basisverzekering kunnen betalen.

Ik ben overigens blij dat mijn zwangerschap binnen 1 kalenderjaar blijft. Dat scheelt toch die 2e keer eigen risico!!!

Nog even opgezocht: mijn bloedprikken in het begin van mijn zwangerschap was 24 euro.

Overigens heb ik ook nog geen facturen gehad voor mijn medische echo's en vk afspraken... Neem aan dat die ook door de basisverzekering worden vergoed, en dus dat het eerst van mijn eigen risico afgaat... Hopelijk komen ze gewoon niet :p:D

19. Rammel

Rammel Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.518
    0
    0
    Moeder zijn
    Drenthe
    Nee, had al geschreven dat ik dit jaar voor het eerst boven mijn eigen risico zit.
    Maar het zal wel veranderd zijn per januari ofzo... Blijf het vreemd vinden, maar het zal wel.. Kan er toch niks aan doen. Vind dat eigen risico sowieso dikke onzin, maarja... ;)

20. abcd1234

abcd1234 Fanatiek lid

28 aug 2009
    1.350
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dat vind ik echt vreemd... Elke behandeling wordt 'op' een bepaald persoon (gebdat/BSN/relatienr/etc) geregistreerd. Dat jouw gyn-consult van je mans eigen risico afgaat, vind ik dus nogal vreemd... OK als het een vruchtbaarheidsbehandeling voor beiden is, maar als hij er niet eens bij is dan zou dat toch echt alleen bij jou terecht moeten komen (vind ik dan he ;) ).

Deel Deze Pagina