Bloed prikken op progesteron, hoe snel uitslag?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Honeybeeb, 20 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Honeybeeb

Honeybeeb Niet meer actief

Hoi,

Weten jullie misschien hoe lang het duurt voordat de uitslag van bloedprikken (Progesteron) binnen is bij de gyn? Want zou eigenlijk vandaag bloed moeten prikken, maar i.v.m pinksteren zijn de labs dicht. Dus wordt het morgen even prikken, maar heb overmorgen een afspraak staan bij de gyn, zal de uitslag dan al binnen zijn?

En zal de uitslag anders zijn/afwijken, nu ik op dag 9 (na ei) bloed prik of maakt het niet zoveel uit?

2. Rooz88

Rooz88 Niet meer actief

Als het goed is krijg je uitskag de dag na het prikken, ik tenminste wel. Ze zetten dan cito op het formulier dat betekend spoed, dus denk dat je dat je van gyn de uitslag krijgt. Succes!

3. Honeybeeb

Dat staat niet op mijn formulier, dus ben benieuwd woensdag.
    Bedankt voor je snelle reactie rooz.

4. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Even melden dat je snel een afspraak hebt als je gaat prikken. Dan zorgen ze inderdaad dat het Cito bepaald wordt.

5. Honeybeeb

Doe ik madelein, bedankt!

6. Jolien2

Jolien2 Bekend lid

22 jul 2011
    652
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij s morgens prikken en rond de middag de uitslag....
    Dus de dag erna moet t wel binnen zijn

7. Honeybeeb

Heb de assistente nog even gesproken en die gaf inderdaad hetzelfde aan.

Bedankt.

8. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ze proberen te prikken op de dag van je progestronpiek. Je hebt dus kan op dag negen dat je over de piek heen bent. Als je waarde dus iets lager is, hoeft dat echt niet gelijk te betekenen dat je een slechte eisprong had. Dan was je wellicht te laat. Maar het gaat er vooral om dat het boven de 12 is, dan heb je aantoonbaar een eisprong gehad (dat zegt mijn gyn) Bij mij was hij de eerste keer 24 en dat vond ik laag. Laatst op mijn verzoek nog een keer geprikt en toen was het 111.

9. Honeybeeb

Nou weet je, ik moest dus afgelopen zondag weer voor een follikelmeting en toen zei die arts dat mn ei op springen stond en ik dus zondag én de dag daarop maandag op mn vruchtbaarst was. En hoefde toen niet meer terug te komen en gaf hij aan dat ik op de maandag, de week daarop moest prikken voor de progesteron. Maar ja beiden helemaal niet aan gedacht dat maandag alle labs dicht waren in verband met pinksteren.

Maar stel dat mn ei op de maandag is gesprongen dan zit ik vandaag op dag 8, toch?

Ik ben wel heel benieuwd naar de uitslag, en als die goed is dan wordt het vanaf dan IUI. Erg bedankt voor de informatie babke, goed om te weten!

10. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ja, maar die piek hoeft helemaal niet exact een week erna te zijn hoor. Misschien is het wel na 8 dagen, dan zit je wel perfect ja. Maar is jou piek op dag 5 dan had je op maandag ook al te laat geweest voor de hoogste waarde. Ik bedoel alleen maar dat je je niet moet blindstaren op de uitslag. Als het maar aangeeft dat het een eisprong was, dat is het belangrijkste. Ik kreeg een week later mijn uitslag trouwens. Via een belafspraak. Volgens mij weten ze het wel eerder, maar ze bellen bij ons altijd op maandag dat soort dingen door volgens mij.

11. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Wij mogen ook starten met iui, maar ben geneigd nog even te wachten. Ik vond dat zaad inleveren voor controle zo klinisch. Hoe sta jij er tegenover? Los laten lukt dan natuurlijk helemaal niet meer. (voor zover dat nu wel lukt dan)

12. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    ik heb vanmorgen om 9.30 uur geprikt en mag om 12 uur bellen voor de uitslag.
    Denk dat ie van jou dus allang binnen is.

13. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Dat is relaxt, zo snel. Achterlijk eigenlijk dat ik steeds een week moet wachten dan.

14. Honeybeeb

Ok. Nou we zien het morgen wel, ik heb altijd zo'n vermoeden dat het telkens bij de eisprong fout gaat. Eerdere uitslagen van de andere bloeduitslagen waren goed, maar ja als je zo lang bezig bent dan ga je ergens de 'fout' zoeken.

15. Honeybeeb

Nee wij willen het liefst vandaag als morgen beginnen, het wachten duurt ons te lang. Ja het zaad inleveren blijft klinisch maar we hebben er zelf geen moeite mee. Alleen dat je het even moet 'klaren' is vervelend :) maar het inleveren, ja als het zo moet dan moet het...

Waarom ben je geneigd om langer te wachten als ik vragen mag? Zie dat jullie een maand korter als wij bezig zijn..

16. Honeybeeb

Ja kreeg de bevestiging van de assistente dat ik de uitslag morgen zal krijgen van de arts.

Bedankt.

17. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ja gevoel eigenlijk. En in juli is het sowieso niet en in augustus gaan we zelf weg. We zouden juni eventueel net mee kunnen pakken. En als ik het boekje las heb ik niet het idee dat het een grotere kans is. Al vertrouw ik er wel in overigens, maar zou zo graag natuurlijk zwanger worden :( Als ik alle ronde smet een eisprong optel, is dit onze 11e ronde. Nog niet extreem dus. We hebben twee keer wel een poging tot innestelen gehad, vaag streepje en tempdip zeg maar. Dus het zal toch wel een keer blijven plakken. Maar nu ik weer ongesteld dreig te worden, begin ik wel weer te twijfelen hoor. We kunnen juni natuurlijk ook gewoon nog proberen.

18. Honeybeeb

Ja babke, weet precies hoe je je voelt hoor.

Nou vandaag naar de arts geweest en die had de uitslagen niet binnen. ;) Dus wordt morgenmiddag terug gebeld door een andere arts met de uitslag van het progesteron.

Wel hebben we besproken 'hoe nu verder'. We gaan nu over op IUI met hormonen. Hij zei ook dat wat jij zegt dat wanneer het zonder hormonen is het niet meer kans geeft, vandaar dat we direct met hormonen gaan beginnen ondanks elke maand een goede eisprong bij mij. Manlief wil er nog heel eventjes mee wachten, hopend op een spontane zwangerschap, daar sta ik ook achter dus denk dat het in juli/augustus wordt, dan gaan we ervoor. :)

19. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    HIer word het op woensdag bepaald, dus als je ma of di prikt heb je het woensdag. Anders een week wachten.

Gelukkig zet de gyn hier ook altijd CITO op het formulier en dan hebben ze het binnen 2 uur.

Deel Deze Pagina