Hoi meiden, Wie kan mij meer vertellen over de bloedtest die wordt gedaan op de werking van de schildklier? Ik moet komende maandag nl. bloed laten prikken. Deze cyclus duurt nl. erg lang, heb nu Primolut gekregen en moet dus maandag bloed laten prikken. Wat gaat er dan getest worden enzo? Iemand ervaring? Alvast onwijs bedankt, groetjes.
Een bepaalde waarde in je bloed wordt nagekeken. Aan de hand van die waarde kan bepaald worden of je schildklier goed werkt.
Hoi Maria, Ze bekijken bepaalde waarden in je bloed om te bepalen of je schildklier voldoende hormonen aanmaakt die nodig zijn voor de ontwikkelingen in je lichaam. Als de waarden te laag zijn werkt je schildklier te langzaam (heb ik ook). Dan krijg je medicatie (thyrax). Wanneer medicatie goed is ingesteld kun je gewoon zwanger worden. Het kan ook zijn dat je schildklier te snel werkt. Ik weet niet precies wat je dan voor behandeling krijgt. Groetjes, Ramona
ik heb het ook al een paar jaar aan me schildklier en slik ook thyrax. moet toevallig vrijdag weer geprikt worden! tis gewoon hetzelfde al gewoon bloedprikken.
Ik heb zelf op 11 november dit onderzoek gehad en krijg a.s. woensdag (9dec) de uitslag.... ben erg benieuwd wat er gaat gebeuren en of er iets uit komt!!
Hoi Meid, Heb ik ook gehad, al 2 keer zelfs, zo'n bloedtest. Bij mij werkt de schildklier te langzaam, waardoor ik, vooral in tijden van stress (bijna altijd dus...), te veel prolactine in mijn bloed heb, waardoor ik geen eisprong krijg. Slik nu ook Thyrox, en moet begin Januari weer bloed laten prikken om te kijken of het beter gaat. Bij mij werd er bloed geprikt, daarna meteen een maagmedicijn ( wat kunstmatig je lichaam in stress zet ) ingespoten, en na 45 minuten weer bloed geprikt. Maar ik woon in Duitsland, en ben niet zeker of in NL, zo'n zelfde test word gedaan... SUCCES...
Ja, hier is ook bij het eerste bloedonderzoek op m'n schildklier geprikt.. Uitslag: TSH was aan de lage kant, FT4 was normaal volgens de FA.. Ze wil het wel in de gaten houden, dus als ik binnenkort weer moet bloedtappen (sowieso al voor progesteron) laat ze m'n schildklier ook weer prikken. Ben benieuwd wat er dan uit komt!
Goed om te lezen jullie reacties, bedankt. Nu vraag ik me wel af; ik slik nu Primolut, zal zo'n bloedtest dan wel reeël zijn? Volgens mij zit Primolut vol met hormonen! Maar goed, de ha heeft het zelf bedacht dus het zal wel goed zijn. Ik ben benieuwd! Hoe lang duurt het eigenlijk voordat je hier een uitslag van krijgt?
mijn man heeft een slecht werkende schildklier ( ziekte van hasimoto ) . meestal moet je enkele buisen af geven ( vaak 4 ) en het duurt gemiddeld 2 weken voordat je resultaat krijgt. zodra je medicatie krijgt moet je er niet vanuit gaan dat het een twee drie werkt,dat gaat helaas langzaam werken. mijn man moet nu om de 4 weken prikken maar dat kan natuurlijk bij jou anders zijn succes xx