Hoi allemaal, Ik ben nu 11 weken zwanger en heb afgelopen week de eerste controle gehad bij de vk. Ik begon meteen over de waterbevalling die ik bij mijn 1e in Engeland heb gehad en dat dit super bevallen is, ik wil dit ook voor deze zwangerschap. Maar de vk zei meteen dat zij het niet doen, toen ik zei dat ik dan wel naar het ziekenhuis ga hier 15-20 minuten vandaan (een dorp tegen mijn woonplaats aan) zei ze dat dat niet kon. Ik voelde me helemaal niet fijn toen ik daar wegging, ze wilde niet eens meedenken. Nu weet ik niet hoe het hier in NL precies werkt. Ik wil echt niets anders dan een waterbevalling. Kan ik onder controle gaan bij de vk in het desbetreffende ziekenhuis? Of kan ik naar een andere vk gaan buiten mijn woonplaats (15-20 minuten rijden) die wel een waterbevalling doet? MissJuf.
Hoihoi, Ik weet dat inderdaad niet alle praktijken aan waterbevallingen doen. Je kan altijd informeren of ze het in het ziekenhuis doen of bij een andere verloskundige. Het is jammer dat de verloskundige jou met een niet fijn gevoel weg heeft laten gaan. Maak het bespreekbaar en geef aan dat je het jammer vind dat ze niet met je naar een oplossing zoekt. Imke