Is bloedgroep O zowiezo goed? Ik heb rhesus C en bloedgroep O. Al heb ik geen idee wat het verchil zou zijn als je dus O het of bijv B. Fijn dat je de prik hebt gehad kan in deze dus niet, maar zoals bovenstaand te lezen is C niet aggresief.
bloedgroep O kan met alle bloedgroepen gemengd worden... ik heb een tijd in het zkh gelegen en iedere week moesten ze prikken voor mijn bloedgroep zodat als ik zou bevallen ze het goede bloed zouden hebben mocht ik bloedtransfusie nodig hebben. mocht dat niet zo zijn zou ik O krijgen omdat dat altijd kan zo heb ik het begrepen. ik weet niet hoe het samenhangt met rhesus enzo..
Hier ook C. Bij de oudste werd hier nog niet naar gekeken (02-2013 geboren). Bij de middelste wel, maar was het niks bijzonders en nu ook weer, maar weinig aan de hand. Mocht in het zeldzame gevallen het zo zijn dat er wel antistoffen gevonden worden, dan houden ze de groei extra in de gaten en laatst las ik ergens dat als je kindje er bloedarmoede van zou krijgen (dat zou namelijk het gevolg kunnen zijn) dan kunnen ze een bloedtransfusie doen. ik heb overigens nog nooit iemand gehoord over problemen gerelateerd aan die factor c.
hier ook rhesus negatief, kindje positief. stelt niet zo veel voor, je krijgt dan met 28 weken een spuit in je bil (even vervelende spuit aangezien die in je bilspier komt, daarna wat lopen en je voelt er niks meer van), en na de bevalling krijg je er nog eentje. Volgens mijn arts moet je je niet gek laten maken door de horror verhalen van vroeger. plus voor eerste kindje is het absoluut niet erg, je maakt namelijk pas dan na je bevalling de antistoffen aan. dus je krijgt de spuit in feite voor een tweede zwangerschap.
Nou hier dus eentje die dit vanuit de babykant heeft meegemaakt. Toen ik geboren werd in 1981 is het wel verkeerd gegaan met de c antistoffen. De kans hierop is 0.01 procent. Zou me hier niet druk om maken, het komt bijna niet voor en tegenwoordig zijn ze overal heel erg op tijd bij.
Als je o negatief bent dan willen ze je graag als bloeddonor hebben. Dit omdat deze combinatie niet veel voorkomt maar ook negatief kan in geval van nood kunnen alle andere bloedgroepen dit krijgen. Als je zelf o negatief bent kun je dus alleen maar ook negatief krijgen , ook bij spoed. Dus door zelf te doneren kan je jezelf ook nog helpen. Ik mag helaas geen bloed meer geven . Erg jammer.
O negatief is idd zeldzaam. Ik ben naar mijn weten o positief, dit staat beschreven. Kan toch o positief zijn met rhesus negatief neem ik aan?
Ja, rhesus factor staat los van je bloedgroep in dat opzicht. Ik ben B+ en rhesus C-. Voor rhesus C zijn idd geen spuiten voor. Alle mensen die dit hier zeggen hebben rhesus D. Maar echt, de kans is zo enorm klein dat er iets gebeurd dat je je hier echt niet druk om moet maken.
Als je al antistoffen (kleine kans) hebt is de kans ook nog eens heel klein dat die soort door de placenta kan. Ben ook rhesus c negatief en beiden keren geen antistoffen
Hier ook 3x Rhesus c negatief. Bij de vorige twee zwangerschappen is er met 27 weken niets gevonden, dit keer weer afwachten, maar ik maak me er eerlijk gezegd geen zorgen om.
Hier ook bij beide zwangerschappen en ook bij beide keren niks gevonden! Niet te druk om maken en op internet lees je toch over het algemeen horrorverhalen. Bij D krijg je een injectie, maar voor C bestaat die nog niet
Hier ook C negatief. Bij de oudste 2 werd er nog niet op geprikt, dus wist ik het niet. Ze zijn kerngezond geboren, geen complicaties. Deze keer is er wel op geprikt en kwam het er dus uit. Met 27 weken prikken, maar ben er niet bang voor. Mijn zusje is ook C negatief en heeft 2 gezonde kindjes gekregen zonder problemen.
Ik ging mijn eigen bloed afbreken, werd heel geel geboren en heb een wisstransfusie gehad met vers donorbloed. Via infuus in de navel alle bloed gespoeld tot het schoon was. Dit was wel in de jaren 80 waar ze mijn moeder 3.5 week overtijd hebben laten lopen.
Hier ook negatief (wel d negatief ) en bij mn zoontje 2 keer een prik gehad.. nu weer zwanger en moet over een paar weken weer prikken Vroeger was het erg gevaarlijk omdat hoe vaker je zwanger geweest bent hoe meer antistoffen je aanmaakt en ze daar dus pas na de geboorte achter kwamen Zo is mijn oma haar zoontje dus na de geboorte verloren Maar nu testen ze er dus al vroeg op en geven ze je een prik mocht je dus wel antistoffen aanmaken om het dus tegen te gaan dat je nog meer antistoffen aanmaakt Mn zoontje heeft hier verder nooit last van gehad We wisten wel gelijk dat zijn bloedgroep dus sowieso positief was 😉
Hier ook rhesus negatief. Heb rond 27 weken geloof ik een prik gehad en een prik direct na de bevalling. Zal eens kijken of ik nog ergens kan vinden hoe het zat.
Ik ben o negatief blijkbaar 😂. Haha. Zie op het lijstje dat ik andi D heb gekregen. Verder echt geen idee meer hoe het verder allemaal zat. weet alleen nog dat ik direct na de geboorte nog een prik heb gehad daarvoor.
ik had bij de vorige 2 zwangerschappen geen anti stoffen. nu bij deze wel antistof jk. ik ben extra geprikt en mijn vriend ook. nu blijkt mijn vriend het kidd gen te hebben en ikzelf heb ab positief. blijkbaar allebei zeldzame bloedgroepen.. vk had van deze antistof nooit gehoord. nu onder controle van de gyn. ook vanwege dat de eerste met keizersnede is geboren maar verder geen acties op de antistoffen als alleen met 30 weken nog een keer bloed laten prikken. en in t ergste geval kan je kindje bloedarmoede ontwikkelen maar omdat ze er tegenwoordig op prikken zijn er geen ernstige afwijkingen is mij verteld?
Zij heeft het over rhesus D, daarvoor kun je anti-D krijgen. Maar voor rhesus c bestaat dat niet. Dit topic gaat over rhesus c; daar is dus geen prik voor.