Bloed/slijm in baarmoeder

Discussie in 'Miskraam' gestart door bulakgirl, 29 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.931
    2.384
    113
    Hai,

    Gisteren dmv echo erachter gekomen dat de zwangerschap niet gezond was :(
    Ik kwam er in het weekend van 18/1 achter dat ik zwanger was terwijl ik bloedingen had. Dit vond ik gek omdat ik een week ervoor (dacht ik) ongesteld was geweest. Die maandag een echo gehad en daaruit bleek dat er bloed in de baarmoeder zat, maar dat er ook nog iets anders zat... wat was niet duidelijk te zien. Dus hoop gehouden tot het weekend erna waarna ik merkte dat de zwangerschapstesten in duidelijkheid afnamen. (geen hook effect geweest helaas) Dus gisteren mocht ik langskomen voor een 2e echo waarin het witte stipje wat we eerder nog wel zagen nu niet meer te zien was. De baarmoeder was alleen nog wel vol met slijm/bloed dus nu een doorverwijzing naar de gynaecoloog in het ziekenhuis. Daar zullen we bespreken of dit uit zichzelf goed gaat komen of dat ik evt van die pillen moet gebruiken om een miskraam op te wekken. Het was wel even een klap... We hadden de zwangerschap niet gepland, maar als het zich dan zo aan dient ga je je toch een beetje voorbereiden en kijk je er wel naar uit! Ik heb er wel vrede mee, maar het blijft rot!

    Nou vroeg ik me af wie er ervaring hiermee heeft? Als er gekozen moet worden voor pillen begin je daar dan vaak gelijk mee? en kun je dan nog werken? Hoe lang houd je er dan ongeveer last van?

    Ik weet dat ik niet op de zaken vooruit moet lopen, maar ze rekenen eigenlijk gewoon de komende dagen op me op het werk... nu zou ik donderdag en vrijdag nog wel iets kunnen regelen, maar zaterdag zou ik er eigenlijk moeten zijn en wil kijken hoe reëel die kansen zijn.. en anders mijn werkgever pas voorbereiden dat ze wat anders moeten gaan regelen voor het weekend...
     
  2. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.407
    366
    83
    Zuid-Holland
    Wat naar zeg!

    Als je niet af wil wachten en pillen meekrijgt, kan je zelf bepalen wanneer je die gaat gebruiken. Ik gebruikte ze altijd 2 dagen achter elkaar aangezien de 1e dosis nooit voldoende was en plande dat dus altijd als ik 2 dagen achter elkaar vrij was. Of evt meldde ik me ziek, als ik geen 2 dagen achter elkaar vrij was.
    Ik ging niet werken op de dagen van de pillen, je kan veel stolsels verliezen, veel bloed verliezen, maar ook pijn/weeën krijgen (verschilt per zwangerschap).
    Daarna was het bloeden meer als een menstruatie, als alles eruit was (was niet altijd zo), en kon ik de dag erna gewoon weer werken.

    Sterkte!
     
  3. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.931
    2.384
    113
    Bedankt voor je antwoord en ervaring! Mocht dit scenario dus in werking treden zou ik er dus zelf voor kunnen kiezen om evt na het weekend mee te starten.
     
  4. Lindawen79

    Lindawen79 Bekend lid

    9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    Jeetje, sterkte!!
    Ik kon inderdaad ook zeg kiezen. Je kunt ook niet voorspellen hoe lang het duurt. Ik heb best veel pijnlijke krampen/mini weeen gehad. Wel bloedverlies vanaf jet inbrengen tot een dag of 5. De pijn was zelfs met tramadol niet echt te onderdrukken. Daarna kwam pas het vruchtje... daarna voelde ik me pas weer wat opknappen. Maar het zal ook afhankelijk zijn hoe ver je in de zwangerschap bent.
    Daarnaast vond ik het ook die dagen emotioneel zwaar en ben niet gaan werken.
     
  5. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.931
    2.384
    113
    Ik merk dat ik er emotioneel ook wel meer moeite mee heb om te werken als ik gedacht had!

    De gynaecoloog zag toch iets van een vruchtzakje(waar de VK niets had gezien)... Ze denkt nog steeds wel aan een miskraam, maar mag het nog een week aankijken.. Volgende week weer een echo en mocht er dan geen groei in zitten en ik nog geen bloeding heb gehad, dan gaan we over op curettage of medicijnen om het op te wekken... Ik zorg dan ook wel dat ik die dagen vrij heb zodat ik daar rust in heb iig
     

Deel Deze Pagina