Onze meid van 19 maanden is vanochtend wakker geworden met aan één kant een dik/klein oogje. Ze heeft het nog niet eerder gehad dus heb geen idee of ik hiervoor de huisarts moet bellen. Het is nu niet rood en ze lijkt er ook geen last van te hebben. De laatste dagen is ze niet zo fit en slaapt ze slecht dus ik denk dat ze (net als iedereen momenteel...) ook de griep aan het krijgen is. Weet iemand wanneer je voor een dik oogje de huisarts moet bellen?
Ik doe altijd wanneer ik het niet vertrouw eerst even met de assistent overleggen wat zei ervan vindt. Als zij zegt kom maar even langs doe ik dat. Volg je eigen gevoel, bellen kan nooit kwaad.
Hier een meisje dat dat ook vaak heeft bij verkoudheid. 's Morgens zit hij bijna helemaal dicht van de pus en later wordt het beter. Zolang het ooglid niet rood en opgezet is is er niets aan de hand en is het enige wat je kan doen het oog regelmatig schoonmaken met koud "gekookt" water. Je moet wel van buiten naar binnen vegen. (dit vertelde de ka mij en werk met dementerende ouderen en die hebben er ook vaak last van) Zou persoonlijk hier niet meteen de huisarts voor bellen, maar je moet je gevoel volgen dus als je het nodig vindt doen, maar ik denk niet dat je hiervoor langs hoeft te komen. Sterkte ermee en beterschap voor je dochter