Hoi allemaal, Gisteren heb ik een groeiecho gehad. Nu was haar hoofdje en buikje een week kleiner dan zou moeten zijn. Bij mijn zoontje was dat ook zo en heeft nog steeds een klein hoofdje daar maak ik me ook niet zo druk over, maar de beentjes lopen 2 weken achter op groei. De vk zei je bent zelf ook niet groot dus dat is gewoon zo bepaald. Maar ik maak me er best druk over. Ik heb op internet zitten zoeken (ja ik weet het had ik niet moeten doen) en dar staat veel over syndroom van Down. Hebben jullie hier ervaring mee zodat ik me enigzins gerust kan stellen? Over 3 weken heb ik weer een groeiecho.
Een week valt in mijn ogen erg mee. Ons dochtertje zat op de P2/P3 lijn steeds en beentjes op P1, vanaf 16wk zwangerschap om de week groei echo gehad. Ze liep 6 weken achter op groei. Ze Is bijna 2 weken geboren, gezond en wel. 46cm en 2442gr. (400gr zwaarder dan verwacht)
Op welke lijn werd je kindje geschat? Zo te horen maakte de gynaecoloog zich niet al teveel zorgen, anders komen ze wel met een plan de campagne. (bij ons tenminste, ik moest onder controle iedere week vanwege een P5 lijn bij onze dochter. Dat kan onder andere komen door een placenta die niet voldoende voedingsstoffen aanmaakt of de toevoer ervan naar het kindje.) Zolang ze hun eigen lijntje volgen en blijven volgen, werd mij verteld, is het ok. (dan kan het inderdaad aanleg zijn). Spreek je zorgen anders uit tegen je vk of gyn, wellicht dat zij je gerust kunnen stellen of meer info geven. Succes hoor!
Hier ook p5 meisje gehad. Waarbij de beentjes ook verder acher bleven dan de rest. Uiteindelijk 2500gram bij 38wkn. Dus netjes. Nu is het nog steeds een ukkie met korte pootjes hihi. Maar ze ontwikkeld zich heel goed en mama is ook niet groot (1.62). Vond het destijds ook erg spannend.
De verloskundige heeft niet verteld in welke lijn ze zit. Alleen dat ze 2 weken achter liep op groei. Ikzelf ben ook maar 1.56 dus ook heel klein. Waarschijnlijk maak ik me zorgen om niets. Maar ik ga toch nog even bellen voor meer uitleg. Wellicht kan ze me wat meer geruststellen. Bedankt voor jullie reacties!