naar t ziekenhuis voor een echo... wie heeft ervaring?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mieke01, 12 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mieke01

mieke01 Actief lid

27 jul 2010
    106
    0
    0
    Hoi meiden

Volgende week moet ik naar het ziekenhuis voor een echo (dit ivm met vreemde cyclussen en t feit dat we al bijna n jaar bezig zijn). Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe gaat het en waar kijken ze dan naar? Moet ook bloed laten prikken, maar dat kan pas een week na mn eisprong. Vind t allemaal erg spannend!

2. Zustertje2015

Zustertje2015 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36
    Krijg je een inwendige echo?

3. mieke01

mieke01 Actief lid

27 jul 2010
    106
    0
    0
    Hoi essie

Bedankt voor je reactie. Eerlijk gezegd weet ik t niet precies.. dokter heeft t geregeld. Ik kreeg alleen de oproep vanuit t ziekenhuis. Neem aan dat t inwendig is. Dat ze naar mn baarmoeder en eierstokken zullen kijken.. omdat ik t niet precies weet vind ik t dus zo spannend! En ben ook heel benieuwd wat ze vinden.. mn man moet ook voor zaadonderzoek. Hele gedoe in ziekenhuis lijkt te gaan beginnen.. heb jij hier ervaring mee?

4. Zustertje2015

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36
    Ik heb zelf veel ellende met pil gebruik gehad. Heb jaren de microgynon gebruikt en ben toen overgestapt naar de nuvaring. Daarbij had ik veel last van bijwerkingen en ontzettend pukkels in mijn gezicht dat ik over ben gegaan naar de Diana35 en toen begon de ellende... Ik bloede 3 van de 4 weken steeds tussendoor aan t vloeien... Dus naar de huisarts die me door heeft gestuurd naar de gyneacoloog en daar heb ik ook een inwendige echo gehad om naar mijn baarmoeder en eierstokken te kunnen kijken.
    De echo zelf stelt niet zoveel voor. Ik vond het ergste dat je daar zo wijdbeens op die stoel lag. Het doet geen pijn ze gaan met een vrij dunne staaf naar binnen en je kan dan zelf mee kijken op het scherm. Het duurde ook niet zo heel lang.
    Er was bij mij gelukkig niks gevonden...

Maar wat vervelend da je nu al die ziekenhuisbezoeken krijgt. Hoelang zijn jullie al bezig zwanger te worden?

5. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    hey meidn

misschien handig voor je om je bij ons groepje te voegen? wij zitten allemaal net in de mmm!!
    clubje zit onder vruchtbaarheidsbehandeligen...wie net als mij gestart in de mmm...

6. NLmoontjuhNL

30 dec 2010
    30
    0
    0
    Erica, Drenthe
    De echo stelt niet veel voor.
    Je krijgt een inwendige echo ze gaan dan na je beide eierstokken kijken en na je baarmoeder.
    En met bloedonderzoek nemen ze 2 buisjes af.
    Terminste dat hebben ze bij mij gedaan.
    Me vriend en ik zijn nu ook net de mmm ingegaan.
    Wij krijgen daarvan 18 maart de uitslag zowel van mijn bloed als van me vriend zijn sperma. Dus ben benieuwd.
    Maar de onderzoeken die jij krijgt zijn bijna overal de beginners onderzoeken.
    Hoop dat je er iets aan hebt.
    En net zo als sasje24 er is ook een groepje
    vruchtbaarheidsbehandeligen...wie net als mij gestart in de mmm... en onder het zelfde kopje hebt je ook wanneer de stap na de doktor gezet.
    Moet je maar even kijken daar zitten allemaal mensen die net in de mmm zijn gegaan

h

7. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Hoi Mieke,

Ik heb een tijdje terug ook een aantal (inwendige) echo's gehad. Dit zodat ze het moment van je eisprong kunnen bepalen. De eerste keer was het even wennen, het deed absoluut geen pijn, maar ik voelde me niet gelijk op mijn gemak met mijn onderkant ontkleed. Ze gaan met een staafje in je vagina, en soms moeten ze daar een beetje mee bewegen om je eierstokken te vinden. Op het scherm kun je dan je baarmoeder en eierstokken zien, en als je rond je eisprong zit dan zie je als het goed is een eiblaasje. Dat gaan ze meten. Het eiblaasje groeit ongeveer 2 mm per dag totdat het 20 mm is en dan heb je je eisprong. Dus zo kunnen ze het ongeveer bepalen. De vorige keer hebben ze bij mij ook wat slijm afgenomen toen ik vlak voor mijn eisprong zat, om een samenlevingstest te doen. Dan brengen ze een eendebek in en schrapen ze een beetje weg. Niet echt een prettig gevoel, maar dat was alles. Ze bekijken het slijm dan onder de microscoop om te kijken of de zaadjes van je vriend goed overleven in je slijm.

8. mieke01

mieke01 Actief lid

27 jul 2010
    106
    0
    0

Hoi Essie

Dat is ook een vervelend verhaal zeg. Wel fijn dat je serieus genomen werd en dat ze je wilden helpen. Ben je zelf ook bezig om zwanger te worden?

Wij zijn inmiddels alweer 10 maanden verder. Begin nu toch wel heeeeel erg te kriebelen als ik al die zwangere vrouwen zie. Opzich dus wel fijn dat we naar het ziekenhuis mogen. Misschien hebben we gewoon een beetje hulp nodig!

9. mieke01

mieke01 Actief lid

27 jul 2010
    106
    0
    0
    sasje: Lief dat je me hebt gewezen op het andere forum. Heb alles daar eens doorgelezen. Erg herkenbare verhalen. Echter wel al erg veel mensen die al langer met elkaar kletsen. altijd lastig om je daar nog bij te voegen. Lezen helpt soms ook al veel!! Ik zag wel dat wij in een vergelijkbare situatie zitten. Jouw cylcus ging ook na 8 maanden ineens heel vreemd doen begreep ik. Moeilijk he om niet op je eigen lijf te kunnen rekenen?

Me vriend en ik zijn nu ook net de mmm ingegaan.
    Moontjuh: Nog even in spanning dus voor de uitslag! Hopelijk positief nieuws! ik krijg inderdaad allemaal beginners onderzoeken. echo, bloedafname en mijn man moet zijn zaad laten onderzoeken. Krijg je wel een gesprek met de gynecoloog? Dat hoop ik wel. Ondanks dat mijn cyclus deze maand weer wat normaler was, duurde hij weer 38 dagen. Ik vind dat toch wel erg lang! Hoe langer de cyclus hoe minder kans je in korte tijd maakt!

@aislyn:
    Bedankt voor je reactie. Jullie zijn al wat verder in het traject zo te lezen. Bij ons is alles nog in de begin fase. Echo is volgens mij nu gewoon eenmalig. Maar goed hopelijk kan ik de gyn er van overtuigen mijn cylcus eens te volgen. Wil wel heel graag weten of ik een eisprong heb en of alles een beetje goed zit van binnen!! Je kunt bijna testen zie ik wel.. ik zal voor je duimen! succes met wachten!

10. Giraffie

Giraffie Lid

8 dec 2010
    14
    0
    0
    hey meiden,

as maandag heb ik mijn 1e inwendige echo..mijn vriend heeft afgelopen vrijdag zaadonderzoek gehad. Ben heel benieuwd hoe alles nu gaat en wat me staat te wachten. Ik lees en leef met jullie mee, en hopelijk gaat alles goed voor ons en gaat het toch dit jaar gebeuren :)

groetjes

11. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Mieke @ Mis heb je hier iets aan:

Hier even een stukje hoe het bij mij ging toen ik een jaar geleden heen ging voor het eerst.

dit is mijn ervaring.

dit kun je ongeveer verwachten ze bespreken je vragen lijst die je als goed is hebt gekregen en weer op gestuurd hebt als ie in gevuld is
    en dan krijg je direkt een inwenige echo en kijken ze hoe het bij je man er voor staat
    en moet hij de volgende keer zaad inleveren en jullie moeten samen direct bloedprikken om te kijken of jullie hiv of aids hebben

paar week later uitslagen jij mag drie keer weer komen om te kijken of je eisprong hebt

dit was bij mij zo dit is ongeveer wat je kan verwachten

oja ze gaan ook nog met een eendebek kijken

ik kan je 1 tip mee geven doe iets langs aan bv een jurk of lang shirt dan voel je je niet zo bekeken

hoop je zo te hebben geholpen

12. Zustertje2015

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36

Ja ben 1,5jaar lang bezig geweest op aan een pil te komen waarbij ik niet tussentijds ging vloeien. Na elk bezoek aan de gynaecoloog moest ik weer 2 à 3 maanden stoppen met de pil. Nu hebben we dan ook besloten te stoppen de pil en hopen op zwangerschap.

Voor jullie ook vervelend hoor maar idd misschien kunnen ze jullie goed helpen en worden jullie wel zwanger. Daar doe je het uiteindelijk voor hè...

13. mieke01

mieke01 Actief lid

27 jul 2010
    106
    0
    0
    marnat: bedankt voor de tip ( lange jurk!). Jij had het over vragenlijsten. Hebben wij niet gehad. De dokter heeft me doorverwezen voor bloedonderzoek en mijn man voor zaadonderzoek en nu dus voor een echo. Gisteren even gebeld met ziekenhuis ( moest afspraak van vandaag helaas verzetten) en daar vertelde ze me dat echo door echoscopiste gedaan wordt. Krijg dus geen gyn te zien. Dokter zal uitslagen zelf met ons bespreken en dan zal er gekeken worden hoe nu verder.

Heb jij lang op de uitslagen moeten wachten?

14. anoniem80

anoniem80 Lid

29 aug 2010
    30
    0
    0
    Mijn echo was vorige week (inwendig). Het voelde wel vertrouwd aangezien ik zelf op de verloskunde afdeling werk in het ziekenhuis.
    Maar wat een ellende he meis, de onzekerheid, ik word er een beetje gek van.. En mijn vriendinnen ook wel onderhand van mijn depri stemingen, Denk ik??
    Vandaar dat ik graag gevoelens wil delen.. Straks weer werken tussen de dikke buiken en blije geboortes... Het word echt steeds zwaarder, ik wou dat ik soms mijn gevoelens kon uitschakelen.. Zucht.

15. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Mieke @ Wat gek dat jij geen gyn gaat zien! mis komt dat nog.
    Mis gaan ze de vragen in het ziekenhuis aan je stellen! of komen nog.

De echo s worden hier door de gyn gedaan, en na de zaad onderzoek en bloedtesten kregen we ongeveer 3 a 4 week later weer een gesprek met de gyn hoe verder te gaan.
    Weet niet meer prezies wanner dat was.

Het verschilt heel erg wat ziekenhuizen betreft.
    Succes

16. NLmoontjuhNL

30 dec 2010
    30
    0
    0
    Erica, Drenthe
    Hey hey,

Wij zijn vandaagna het ziekenhuis geweest voor uitslag.
    Alles was goed zowel de bloedonderzoek van mij als de zaadonderzoek van me vriend.
    De zaadonderzoek van me vriend was zelfs uitstekend :D
    Alleen ik moet aanstaande woensdag voor een baarmoederonderzoek.
    Ze gaan dan een contrastvloeistof bij mij na binnenspuiten om te kijken of ik ook verklevings heb en om alles door te spoelen.
    De volgende dag moet ik terug komen en gaan ze weer een röngen maken en hoor ik of er inderdaad verklevings zijn.
    Ook kregen we te horen dat we een jaar zo moeten proberen en als we dan nog niet zwanger zijn gaan ze weer allelei onderzoeken doen maar daar gingen ze niet vanuit.
    De we gaan op na woensdag.

17. mieke01

mieke01 Actief lid

27 jul 2010
    106
    0
    0
    Moontjuh: Wat fijn dat alles er tot nu toe goed uit ziet!! dat geeft weer hoop!! duimen dat je baarmoeder ook in orde is en dat je snel zwanger bent!

Hier in afwachting voor de echo. Moet dinsdag naar het ziekenhuis...

18. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Moontjuh@ Fijn dat alles er tot zover goed uit ziet !
    Nu duimen dat er geen verklevingen enz voort te vinden zijn.

Mieke@ Succes dinsdag meis .

19. Zustertje2015

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36
    Succes!!

20. mzw

mzw Lid

4 apr 2008
    92
    0
    0
    Hoi Dames,

Ik zat even te neuzen op het forum en kwam dit topic tegen, ik wilde even wat tips geven voor de MMM waar jullie allemaal inkomen. Zelf zijn we na drie jaar en drie maanden zwanger geworden via de 1e IUI-behandeling met Pregnyl-injecties. We hebben de hele mikmak aan onderzoeken gehad! Inderdaad doet ieder ziekenhuis het op zijn eigen manier dus maak je niet druk als het anders gaat dan je leest op het forum.

- Ga, als het kan, niet alleen naar de afspraken. Soms krijg je heftig nieuws te horen en dan wil je dit kunnen delen.
    - Pas goed op jezelf. De artsen willen je graag helpen en gaan daardoor soms (te) snel in het maken van vervolgstappen. Denk steeds eerst goed na voordat je ergens "ja" op zegt. Stel; alles zit tegen en de keuze is om te gaan voor vruchtbaarheidsbehandelingen. De arts houdt niet meteen rekening met jouw verwerkingsproces en voor je het weet sta je stijf van de hormonen je mannetje uit te schelden in huis ;)...
    - Soms moet je eerst even voor je eigen rust en relatie kiezen ipv maar steeds door te gaan. Mijn man en ik hebben twee keer alles even op "pauze" gezet om te zorgen dat ons leven niet uit "zwanger worden" ging bestaan. Funest voor jezelf en je relatie! Het is al moeilijk genoeg, zorg dat je ook nog lol hebt!
    - Vertrouw niet zomaar op wat mensen op een forum zetten. Je kunt soms bang gemaakt worden om niets. Bedenk dat de mensen die op een forum zitten, vaak vervelende dingen hebben meegemaakt die ze willen delen. De fijne, mooie, positieve verhalen kom je veel minder tegen en dus lijkt het soms alsof iedereen problemen heeft en er van alles mis lijkt te gaan. Dit is in uitzonderlijke gevallen zo, maar gelukkig gaat het bij de meeste mensen goed! Onthou dat bij het lezen van de forumberichten en stel je vragen aan de gyneacoloog als je duidelijk antwoord wilt.

Als laatste; succes allemaal!!!!

Groetjes, mzw

Deel Deze Pagina