hoe duimen afleren??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door noena, 5 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noena

noena Fanatiek lid

4 nov 2007
    1.114
    0
    0
    hoe leer je het duimen af bij een kindje van net 1 jaar?? of kan he tnog wel een kind van 1 die duimt?? zo ja, wanneer dan beginnen met afleren en hoe??

2. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    mijn dochter is 3 en duimt nog

3. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    toen ik 12 was duimde ik nog:) (alleen in bed hoor, om in slaap te vallen!:D)
    Ik vind dat kinderen gewoon nog mogen duimen, zeker zo'n kleintje van 1 jaar..

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Gewoon lekker laten duimen inderdaad! Vanaf ruim 1 jaar mocht Eva van mij niet meer overdag duimen, want duimen doe je als je gaat slapen ;). Daar luisterde ze al snel prima naar. En nu duimt ze nog steeds, maar alleen om in slaap te vallen, dus hooguit 10 minuten per dag en dat is dus helemaal geen probleem. Toen ze meer duimde gingen haar voortandjes wat scheef staan, nu ze haast niet meer duimt staan ze weer recht.

5. noena

noena Fanatiek lid

4 nov 2007
    1.114
    0
    0
    oke thnx dames, ze duimt ook alleen als ze moe is is, denk ik totaal 1,5 per dag grof geschat

6. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    bij mijn dochter 15 maanden, is het duimen vanzelf minder geworden. Duimde overdag ook wanneer ze moe werd maar doet het nu alleen als ze gaat slapen. Hier hebben we zelf helemaal geen inbreng in gehad. Dus wie weet lost het zichzelf ook wel op?

7. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ja ik heb het geoefend met mijn oppaskindje van 3, maar dat was best lastig! Ik zou er dus wel eerder mee beginnen, en dan zeggen idd alleen in bed duimen. Dan reduceer je het nog wel meer! Mijn oppaskindje moest ik het steeds zeggen, maar het ging bij haar echt automatisch en ze had toen natuurlijk ook echt een eigen willetje dat ze het dan toch deed...

8. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Washandje om de handen heen... maar daar zou ik niet mee beginnen met het warme weer :)

9. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Ik zou het duimen overdag zoveel mogelijk beperken, gewoon door te zeggen dat het niet mag. En dan 's avonds bij het in slaap vallen lekker laten duimen..

Deel Deze Pagina