Bestel een dekmatras, die op je matras legt en die in de wasmachine kunnen. Het slaapt lekker en bij de volgende doorlekking minder een probleem. Je kan ze oa bij Ikea bestellen. En voor nu, lekker een kruik warm maken. Bedje op de bank, en evt ander maandverband kopen. En dr een lekkere dikke knuffel geven.
Het is eruit voor zover ik kan zien droog zal die niet zijn vanavond maar dat word dus zo comfortabel mogelijk maken op een luchtbed. Als ze daarop doorlekt dan beland die gewoon in de vuilnis. Ik heb bij de HEMA 2 waterdichte moltons besteld dus die hoop ik gauw binnen te krijgen. Iig bedankt voor de tip. Nee 40 graden helaas. Voor zover ik kan zien is de kring eruit gegaan tijdens het wassen. Ja vind het super sneu. Nog naar de apotheek gegaan voor haar voor pijnstillers want helaas is het niet alleen het bloed verlies. Al bij HEMA besteld. Als je op IKEA moet wachten dan is ze alweer 2x ongesteld geweest
Heb moltons waterdicht besteld dus gaat wel goedkomen. Het is dat ik een baarmoeder ontsteking heb anders had ik van mijn werk gericares meegenomen. Ander maandverband ook inderdaad nog gekocht in de hoop dat het meevalt morgenochtend.
Voor de volgende keer: melk erop. Zoontje heeft veel bloedneuzen en krijg het er vrijwel altijd uit door te weken in melk en dan met een doek wrijven.
Voor nood zou je eventueel van die kraamonderleggers in huis kunnen halen. Mocht het langer duren voor je de watervaste moltons in huis hebt. Die heeft de drogist vast wel. Naar voor je meisje
Baking soda erover strooien, azijn mengen met water (en eventueel paar druppels afwasmiddel) en overheen spuiten. Goed laten schuimen en in laten trekken. Daarna de bakingsoda stofzuigen en eventueel met natte doekje restjes schoonvegen. Ik lek zelf ook vaak door en krijg de vlekken er zo makkelijk uit.
Wat ontzettend vervelend voor je dochter. Ik had als tiener ook vreselijk veel buikpijn, zo erg zelfs dat het echt vergelijkbaar was met de pijn van weeën, soms had ik zelfs persdrang. (voordeel was dat ik toen ik echt ging bevallen de pijn best mee vond vallen, maar daar heeft jezelf dochter nu nog geen boodschap aan) Wat mij hielp was een heet bad, kruik, asperines en dan het bed in en proberen een paar uur te slapen. Later hielp de pil, maar daar vind ik je dochter te jong voor. Sterkte!
Dank jullie wel voor de tips al hoop ik echt dat het nooit meer nodig gaat zijn. Heb contact gehad met doktersassistente maar er word dan inderdaad hormonale anticonceptie voorgeschreven en dat wil ik echt niet op deze leeftijd. Dan maar een paar dagen per maand thuis blijven zodat ze geen gênante momenten heeft op school.
Dan zou je dat apparaat moeten huren. Een hele matras kan je helaas niet wassen. Als het alleen de hoes was kon je er evt bleek op gooien.
Heeft ze daar altijd last van? Ik dacht dat het eenmalig was . Ik heb een paar keer gelezen over vrouwenmantelthee (zo heet dat volgens mij). Dat zou kunnen helpen en anders even op Google zoeken welke thee kan helpen. Niet leuk voor zo'n jong meisje helaas.
Het was gelukkig niet door de hoes heen gegaan en het is nu weer helemaal schoon en vlekvrij. Ook droogde die hoes snel dus ze kan vanavond weer heerlijk in haar bed. Schoonouders hadden nog een waterdichte molton liggen dus dit gebeurt mij niet nog een keer. Ene maand wat erger dan de andere maar het is dit keer wel heel erg extreem. Ik ga mij er even in lezen, dankjewel voor de tip. Nee ze is veelste jong voor zo'n extreme menstruatie. Echt niet oke. Had het liefst met haar geruild.
Ik had het vroeger ook. Ik heb wel eens incontinentie luiers van mijn (gehandicapte) zus geleend en daarmee ging het goed.
Ik zit eraan te denken om menstruatie ondergoed aan te schaffen, schijnt zeer goed op te nemen en dan alleen voor snachts. Ja ze vind het zelf ook erg vervelend. Ze kwam heel moeizaam vragen of ze thuis mocht blijven vandaag vanwege de krampen en doorlekken. Al blijft ze morgen nog een dag thuis het zal mij niets uitmaken, het is al erg genoeg zoveel bloed en pijn.
Zo naar dit. Ik menstrueerde als jong meisje ook zo erg. Ik droeg een nachtverband, soms zelfs 2 achter elkaar en 2 strakke oma onderbroeken over elkaar en mijn moeder legde van die matjes onder mijn bips en een waterdichte molton. Mijn dochter van nu 15 kan ik het ook zo erg hebben en nu legt ze zelf standaard wanneer het weer de tijd van de maand is een waterdichte onderlegger onder haar hoeslaken. Soms maak ik haar bed dubbel op en als ze in de nacht doorlekt dan kan ze alles eraf trekken maar ligt er wel alvast een schoon laken. Gedoe altijd.
Die zware menstruaties al zo jong herken ik. Ik slik feminax van aleve. Dat werkt bij mij het beste. Paracetamol deed niks en van ibuprofen ging ik alleen maar bloeden. Mijn moeder kocht kraamverband voor de heftige dagen. Niet charmant maar je moet wat. Zorg dat maandverband ook van natuurlijk materiaal is en niet zo synthetisch laagje heeft. Als de moltons niet lekker slapen zijn van celstofmatjes oa bij action als puppy trainingmatjes ook nog een idee.
De action heeft ook waterdichte moltons. Ik heb deze er standaard op liggen bij mn meiden, ze helpen erg goed Als je zoekt op: Anne O'Leary matrasbeschermer heb je ze zo gevonden op de site en ze verkopen ze nu ook. Vaak is het bij de action vanddag besteld, morgen ophalen
Ja kraamverband is ook nog een optie. Ik vond het echt zo erg vroeger. Dan lekte ik ondanks al die verbanden en strakke onderbroeken alsnog door. Mijn dochter is ook al een aantal keren zo erg doorgelekt in de nacht. Ellendige vieze zooi. Ze is nu 15 jaar en het lijkt wel iets minder hevig te worden.
Ik zat ook nog te denken aan drynites. De grootste maat gaat van 27 - 57 kilo. Weet niet hoe zwaar je dochter is. https://www.amazon.nl/DryNites-Pyjama-meisjes-27-57kgs-luiers/dp/B00HU9TAEQ