Wat naar voor je dochter. geen tips voor matras. Ik was van jongs af aan aan de pil. En die slikte ik door. Vond dat ongesteld zijn maar niks.
Ik werd wel pas op mijn 15e ongesteld. Maar ja, waarom niet? Die hormonen zijn niet heel goed voor je maar die ellende met pijn en bloed is toch erger.
Wat vervelend voor je dochter zeg... zo jong en zoveel bloed.. Ik was 14 jaar toen ik aan de pil ging. Eerste reden was dat ik depressief was en tweede omdat ik hevige bloedingen had. toen ik 22 was gestopt met de pil.
Hier uiteindelijk met 12 jaar toch aan de pil gegaan was niet te doen anders. Sterkte met er de meeste tips zijn al gegeven dus kan je helaas niet verder helpen
Doen! Ik weet niet hoeveel meer het zou kunnen opvangen t.o.v. maandverband maar het is iig veel comfortabeler! Ik heb zelf ModiBodi, ze hebben ook een lijn gericht op meiden. https://eu.modibodi.com/collections/red-maxi-24hrs-absorbency/products/hipster-boyshort-black-maxi-absorbency
Dat is ook een optie ja, ze had mij niks gezegd snachts omdat ik ook met een zware ontsteking zit dus ze heeft anders gelegen zodat ze niet in die natte vlek lag.... Ja deze heb ik bij de apotheek gehaald en de apotheker heeft het in haar dossier gezet dat we dit gebruiken zodat de huisarts dat ook zo nodig kan zien. Ik heb nu ook een bijna kraamverband gehaald voor haar. Die molton vind ze niet erg. Zal ze passen, ze is 1.60 met 48 kilo maar dit zal ze niet heel prettig vinden denk ik.
Dat is voor nu echt geen optie nog. Nope april word ze 12 maar alsnog nee... Omdat ze nog een kind is. Ik heb zelf hele nare ervaringen met hormonen van de pil dus liefst niet. Depressief is ze niet maar met 14 jaar zou ik het heel misschien overwegen. Nu is ze echt nog te jong. Jeetje nou hoop echt niet dat het hier ook moet... Dankjewel we gaan wat met de tips doen Deze volgens de website 10 tampons dus dat is flink wat. Ga me er wat meer in verdiepen
Ik gebruik sinds een paar jaar lavendel olie van Young living. Doe ik in een klein rollertje en voordat ik ga slapen rol ik een paar rondjes over mijn onderbuik. Als ik dit niet doe sta ik snachts en vroeg in de ochtend te douchen. Met deze olie is mijn menstruatie snachts een stuk minder. Misschien kan dit jouw dochter ook helpen al zal het misschien verdund moeten worden met water omdat ze nog een kind is. Ook slaap ik altijd tijdens de menstruatie op een dikke handdoek. Mocht ik doorlekken dan is de handdoek als eerste vies en kan ik dan zo in de was doen. Wat ontzettend sneu voor haar als ze het al zo erg heeft.
Apart dat zoiets werkt! Ze is door een dubbel gevouwen deken, hoeslaken en molton heen gelekt zo op haar matras. Als het kon nam ik het van haar over.
Oh weet er alles van hoor, ben om diezelfde reden aan de pil gegaan toen ik 16 was, had alleen de pech dat dat hier niks hielp tegen de pijn. Naproxen op recept icm paracetamol hielp wel redelijk. Ik zeg niet dat je het niet zou moeten doen, maar ik snap wel dat ze 11 jaar nog heel jong vindt. De pil is best een heftig iets, niet iedereen kan er even goed tegen een het lost ook niet altijd het probleem op (doorslikken werkte ook vaker niet dan wel en ik werd er heel depressief van). Een beetje voorzichtigheid kan geen kwaad.
Ja ik was net 11 toen ik ongesteld werd. Maar zelfs als volwassenen kon ik niet tegen de pil. Maar zonder ging toen helemaal niet. Eigenlijk alleen maar ellende sinds mijn 11e op dat gebied
Flesje waterstofperoxide halen bij de Etos of Kruidvat, breekt bloed af. Voor de nacht kan zo'n tenalady broekje ideaal zijn. Niet hip, maar super beschermd
Vond dit net op fb. Misschien heeft ts er iets aan Nog een tip. Mocht je ooit bloed in de matras hebben gebruik een doekje met melk. Hup weg is de vlek
Die hebben wij ook voor onze dochter, zweterig merk ik niet (plastic laag onder). @Gootje1988 ik begon ook op mn 11e met die hel. Die navloeiingen van een bevalling waren voor mij zowat hetzelfde al t begin van een menstruatie dus die warzone was niet heel erg angstaanjagend. Wel minder pijnlijk, dat was wel prettig. Warme kruik of nog beter (want lichter) een veenmospack (bij de lidl zijn die geregeld te krijgen, evt op de webshop). Veenmospack houdt zn warmte lang vast en ze zijn niet zo zwaar. Pas sinds mn zwangerschap zijn die menstruaties minder pijnlijk. Op mn 11e suggereerde de huisarts de pil om t een beetje te temperen. Ik zat sinds mn 16e op de Diana (inmiddels niet meer toegestaan voor doorsnee gevallen), nou het hielp inderdaad iets maar niet dat ik fluitend door die eerste dagen kwam. Na vele jaren, vlak voordat ik zwanger werd, kwam ik achter naproxennatrium. Dat zit in Aleve Feminax maar de kruidvat liquidcapsules werken net zo goed. Werkelijk: heaven on earth, kan nu gewoon functioneren ook op die eerste dagen. Als de huisarts geen reden ziet om naproxennatrium niet te gebruiken zou ik die inzetten. Paracetamol deed bij mij echt geen bal en warmtepacks hielpen wel op de krampen maar voelde me desondanks nog hondsberoerd. Met die naproxennatrium kan ik gewoon doen en laten wat ik wil. Voor de nacht allicht tampon én de always nacht versie overwegen, met haar leeftijd wordt dat mini tampon denk ik. Ik zit op de nacht versie daarvan maar goed, daar is dan ook al een kind doorheen gekomen...
Collega die in een gesloten inrichting werkte heeft vele pakken melk gegooid inderdaad. Voor een klein vlekje op je kleding (speldenprik effect). Op een katoenen draadje (garen oid) kauwen en dan daarmee wegdeppen. Tip uit de trouwkleding business. Moet wel de persoon zijn wiens bloed het is overigens. Ze hebben t ook wel eens anders getest dat werkte niet.