ontlasting met slijm

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door oxbow, 5 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oxbow

oxbow Niet meer actief

Onze dochter van bijna 4 maanden oud, heeft sinds bijna 2 weken dagelijks meerdere luiers met ontlasting en slijm.
    Soms is het alleen maar slijm wat er in de luier zit en soms ook met allemaal stukjes.
    Nu weet ik van de andere kids dat ze dit ook wel hadden, maar dan 1 of 2 dagen.
    Waar zou dit door kunnen komen?
    Ze zet het soms ook zomaar op een krijsen alsof ze pijn heeft, maar dat is niet dagelijks en vooral 's avonds

Ze krijgt nog steeds bv en heel soms een fles, maar we geven dan hypoallergene voeding ivm koemelkallergie (kinderen van mijn zusje hebben echt nutramigen gehad, want andere voeding verdroegen zij niet) aan mij kant van de familie en mijn man is gevoelig voor koemelk.

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Komt de slijm uit de anus of uit de vagina? Uit de vagina is helemaal normaal hoor. Uit de anus niet, daar zou ik even een arts naar laten kijken, Stukjes bij ontlasting is normaal. Huilen in de avond kan ook komen door teveel prikkels.

Groetjes Adrienne

3. oxbow

oxbow Niet meer actief

Het slijm komt uit de Anus het is echt soms hele luiers vol met groen/geel slijm en ontlasting.
    Dit duurt dus al 2 weken, maar ik heb geen idee of dit kwaad kan verder en of dit ergens wat mee te maken kan hebben.

Stukjes bij ontlastin is normaal, dat gaf ik meer als detail er bij om te laten weten dat het dus niet alleen puur slijm is.

We kijken het nog even aan en anders ga ik eind van de week toch maar even langs de huisarts.

4. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Ik zou zelf niet wachten tot einde van de week hoor.

Groetjes Adrienne

5. oxbow

oxbow Niet meer actief

Ik moet vandaag naar het consulstatiebureau met onze jongste zoon en dan agat ze toch mee en vraag ik het daar meteen wat het zou kunnen zijn.
    Anders zit ik bij de huisarts morgen.

6. oxbow

oxbow Niet meer actief

Vandaag bij de ha geweest, deze gaf aan dat het normaal was dat baby's andere ontlasting hadden bij bv.
    Zij maake zich er geen zorgen om.
    Dus ik laat het los en zolang onze kleine meid zo blijft zoals nu zal het goed zitten.

7. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Fijn hoor dat je gerustgesteld bent.

Groetjes Adrienne

Deel Deze Pagina