Hallo, Ik ben morgen 9 weken zwanger. Nu heb ik last van een branderig gevoel bij plassen en daarna ook. Ik heb wel vaker blaasontsteking gehad, dus heb vandaag mijn urine daarop laten controleren bij de huisarts. Daaruit bleek dat ik geen blaasontsteking had. Ik had alleen een beetje bloed in de urine. Ze zegt dat dat nog iets kan zijn van de innesteling. Nu maak ik me een beetje zorgen om dat bloed in de urine. Ik heb namelijk nog nooit bloedverlies gehad van innesteling de laatste weken, ook niet met afvegen na het plassen etc. Waarom heb ik dan bloed in mijn urine? Weten jullie dat misschien? Het heeft toch niets te maken met een naderende miskraam hoop ik? Ik zal me wel voor niets ongerust maken, maar ik hoop dat jullie mij gerust kunnen stellen. Groetjs Lotte
Hoi lotte, Soms zijn er bloedcellen te zien in je urine maar is er geen bloed te zien als wat wij kennen als rood bloed. Dit hoeft absoluut niets te betekenen en wijst neit op een naderende miskraam. OMdat je een branderig gevoel hebt met plassen denk ik dat de bloedcellen afkomstig zijn van een geirriteerde urine buis zorg dat je goed drinkt want het kan dan wel naar je blaas trekken en als nog ene blaasonsteking veroorzaken., Imke