Menstruatie zonder eisprong mogelijk?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Banaantje81, Jun 18, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

Sep 10, 2009
    1,237
    0
    36
    Wat ik mij afvraag...

Is het mogelijk om wel ongesteld te worden, ook als je geen eisprong hebt gehad?

De reden dat ik dit vraag is om er zeker van te zijn dat er bij mij een eisprong is geweest zodra ik ongesteld ben. Ik heb een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad en ben nu weer voor t eerst ongesteld dus vraag me af of dat betekent dat mijn eisprong weer 'werkt'. Mijn eigen logica zegt dat er geen menstruatie mogelijk is zonder de eisprong voorafgaand. Maar dit weet ik niet 100% zeker.

Weet iemand dit wel?

2. mamatien

mamatien Niet meer actief

@ Banaan: Als je zeker wilt weten dat je een eisprong hebt, zou ik als ik jou was gaan temperaturen.

Het kan namelijk wel dat je ongi bent zonder ei, maar dan noemen ze het een doorbraakbloeding...

3. Eltime

Eltime Actief lid

Jul 17, 2009
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet ook het antwoord niet. Heb twee weken geleden een bbz gehad en ik voel iets wat op een eisprong lijkt, maar hcg staat nog niet op 0. Hoe lang geleden was dat voor jou dan dat hij weer 0 was? Volgens mij gaat er een eitje rijpen als hcg weg is, maar weet t niet 100% zeker.

4. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    Hier wel ongi zonder ei hoor, zelfs meerdere cyclussen. Maar ongi was dan vreemd lang en cyclus was korter dan anders....dus je kunt het verschil wel merken.

Ik zou het ff afwachten meis, het is zo kort nog na je BBZ......geef je lichaam de kans om op orde te komen!

Sterkte!

en idd als je het zeker wilt weten, temperaturen of ovulatietesten gebruiken.....

5. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

Jun 17, 2010
    1,998
    0
    0
    lerares biologie
    tussen eindhoven en tilburg
    volgens mijn gyn kun je ook follikels hebben zonder ei.

6. mvl

mvl Fanatiek lid

Dec 16, 2009
    3,699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Ik heb getemperatuurd na de miskraam en geen ei gehad volgens FF, maar ben wel ongi geworden na 27 dagen. Nu op dag 21 van volgende cyclus en nog steeds geen ei kunnen ontdekken. Temp is nog steeds laag. Afgelopen maandag was mijn bloed geprikt en zat het hcg nog op 6. Dus volgens mij kan het wel zonder eisprong toch ongesteld worden.

7. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,268
    6,800
    113
    Ja kan. Ik heb om de maand een ei maar ben wel elke maand ongi ( als ik dus niet zwanger ben)

8. marjah

marjah Fanatiek lid

Sep 12, 2009
    4,275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Hier niet elke maand een ei, maar ook niet elke maand ongi. Maar ik wordt dus wel ongi zonder ei... ben ik te volgen?
    Maar ja, mijn eieren zijn bejaard... (ben 32)

9. Trees

Trees Niet meer actief

Na mijn bbz en na een aantal miskramen had ik ook geen eisprong de eerste cyclus, maar werd wel ongesteld. Officieel is dit dan een ontrekkingsbloeding en geen menstruatie. Het is vergelijkbaar met als je de pil slikt. Je hebt dan ook geen eisprong, terwijl je wel ongesteld wordt in de stopmaand

10. kweb

kweb Fanatiek lid

Oct 14, 2008
    2,010
    0
    0
    Administratief medewerker
    Nieuwegein
    Ongesteld worden is niet alleen afhankelijk van een eisprong. Je baarmoeder maakt zich gedurende je cyclus klaar voor een evt bevruchting/innesteling en zal dus het slijm daarop aanpassen.

Wanneer het lichaam merkt dat er geen bevruchte eicel in is genesteld zal het slijm afnemen en afgestoten worden. Dit alles zorgt er ook voor dat je ongesteld word.

Dus al met al: Ja je word ook ongesteld als je geen eisprong hebt gehad.

11. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    3,322
    0
    0
    Limburg, Belgiƫ
    Jaja hoor! volgens mijn gyn toch... jammer genoeg! Misschien ovulatietesten kopen?
    Is je menstruatie geregeld? Anders zou ik toch eens bij een gyn langsgaan om enkele follikelmetingen te laten doen vlak voor je 'eisprong'

12. Lientjelove

Lientjelove Niet meer actief

Het kan helaas ja... een ongesteldheid is geen garantie dat je een eisprong hebt gehad.. Ik zou je ook adviezen om te tempen. Ik vind het een uitkomst.. succes ermee!!

Share This Page