Hoi ik ben een jonge meid van 29 met een enorme kinderwens. Ik ben sinds oktober gestopt met de pil.Nou heb ik sinds dien rond te tijd van mijn eisprong last van dikke kleurloze slierten... las al dat dit vaak voorkomt. Vorige week dus ook. in die periode heb ik sex gehad, maar wel met condoom. drie dagen erna had ik vreselijke buikpijn, zo hevig dat ik niet kon staan... vanaf weer drie dagen erna ben ik zooooo moe, heb geen eetlust, ben misselijk als ik wel wat een en erg draaierig? Ik probeer nuchter te blijven denken, van zal wel een griepje zijn, ik bedoel hoe groot is de kans nou als je een condoom gebruikt??? Maar omdat ik dit echt nog nooit zo heb gehad wordt ik toch nieuwsgierig en hoop ik stiekem op een klein wondertje. dus had eerst een dag of drie dikke slierten en pas paar dagen erna zon buikpijn... wie weet iets??
Als die niet kapot is gegaan is die kans er eigenlijk niet... Maar mag ik vragen waarom met condoom als jullie bezig zijn voor kinderen? Of begrijp ik het verkeerd kan ook...
nou mijn partner is sinds een half jaar compleet omgeslagen... zei altijd dat ie kinderen wilde en met die vooruitzichten hebben we ook een huis gekocht, maar sinds ik heb aangegevn dat ik wilde stoppen met de pil, wil hij geen kinderen meer..ik ben trouwens gestopt vanwege doorbraakbloedingen en overbeharing en heb al 3 verschillende soorten geprobeerd...maar behalve dat begint het bij mij te kriebelen.... vind de verschijnselen gewoon zo vreemd, ik heb echt nooit wat...
okay... Maar zolang de condoom niet kapot gegaan is... Moet ik je helaas vertellen dat de kans op een zwangerschap zo goed als 0% is...
Nee helaas...als het condoom nog heel is, is de kans wel heel erg klein. De kwaaltjes die jij hebt heb ik ook gehad toen ik net met de pil stopte. Ik denk dat het een soort van ontpillingskwaaltjes zijn oid. Want ik had deze kwaaltjes ook elke maand totdat ik zwanger was toen voelde ik niks. Wel erg vervelend dat jouw man is omgeslagen, sterkte!
Een condoom is idd toch meestal betrouwbaar, mits je em goed gebruikt natuurlijk.... Zou t toch op een griepje houden..
uh nog een vraag...als hij met een half jaar geleden compleet is omgeslagen, en dus geen kinderen wil, waarom ben je dan on oktober gestopt met de pil? Dat is nog geen half jaar geleden. En als je het met condoom doet, is het veilig, dus is het misschien omdat je niet meer aan de pil bent.
als eerste de reden van twijfel...mijn beste vriendinnetje is door het condoom heen zwanger geworden... totaal onverwacht... ik ben een half jaar geleden erover begonnen, kinderen, en toen is hij inderdaad omgeslagen. door het gebruik van de (inmiddels 3e soort) pil kreeg ik overbeharing en doorbraakbloedingen, ook nog pleisters geprobeerd en toen heb ik voor mezelf gekozen in oktober of ie nou kinderen wil of niet, ik ga me niet meer klote voelen door een pil te slikken terwijl ik er eigenlijk doodongelukkig van wordt. Beetje krom toch om voor je man een pil te slikken terwijl je er eigenlijk niet ( meer achter staat...)
Maar dan is de Condoom van je vriendin echt stuk geweest. Zaadcellen kunnen niet door rubber heen als het heel is.. Het hoeft maar een heel klein gaatje/scheurtje te zijn en het is gebeurd..! Maar toch wil ik nog ff zeggen dat ik het wel heel rot voor je vind dat je vriend in ene omgeslagen is! Zou zeggen praat er nog een keer goed over en vertel hoe jij je hierbij voelt.. En nu zeker omdat hij eerst wel wilde en nu niet.
Misschien was het er toch niet klaar voor. Het is heel vervelend, maar praat er wel over. En vraag ook waarom hij nu geen kinderen wil. Misschien heeft hij daar een goede reden voor, en kunnen jullie daar samen aan werken. En de pil kun je dan beter laten staan, als je daar ongelukkig van word van de hormonen. Je kan dan beter een spiraal nemen. Ook kun je natuurlijk condooms gaan gebruiken, maar dat zou ik zelf niet zo prettig vinden, dat gedoe steeds. En spiraal is veiliger. Succes, en sterkte.
Het condoom is volgens mij 98% veilig en als je een goed condoom gebruikt (niet over de datum, zaaddodend glijmiddel, niet gemarteld in een broekzak oid) op de goede manier (op tijd om, oppassen met lange nagels, op tijd er weer af) dan is de kans op zwangerschap eigenlijk 0. Lijkt me heel moeilijk als je vriend van zijn kinderwens is afgestapt. Wil hij nooit kinderen of gewoon nu nog niet? Veel sterkte ermee in ieder geval!
nou ik praat al maanden met hem en hij wil zijn vrijheid en het geld niet voor een kindje opgeven....heeft zich bedacht zegt hij...dus eigenlijk hoopte ik op een ongelukje....we zijn al 5 jaar samen dus zeg je ook niet makkelijk ik ga bij hem weg... maar het valt niet mee als je vriendinnen wel zwanger zijn en jezelf steeds denkt dat je het nooit zult ervaren. Een spiraaltje zie ik niet echt zitten. Is voor langere tijd en als je hem eerder weer wilt verwijderen kost het je best wel geld heb ik gehoord.... bedankt voor jullie lieve reacties
Dat is wel heel jammer maar misschien moet je hem toch rustig proberen te overtuigen met jou gevoel... Aangezien jij doordat hij eerst ja gezegd heb toch wel heel graag kinderen wilt... En dat het terug krabbelen van hem toch niet zomaar kan..( vind ik dan hoor ) En dat laatste ben k niet helemaal met je eens k heb zelf ook een spiraal gehad en kon hem na 2 maanden gehad te hebben bij de huisarts kosteloos laten verwijderen Maar snap best dat je al die rommel niet in je lijf wilt hoor..! Ik namelijk ook niet
Als ik heel eerlijk ben: zou het mezelf nooit vergeven als mijn huidige vriend geen kinderen wilde en ik over 10/15 jaar, wanneer het niet meer kan, spijt zou krijgen. Klinkt heel hard maar ik heb altijd kinderen gewild en dit heb ik ook al vroeg in mijn relatie gezegd (niet dat ik ze toen al wilde hoor haha). Als vriendlief nu (na 5 jaar) zou zeggen: ik wil ze niet en ik wil ze nooit, en na veel gesprekken blijft hij bij zijn standpunt, zou ik bij hem weggaan. Dat is niet makkelijk maar ik weet dat ik altijd zou denken 'wat als' en het hem misschien ook zou blijven verwijten. Een ongelukje laten gebeuren daar zou ik nooit voor kiezen: als iemand geen vader wil worden is dat zijn recht, als jij moeder wil worden is dat echter ook jouw recht (helaas zonder de garantie dat dat zeker weten gaat lukken natuurlijk, maar je hebt het recht om ervoor te gaan).
idd helemaal met juju eens!!! Geloof me als je nue zwanger raakt erwijl hij het niet wilt wordt het niks!! En hij kiest ervoor om geen kinderen te willen en dat moet jij ook respecteren!!
En als jij dat indd wel wilt... komen we weer terug op wat juju zei... Je gaat echt spijt krijgen later...
ik heb een spiraal gehad en ik heb het als heel erg kut ervaren ( sorry voor het woord). ik heb hem bijna een jaar gehad en toen was het super. ik heb alleen een super ontsteking gehad in mei en toen is hij eruit gehaalt. Je hoeft niets te betalen voor het spiraal en ook niet om hem eruit te halen. Als ik jou was zou ik met mijn vriend gaan praten en als hij zeker is dan zou ik gaan nadenken over jou toekomst als je zo graag kinderen wilt. sterkte
Ik snap best dat praten niet makkelijk gaat... Toen ik er achter kwam dat ik zwanger was was mijn vriend eerst heel blij en toen sloeg hij in een keer om (nou had hij ook hulp van mijn lieftallige schoonmoeder) Ik ben nu nog jong en de kriebels blijven en wil het zo graag maar dan moet ik wel praten en als ik al niet over het verlies van mijn kleine kan praten laat staan over dat ik gewoon wel kinderen wil en hij moet doen wat hij wil en niet wat anderen zeggen... T is iets heel anders dan jou geval maar ik begrijp wel dat je nog niet met hem hebt gepraat en stiekem hoopt op een ongelukje (doe ik ook heel stiekem) Wil je in iedergeval heel veel suc6 wensen en de kracht om toch een gesprek met hem te voeren. Ga ik daar ook mijn best voor doen