Wanneer stoppen met werken???

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tabithamondial, 10 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tabithamondial

20 jul 2010
    23
    0
    0
    Werk met Harddravers
    Zaanstad
    Hallo Allemaal

Ik ben nu 33 weken zwanger van ons eerste kindje.. En ik voel mij redelijk goed in orde, op de dikke voeten en de maagzuur na dan eigenlijk gewoon heel goed.

nou werk ik met paarden en wil graag zo lang mogelijk doorwerken. Ik ben niet zo'n thuis zitter, alleen vind iedereen in mijn omgeving dat ik moet stoppen met werken, maar mag ik dat zelf niet meer aangeven?!

Wel doe ik elke week een stapje terug. dus ik doe lang niet meer alles als was ik in het begin deed. En ik zit veel vaker en neem gewoon mijn tijd en rust als ik die nodig heb.

Wanneer stoppen jullie met werken?

Groetjes Nicky

2. Silvaantje

Silvaantje Actief lid

20 dec 2011
    142
    0
    0
    Ik werk als huishoudelijke hulp en nog twee dagen
    Leiden
    Ik heb ook lang volgehouden dat ik met 36 weken zou stoppen , maar kreeg zoveel rugklachten dat ik met 34 weken ben gestopt.... maar als het kan zou ik lekker doorwerken, verveel me nu al weken echt zo erg pffffff!!

3. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    als je het kan zou ik het gewoon doen, ik werk nu ook nog, nog 1 dagje en dan heb ik officieel verlof :D maar ik werk bij bouwbedrijf en de bouwvak begint 1 week later dan mijn verlof en ik vind het gezelliger om gewoon tegelijk met mijn collega's te stoppen, dus ik ga door tot 37 weken (is gewoon tijd voor tijd) en neem ik na mijn verlof weer extra op, heb ik langer met mijn meisje, als je je goed voelt zou ik het gewoon doen, jij kent je lichaam wel!

4. Snowy82

Snowy82 Actief lid

19 apr 2012
    354
    0
    0
    Studeer
    Zweden
    Ligt eraan, iedere situatie is anders. Ikzelf ben uitgerekend eerste kerstdag en ik stop al halv augustus, maar ik begin wel weer school in september en wil niet en fulltime school en werken terwijl zwanger :) Aangezien ik in een eettent werk waar je dus niet ff een paar minutjes rustig kunt zitten als alles te veel word.

5. Jalou

Jalou Bekend lid

5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Bij mijn eerste heb ik tot 36 weken gewerkt, dat ging net goed.
    Maar nu bij ijn tweede zou ik tot 34 weken werken. Ik merk alleen nu dat ik een hoge bloeddruk krijg en dat ik veel meer harde buiken krijg. Ik ben dus nu officieel sinds gisteren ziek gemeld. Wel ga ik nog een paar uurtjes naar mijn werk om goed over te dragen, maar het houdt voor mij nu wel op.

Je kent je eigen lichaam, maar let wel op dat je niet te ver je grenzen gaat opzoeken

6. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Ik heb verlof vanaf 36 wk, maar werk nog maar t/m aanstaande vrijdag. dan eventjes vrij met vakantiedagen tot verlof begint. Niet omdat ik me nou zo slecht voel, maar ik ben er wel een beetje klaar mee en ik heb een drukke baan, en vind het wel fijn om even echt tot rust te komen voordat de babydrukte zich aandient :D
    Als jij je fysiek goed voelt en het prettig vindt om naar werk te gaan en daar te zijn moet je dat vooral doen. Zie geen reden waarom niet. Zolang je jezelf maar niet voorbij loopt.

7. MissButterfly

MissButterfly Actief lid

26 jan 2012
    143
    0
    0
    Ik zou tot 36 weken doorwerken, uiteindelijk ben ik sinds week 27 thuis komen te zitten wegens een onhoudbare situatie op het werk

8. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Lieverd als jij je goed voelt en gewoon je uren kan blijven werken dan kun je gewoon door gaan tot 36 weken.

Ik heb toevallig zelf 2 weken geleden aangegeven dat als het zo door gaat ik niet met 34 weken al verlof hoef.
    Bij de eerste ben ik met 30 weken halve dagen gaan werken maar ik werkte toen 32 uur per week onregelmatig.
    Was gewoon niet meer te doen.
    Nu werk ik 10 dagen per 4 weken dus veel relaxder allemaal en het gaat prima zo.
    Afijn ik beslis zelf mits het goed gaat of ik met 34 of 36 weken stop en voor nu zeg ik 36 weken.

9. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Ik heb met alle drie de kinderen tot 36 weken full time doorgewerkt.. geen centje pijn. Ben volgens mij wel een uitzondering.
    Ligt er ook een beetje aan wat je exact doet. Ik hebe en zittend beroep dus ook weinig belasting.

10. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Als je geen extra risico loopt met de paarden en je voelt je zelf nog helemaal prima, dan kun je gewoon door werken tot 36 weken hoor, maar let goed op de signalen van je lichaam!
    Ik ben helaas sinds vandaag al met verlof. Werkte 34 uur op een babygroep in de week en voelde me tot vorige week dinsdag nog prima, had af en toe wel wat last van mn rug, maar vond dit ook logisch, want ja alles wordt nou eenmaal zwaarder... Ben ook niet iemand die bij ieder klein pijntje aan de bel gaat trekken. Helaas voor mij heb ik een hoge pijngrens en ben ik dus mijn grens over wat eigenlijk kon heengegaan. Sinds woensdag verschrikkelijke buik en rugpijnen en mn bekken begonnen te rammelen....
    Conclusie: alles is nu al behoorlijk verweekt van binnen en mijn bekken zijn niet zo best meer. Advies van vk en fysio deze week: per direct stoppen met werken als ik noet mijn leven lang klachten wil blijven houden...* slik!*
    meid let dus heel goed op de signalen van je lichaam, laat zwaar tillen aan anderen over, want anders zegt je lichaam duidelijk STOP!

11. tabithamondial

20 jul 2010
    23
    0
    0
    Werk met Harddravers
    Zaanstad
    Ik voel mij inderdaad gewoon goed en heb aangegeven dat ik ga proberen tot aan week 36. maar mocht ik eerder willen kan ik dat gewoon aangeven.

ik moet wel toegeven dat ik iemand ben die niet zo snel opgeeft, maar ik merk wel dat het allemaal langzaam aan wat zwaarder wordt en doe ik een stapje terug.

groetjes Nicky

12. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Gewoon kijken wat je kan en als het niet meer gaat dan goed naar je lichaam luisteren.

Ik ben deze week in de ziektewet gegaan, m'n lijf kon het werk niet meer hendelen, en dat had ik nooit van mezelf verwacht ;) (zou pas met 36 weken verlof gaan)
    Maar het ging gewoon echt niet meer!

Dus hou goed jezelf in de gaten, en loop jezelf niet voorbij..

Deel Deze Pagina