Eierstokken voelen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Vlinder125, 8 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder125

Vlinder125 Niet meer actief

Misschien omdat ik er nu meer op let dan anders;
    Kan je altijd je eierstokken voelen als je op je buik drukt? Of is dit op een bepaald punt in je cyclus?

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Nee, die kun je aan de buitenkant van je buik niet voelen. Eierstokken zitten aan één kant vast en de andere kant zweeft als het ware los in je buikholte. Dus ze zullen nooit je buik omhoog drukken, omdat ze genoeg ruimte hebben om de andere kant op te gaan. Hier eens een cyste gehad van 8 cm en toen was het ook niet aan de buitenkant te voelen. Dus het lijkt mij onmogelijk.

3. 1986CHANTAL

1986CHANTAL Fanatiek lid

12 mei 2014
    1.767
    760
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik heb heel lang een pijnlijke plek linksonderin mijn buik gehad. Daarvoor ook naar een arts geweest en een echo en inwendige echo laten maken. Wat bleek... Mijn Linkereierstok ligt ontzettend oppervlakkig. Dus als ik (zachtjes) ol mijn buik drukte dan was dat pijnlijk. Uiteindelijk door er gaandeweg mijn cyclus op te letten merkte ik dat ik voelde dat mijn eitje groeide. Eisprong (denk ik) nooit gevoeld. Na mijn eisprong was deze pijn weg en begon een week na mijn menstruatie weer wat te komen. Omdat ik weinig vet op mijn buik heb én mijn L eierstok erg oppervlakkig ligt kon ik dit voelen volgens mijn arts. Afgelopen twee maanden voel ik het ineens niet meer.

4. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Ik heb nu 20 eitjes, beidde eierstokken 10 (van elk ongeveer 18-20 mm), en buiten dat mijn buik een stuk dikker en gevoeliger is, voel ik niks als ik er op druk!

Deel Deze Pagina