Naar een andere verloskundige?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Stefanie100, 19 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stefanie100

Stefanie100 Actief lid

16 nov 2015
    123
    0
    0
    Groningen
    Dag dames,

Vandaag zeer slechte ervaring gekregen met de verloskundige... zelfs zo erg dat ik sinds ik er vandaan kom alleen nog maar kan huilen.

De vraag dan nu ook, kan je ook overstappen? Na een andere verloskundige of ziekenhuis?

Ze hebben me al eerder zonder dat wij het wisten doorverwezen na het ziekenhuis dus ik ben al wel bekend bij de gynaecoloog daar.

Liefs
    Stefanie100

2. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Volgens mij ben je vrij om je eigen behandelaar te kiezen, maar zou voor de zekerheid even navraag doen bij je ziektekostenverzekering.

3. Nobely

Nobely Actief lid

13 nov 2015
    442
    1
    18
    NULL
    NULL
    Wat vervelend, zover ik weet kan dat gewoon hoor!

Laat je niet gek maken.

4. Stefanie100

Stefanie100 Actief lid

16 nov 2015
    123
    0
    0
    Groningen
    Ik ga morgen inderdaad rondbellen, o.a. ook met de gynaecoloog. Ik mocht kiezen toen ik bij haar was om onder haar te vallen of onder de verloskundige en later als nog naar haar. Ik baal nu flink dat ik niet direct de keuze heb gemaakt om onder controle te komen bij de gynaecoloog.

5. 26mei

26mei Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.973
    330
    83
    Misschien ook fijn om het gesprek aan te gaan met je vk. Ongeacht of je overstapt of niet. Er is duidelijk iets mis gegaan. Met zo'n rot gevoel moet je niet blijven lopen.

6. Aynil

Aynil Bekend lid

16 okt 2015
    531
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Brabant
    Ja hoor je kunt gewoon overstappen.. je verloskundige moet vertrouwd zijn en jou op je gemak stellen dat is bij jou niet het geval dus ik zou zeggen bel die gyn leg de situatie uit en wss komt t dan wel goed.. en wat hier al gezegd is praat er ook met je vk over mss is zij zich van geen kwaad bewust..

Nu ben ik wel nieuwsgierig wat er gebeurd is waardoor jij zo overstuur van bent..

7. Mus

Mus Bekend lid

13 sep 2008
    870
    11
    18
    Vrouw
    Arnhem
    Staat er ergens niet in jouw controleboekje oid dat als je klachten hebt over je verloskundige dat je kunt bellen met een klachtenlijn? Ik kan met herinneren dat ik dat wel erin had staat iig... Klachten over verloskundigen nationaal ofzo..

8. Smiley30

Smiley30 Lid

26 mei 2015
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Overstappen mag altijd voor zover ik weet. Ik ben zelf ook ook over gestapt met 30 weken ofzo. Vertrouwen was dusdanig geschaad dat ik dat schadelijk vond voor bij de bevalling. Ten slotte is elke vorm van vertrouwen de basis voor een (zorg)relatie.

De eerder genoemde tip, haar vertellen wat het met je heeft gedaan adviseer ik je ook.

Succes!!

9. Braam0

Braam0 Fanatiek lid

23 sep 2015
    1.104
    1
    38
    Ben zelf ook overgestapt na 2x bij mijn 'oude' vk te zijn geweest. Voelde me er niet welkom en had gewoon geen zin in de volgende afspraak. Zo hoort een zwangerschap niet te lopen. Heb even gebeld met mijn zorgverzekeraar en die vertelde dat het gewoon kon. Heb me aangemeld bij een ander en daarna gebeld naar de oude vk dat ik over stapte. Ze stuurde de gegevens door en klaar!

10. Beebje076

Beebje076 Lid

14 feb 2016
    36
    1
    6
    Ik ben met 20 weken overgestapt naar een andere vk, voor zover ik weet kan dit gewoon. succes!

11. neveah

neveah Actief lid

10 feb 2016
    230
    0
    16
    NULL
    NULL
    hier ook onlangs overgestapt

is geen probleem

Deel Deze Pagina