Vraag over cyclus

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Baby82, Nov 25, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Baby82

Baby82 Actief lid

Nov 25, 2007
    120
    0
    0
    Hallo,

Ik heb een vraag over mijn cyclus. Sinds Juli ben ik gestopt met de pil. Mijn cyclus lijkt iedere keer langer te worden (27 / 30 / 32 dagen). Nu weet ik niet precies wanneer ik eigenlijk mijn NOD heb? Op 22 oktober had ik namelijk bruinverlies, en op 25 oktober bloedverlies. Nu heb ik aangehouden dat 22/10 mijn eerste dag van mijn laatste mensturatie is, wat betekend dat mijn NOD op 23/11 zou zijn geweest. Ik heb op 19, 20 en 21 november wel 3 dagen wat licht roze slijmverlies gehad (wat kan duiden op een innestelingsbloeding?) maar op mijn NOD negatief getest helaas. Vanmorgen had ik weer een beetje bruinverlies. Nu weet ik het niet meer...... Ben ik vandaag dan toch ongesteld geworden of is de kans nog aanwezig dat ik zwanger ben? En moet ik voor de komende cyclus dan weer uitgaan van deze dag als eerste dag laatste menstruatie?

Heb wel symptomen als pijnlijke borsten, moe en misselijk. Maar het is niet de eerste keer dat mijn lichaam me voor de gek houdt.

Hopelijk kun je me antwoord geven,
    Alvast super bedankt!

Liefs Baby82

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOi baby82,

En heb je nog een test gedaan?
    Ik wil je aanraden de dag dat je rood bloedverlies hebt te tellen als je eerste dag van je laatste menstruatie. Je bent een rustige opstarter.
    Ik ga voor je duimen dat het snel raak is voor jullie.

Imke

3. Baby82

Baby82 Actief lid

Nov 25, 2007
    120
    0
    0
    Hoi Imke,

Bedankt voor je snelle reactie! Heb vanmorgen nog een test gedaan, maar weer negatief. Dat bruinverlies van gisteren was ook maar een uurtje. Verder niks meer. Tja, ik kan alleen maar afwachten vrees ik.

Bedankt voor je reactie en ik weet nu welke dag ik moet aanhouden!

Liefs Baby82

4. Baby82

Baby82 Actief lid

Nov 25, 2007
    120
    0
    0
    Hoi Imke,

Ik heb vanmorgen nog een test gedaan en ik ben ZWANGER! Volgens de banner nog geen 4 weken, klopt dat? Als ik tel vanaf 25/10 met een cyclus van 35 dagen? Wanneer kan ik dan het beste contact opnemen met de huisarts / verloskundige?

Nou ja, we zijn echt zooooooooooooooooo blij!

Liefs Baby82

5. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    JOEHOE@! gefeliciteerd!

Maak bij ongeveer 8 weken je eerste afspraak, dan is er op de echo ook goed te zien of het hartje klopt. Dus bel over 1a2 weken.

Imke

Share This Page