Vanmiddag zag ik in de sliertige afscheiding wat bruinige afscheiding Weet nu niet goed wat ik moet... Naar de huisarts? Of afwachten tot er meer bloed of rood bloed is?? Heb omdat ik niet weet hoever ik ben nog geen afspraak bij de VK en dus ook geen nummer om direct te bellen mocht er wat zijn. Kan alleen bellen op dins en woens tussen half 11 en half 12. Ben erg bang dat t mis gaat. Maar heb (nog) geen krampen...
Hoi Wilma, wat erg voor je. je wil zo graag direct weten hoe en wat he misschien kun je via de ha een verwijzing voor gyneacoloog krijgen. Toen ik 5 weken zwanger was begon ik ook met bruine afscheiding, ben toen doorgestuurd naar de gyn. kreeg toen gelijk een echo. daarop was wel af een vruchtje te zien, maar moest 2 weken wachten of het nog leefde. ( dit zijn erg lange en onzekere weken). uiteindelijk heb ik bijna 4 weken gevloeid totdat ik op 2 mei een miskraam kreeg. In die periode heb ik veel op internet naar soortgelijke gevallen gekeken, het blijkt in heel veel gevallen ook goed te gaan!!! Probeer dus niet te wanhopen, de kans is 50% dat alles goed is, heb je trouwens al een hartje gehoord/gezien??? Zo ja, dan is de kans een stuk kleiner dat er wat mis is.1
Ik moet volgende week donderdag weer naar de gyn voor een echo. Als t bloeden aanhoud ga ik bellen of ik eerder kan komen denk ik. Zouden ze dat doen? Heb 2 weken geleden een echo gehad en t hartje zien kloppen. Heb net lopen zoeken naar info over hartjes die al kloppen en miskramen maar kon er niet veel over vinden.. Hopelijk heb je gelijk en maak ik me druk om niets. Heb nog steeds geen kramp of niets maar voel wel vanalles daar. Maar goed dat kan ook zijn omdat ik dr bang voor ben en op elk dingetje let.. Pff... Zou willen dat t 4 uur was dan kwam mn vriend naar huis. Kan nu wel ff een arm om me heen gebruiken
bel naar je huisarts en wacht niet af. wil je niet bang maken dat heb ik gedaan afwachten en het is misgegaan. wil je niet ongerust maken maar zeker voor onzeker
Nee idd dan kunnen ze helaas er niets aan doen. Maar het zou denk ik wel fijn zijn dat wanneer er niets bijzonders is dat je in elk geval weet dat alles goed zit. Ik denk dat je gewoon ff de HA moet bellen en vragen of hij/zij een inwendig onderzoek doen of idd een verwijzing naar de Gyn. Zelf denk ik dat je je nog geen zorgen hoeft te maken. Sterkte meis
@Natasja: Het was normale afscheiding die ik nu wel vaker heb nu ik zwanger ben (wat dikker en wittig) en daar nogal wat bruinige slierten door heen. En bij nog n keer vegen nog wat. @Silla: Ik wacht het 1 dag af als t morgen nog zo is dan bel ik de gyn op of ik eerder mag komen. Ben de eerste schrik te boven nu en heb nog steeds geen krampen ofzo. Net weer naar de wc geweest en t de afscheiding was nu HEEL ligt beige... Misschien dus toch niets... Maar even af wachten wat er verder gebeurt vandaag... Bedankt iig voor jullie steun! Kon ik wel ff gebruiken nu.
gelukkig maar! Ik denk dat het misschien is van naar de wc gaan ofzo. Het komt vaker voor.. Maar ik snap dat je onwijs bent geschrokken!
jeetje dat is schrikken zeg, denk dat ik ook zou schrikken, maar gelukkig zeg je dat het minder word, en ik lees ook steeds zolang je geen krampen heb en geen rood bloedverlies nog geen zorgen maken, ben blij dat je wat geruster bent! hoop dat alles goed blijft gaan! liefs sim
Ja heb t natuurlijk al wel eens gelezen hier en gehoord. Maar in mn vorige zwangerschappen nooit gehad. Dus dacht dat t heeel weinig zou zijn... En dit was toch voor mijn idee niet heel weinig. Dus was meteen beetje paniek van "nou dat was het dan..." Je hebt toch ook meer kans als je ouder bent (was 23/24 met de eerste en nu 32) @ Sim; Dankjewel voor je lieve reactie
Snap ik wel hoor dat je zo dacht! Maar is dat zo? hoe ouder je bent hoe groter de kans op een miskraam? wist ik niet
Op de site van de nederlandse vereniging van obsteterie en gynealogie: "De kans op een miskraam neemt toe met de leeftijd. Voor vrouwen beneden de vijfendertig jaar is de kans op een miskraam bij een zwangerschap ongeveer 1 op 10. Tussen de vijfendertig en de veertig jaar eindigt 1 op 5 tot 6 zwangerschappen in een miskraam. Tussen de veertig en vijfenveertig jaar 1 op 3, boven de vijfenveertig jaar de helft van de zwangerschappen." Bron: ngov
Ervaring leert dat de natuur geen boekjes leest Geen dank! Leer vast meer van jou reacties op dit forum dan jij van mij
Hoi Wilma, Dat lijkt me inderdaad schrikken wat je vertelt. Ik hoop voor je dat je gauw een echo kan krijgen, zodat je gerust gesteld bent. Bij mij ging het anders (hoorde bij de echo dat het mis was), dus ik kan geen ervaringen vertellen over bloedverlies. Maar wat ik er van lees en hoor, komt zo een beetje best vaak voor en dat hoeft dan niks te betekenen. Ik duim voor je dat alles goed is! groetjes, Wietske
Hoi Wilma, ook ik duim voor je dat het bloedverlies niks betekent en dat alles goed is met jullie kindje. Blijf er in geloven. liefs Hope