Maar 2 weken vloeien na bevalling?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Luffy90, Dec 4, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Hallo,

Op 19 november ben ik met 22,5 weken helaas veel te vroeg bevallen van ons zoontje. Nu zijn we ongeveer 2 weken verder en verlies ik al bijna geen bloed meer, heel af en toe nog een beetje bruin verlies maar ook dat heb ik bijna niet meer. Nu vroeg ik mij af of het normaal is dat het zo kort kan duren? En als het straks helemaal weg is kunnen mijn vriend en ik weer gewoon seks hebben? En als we weer seks zouden mogen hebben moeten we het dan veilig doen? Dat zou erg tegen mijn gevoel in gaan aangezien we niks liever willen dan weer zwanger raken, maar we hebben ook nog geen afspraak gehad in het ziekenhuis die hebben we pas volgende week.

Groetjes,

Luffy90

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

wat verdrietig om te horen zeg.
    Ja, het kan wat langer of wat korter duren, het bloedverlies.
    Het kan zo zijn dat het nu bijna over is, maar over een paar dagen toch ineens weer toeneemt. Je merkt het vanzelf wel.
    Het is niet zo dat je per se niet zwanger mag worden. Maar het is wel voor je lichaam maar ook psychisch zwaar om dat zo snel al weer te willen. Ik kan dat niet voor je beslissen. Misschien dat je jezelf wel 6 weken ontzwangeren moet gunnen, dan is je lijf weer een beetje de oude en heb je waarschijnlijk ook je eerste ongesteldheid gehad, dat lijkt mij verstandig. Maar je mag ook je gevoel volgen. Als je weer zwanger wilt worden, start dan ook weer met foliumzuur.
    Veel sterkte gewenst!

Mirjam

3. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Oke, bedankt voor het antwoord!

Share This Page