chlamidia en zwange worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door tessaa, 15 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tessaa

tessaa Actief lid

13 okt 2008
    202
    0
    0
    tilburg
    hallo mensen
    ik probeer zwanger te worden maar zit tog met iets in me hoofd
    ik heb namelijk een keer chlamidia gehad en liep er best lang mee ik ben nu al 1 jaar gestopt met de pil en al echt 7 maanden bezig om zwanger te worden. maar het wil niet lukken ben nu wel 3 dagen overtijd maar testen zijn negatief zou het dan zo zijn dat ik onvruchtbaar ben of dat het langer duurt dat ik zwanger word door de chlamidia of misschien tog me eilijders verstopt zijn? ook ben ik naar de dokter gegaan om de te vragen maar die zegt dat het me niet kwaad heeft gedaan maar waarom duurt het dan zo lang voor dat ik zwanger word elke maand word ik weer teleur gesteld... :(

kan iemand me helpen ik loop hier al een tijdje mee en durf er niet echt met iemand uit me omgeving over te praten

lief tessaa

2. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    Chlamydia kan wel invloed hebben op je vruchtbaarheid, als je de naar de gyn gaat word je ook standaard hierop getest.

- ok ik had niet helemaal goed gelezen-

Maar als de huisarts zegt dat het geen kwaad heeft gedaan dan zal dat wel zo zijn.
    Niet iedereen word meteen zwanger, met ons allebei is niets aanwijzbaars mis, maar we zijn al wel 2 jaar bezig.
    Niet te druk om maken en het gewoon nog even tijd geven!

3. tessaa

tessaa Actief lid

13 okt 2008
    202
    0
    0
    tilburg
    hoi penelopea
    ja ik weet dat ik me eigen niet druk moet maken maar soms zegt me vriend ja misschien ben je wle niet vruchtbaar of ik zelf niet dit en dat en dan ga je wel aanhet denken tog

4. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    Natuurlijk maak je je dan druk, dat is ook wel normaal. Maar 7 maanden is niet extreem lang. Ik snap dat als je er eenmaal voor gaat het ook niet snel genoeg kan gaan, dat gevoel heb ik ook, maar je hebt het niet zelf in de hand.
    Het beste is denk ik gewoon nog even afwachten, en als je het echt niet los kan laten, misschien toch een doorverwijzing naar de gyn vragen?

5. tessaa

tessaa Actief lid

13 okt 2008
    202
    0
    0
    tilburg
    ja ik denk het ook ik w8 zeker nog wel even af en ja als de ongesteldheid er deze week niet aan komt ga ik weer een test doen maar dan gewoon bij de dokter die vind ik vertrouwbaarder dan van de trekpleister 2 voor 5 euro ook al zeggen mensen dat ze positief hebben gestest met die test

6. tessaa

tessaa Actief lid

13 okt 2008
    202
    0
    0
    tilburg
    jammer dat niemand me kan helpen ik w8 wel af het moet er tog ooit van komen (hoop ik)

7. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Chlamydia kan idd je vruchtbaarheid aantasten. Toen bleek dat mijn eileider vernauwd was hebben ze gelijk een test op chlamydia gedaan. Ik had het trouwens niet.
    Vind het wel raar dat je HA zegt dat het geen kwaad heeft kunnen doen terwijl je zegt er lang mee gelopen te hebben en chlamydia volgens mij op nummer 1 staat voor vruchtbaarheids killers.
    Ik wil je niet bang maken hoor en 7 maanden is ook niet gek maar als het te lang gaat duren zou ik me toch door laten verwijzen naar een Gyn.

8. Trees

Trees Niet meer actief

Mocht het toch nog een paar maanden duren zou ik om een doorverwijzing vragen. Ik kom nu waarschijnlijk ook weer met een eng verhaal aan (sorry, sorry, sorry), maar ik werd na mijn buitenbaarmoederlijke zwangerschap ook op chlamydia getest, omdat het inderdaad je eilieders kan vernauwen en hierdoor een bevrucht eitje kan blijven hangen (kleine kans!)

9. tessaa

tessaa Actief lid

13 okt 2008
    202
    0
    0
    tilburg
    nou dan ga ik heel snel een verwijzing aanvragen

10. kika28

kika28 Lid

20 mei 2008
    22
    0
    0
    Boskoop
    Hoi,

Ik ben, toen we nog bij de gyn liepen, ook getest op chlamidya. Ik bleek het gehad te hebben zonder dat ik het ooit geweten heb, heb er niks van gemerkt. Ze hebben bij mij toen gelijk een kijkoperatie gedaan en mijn eileiders gecontroleerd en daar kwam niets uit, geen verklevingen. Dus het hoeft niet persee zo te zijn dat je verklevingen ervan krijgt, heb ik ook niet.

Groetjes

11. tessaa

tessaa Actief lid

13 okt 2008
    202
    0
    0
    tilburg
    hey kika
    ja hebt het na gevragen maar ze zeiden bij de HA dat ik er voor behandelt ben dus de kans is heel klein dat dat is gebeurt dus

12. kika28

kika28 Lid

20 mei 2008
    22
    0
    0
    Boskoop
    Wel beter dat je er voor bent behandelt, ikke toen niet. Maar als je het echt zeker wilt weten moet je je gewoon laten doorverwijzen.

13. Sucre

Sucre Fanatiek lid

1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Tessaa, ik heb het ook gehad. Mijn huisarts heeft gezegd dat als ik na 6 maanden nog niet zwanger was, dat hij me dan al wilde doorsturen naar de gyn, ondanks dat ik er wel voor ben behandeld.

Meestal heeft het geen gevolgen, dat moet je je wel realiseren.

14. esther78

esther78 Bekend lid

23 nov 2007
    584
    0
    0
    randstad
    Hoi Tessa,

heb je al eens getempt of ovu testen gebruikt?
    Mocht dit niet het geval zijn dan zou je daar mee kunnen beginnen om te zien of je wel een eisprong hebt etc.

15. tessaa

tessaa Actief lid

13 okt 2008
    202
    0
    0
    tilburg
    hoi esther
    ik heb dat nog niet gedaan maar ja ik ben gisteren naar de HA geweest blaasontsteking is het niet en test negatief maar ik ben nog steeds niet ongi mar ja ik hoor veel mensen zeggen dat ze ook veel test hebben gedaan en na de 6de pas positief of bij bloed afname ik weet het allemaal niet meer de assistente zei dat ik er optijd voor ben behandeld en het geen schade heeft gedaan dus ik ben niet door verwezen ik weet het allemaal niet meer wat ik er mee aan moet

16. esther78

esther78 Bekend lid

23 nov 2007
    584
    0
    0
    randstad
    ik begrijp dat je je radeloos voelt, ik dacht ook dat ik zo zwanger zou zijn.
    Ben een gezonde meid, eet gezond, drink niet veel alcohol en ik sport met regelmaat.
    Mijn moeder heeft vier kinderen op de wereld gezet en mijn zus was met 5 mnd zwanger.
    Om me heen raken er veel per ongeluk of eerder dan gepland zwanger.
    Waarom lukt het bij mij dan niet?
    ik ben vrij snel begonnen met de Persona (soort ovutesten) ondanks dat de mensen die ik van mijn kinderwens op de hoogte had gebracht me voor gek verklaarde.
    Ze vonden dat ik er te snel te veel mee bezig was.
    Het is makkelijk praten voor die personen als ze zelf geen kinderwens hebben of zelf binnen een zucht en een scheet zwanger waren.

Ik ben blij dat ik er snel mee ben begonnen want ik heb hierdoor eerder aan de bel kunnen trekken.
    Ik vermoed dat mijn ei wel elke maand springt maar dat deze niet ver komt. (de ovutesten geven wel hormoonschommeling aan maar is nooit positief geweest)

Mocht je deze ronde niet zwanger zijn dan is mijn advies aan jou :lekker met ovutesten beginnen!
    Zo krijg je zelf een beetje zicht in wat er met je lijf gebeurt, dit kan je dan weer doorspelen naar je huisarts of gyn.

17. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Of gaan tempraturen.

18. tessaa

tessaa Actief lid

13 okt 2008
    202
    0
    0
    tilburg
    ja dat ga ik zeker ook doen maar ik ben nog steeds niet ongi ik wacht tot volgende week als ik dan nog niet ongi ben ga ik wer een test doen als het negatief is ga ik naar de dokter maar bedankt voor jullie reactie's

Deel Deze Pagina