steeds maar heel weinig kunnen eten.. is dit schadelijk?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door dragonlove, 28 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dragonlove

15 jul 2006
    38
    0
    0
    Hallo,

Laatste tijd ben ik eindelijk van me misselijkheid en overgeven af door middel van een weekkuur van medicijnen emasefene (zoiets was het)
    heb een week lekker kunnen eten wat ik wou en normale portie.

NU is het echter zo dat ik sinds ruim een week echt bijna niet meer kan eten.. ookal eet ik meerdere keren op een dag.
    een liga of een sinasappel dat gaat nog maar net. maar warm eten.. dat krijg ik er gewoon niet meer in!
    Dit frustreerd mij heel erg omdat ik dit met me eerste zwangerschap totaal niet had.

NU ben ik heel erg bezorgd of het kwaad kan voor de kleine??? Ik voel hem/haar ook iets minder dan voorheen. Ik voelde eerst iedere dag wel 3x op een dag kleine kriebeltjes uit me buik komen en nu is dat soms paar dagen niet en dan ineens weer wel en ik heb pas de 15e van augustus weer afspraak bij mijn vk.

Kunt u mij misschien geruststellen of moet ik toch even naar de verloskundige?

Met vriendelijke groeten,

Dragonlove

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

het kan geen kwaad voor je kindje als je een poos minder eet. Je kindje neemt alles wat ie nodig heeft om te groeien, en dat gaat ten koste van jou.
    Als warm eten een poos niet lukt geeft dat niets. Wel zou ik dan een zwangerschapsmultivitamine nemen, zodat je in elk geval genoeg vitaminen en mineralen binnenkrijgt. Probeer over de dag verdeeld kleine porties groente, fruit en melkprodukten te nemen. Ook brood/crackers/volkoren beschuit oid is belangrijk. Maak je in elk geval geen zorgen, dat is niet nodig.
    Ook over het bewegen van je kindje hoef je je niet druk te maken. Het is normaal in deze periode van de zwangerschap dat als je je kindje al voelt (dat is best uitzonderlijk), dat je hem zeker niet elke dag voelt en ook niet elke dag even vaak. Er mogen gerust een paar dagen tot een week voorbij gaan zonder dat je iets voelt!

Mirjam

Deel Deze Pagina