Positiekleding voor lange vrouwen

Discussion in 'Zwangerschap' started by Nelly, Jun 15, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nelly

Nelly Fanatiek lid

May 5, 2006
    2,955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Hallo,

Ik weet niet of deze vraag al eerder gesteld is, maar heeft iemand tips/ideeen voor positiekleding voor lange vrouwen? Welke winkels houden hier rekening mee?
    Ik ben nu een dikke twaalf weken zwanger en het zal waarschijnlijk niet lang meer duren dat ik naar positiekleding op zoek moet. En ik ben al niet zo'n winkeltype...
    Normaal wip ik altijd bij Miss Etam binnen voor de long-collectie. Daar hebben ze ook wel positiekleding, maar ik ben bang dat dat allemaal te kort is.
    Oja, ik ben 1,84 mtr.

Groetjes,
    Nelly

2. Senna

Senna Fanatiek lid

Dec 8, 2005
    2,560
    0
    0
    ooh jaa dat probleem had ik ook, alles was te kort :(
    ben 1.80

ik heb wel broeken van noppies en de promiss gehad, maar het bleef altijd net passen of net niet :(

stom eig he dat ze daar geen rekening mee houden.

3. Writer

Writer Niet meer actief

ik zou juist graag willen weten waar zwangerschap kledingen voor kleine vrouwetjes :) ben 1. 55 en het is super moelijk om goeie lengte 's van broek enzo vinden ,moet altijd naar kleding makster ,
    mij vriendin is hele lange meid , ze shopte altijd bij dure winkel's altijd en via internet maar waar percies weet ik niet meer
    succec verder met zoeken

4. Kikkert

Kikkert VIP lid

Mar 25, 2007
    9,319
    1
    38
    hey meiden ik ben zelf 1.73 en ik heb er al problemen mee om lange broeken te vinden dus ik ben maar rokken gaan kopen. en ik heb 1 broek met hoog water :(

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    ik ben 180 en heb 2 broeken die echt net gaan, bijde van noppies. verder heb ik gewoon positierokjes gekocht en als er slecht weer is doe ik er z'n legging onder die nu in de mode zijn en klaar met een paar leuke schoentjes eronder. voor het warme weer heb ik een paar positiejurkjes gehaald en dan heb ik er dus ok geen last van

6. Beate

Beate Fanatiek lid

Apr 13, 2007
    2,202
    0
    0
    Ik ben 1.87, en was ook bang nergens broeken te kunnen vinden die lang genoeg zouden zijn. Maar ik was zeer verbaasd: zowel bij promiss als H&M ben ik geslaagd voor broeken die gewoon lang genoeg zijn. Maar ja, misschien heb ik verhoudingsgewijs wat kortere benen...

De verkoopster bij de promiss vertelde mij trouwens wel dat de broeken dit jaar voor het eerst langer werden gemaakt, na 'klachten' van lange vrouwen. Korter maken kan altijd, langer maken is een stuk ingewikkelder ;)

7. Mirelle

Mirelle Actief lid

Dec 11, 2006
    469
    0
    0
    Oss
    Niks kunnen vinden aan lange broeken....
    Zoom er al uit gehaald en meer kon ik niet doen helaas.
    Dus mijn hele zwangerschap loop ik met hoog water broeken aan.

Ik ben 1m82, maar mijn been lengte is heel erg lang zo ook mijn armen.
    Altijd al problemen mee hoor, niet alleen met positie kleding.

Groetjes, Mirelle.

8. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

Dec 3, 2006
    2,328
    0
    0
    tukkerland
    1.88...

Wehkamp is de enige met positiemode in lengtematen...

Goede ervaringen mee!

9. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

Dec 12, 2006
    2,072
    309
    83
    verpleegkundige
    ik heb destijds bij vida vita een spijkerbroek gehaald.
    ben zelf 1.73cm maar die broek was veel te lang....

10. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

Apr 19, 2007
    3,481
    0
    0
    prov.groningen.
    Hier nog een lange dame met een lengtemaat van 38.
    Ik heb driekwartsbroeken gekocht en daar deed ik in de winterperiode mijn laarzen onderaan.

En trek ik er gewoon een paar platte schoenen bij aan.

Verder ben ik geen winkel tegen gekomen die voor mij de goede lengte had.

11. puckje

puckje Bekend lid

Jun 9, 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Hier iemand met het tegenovergestelde probleem. Ik ben 1.63 m. Ik heb echt alle positiebroeken die ik had gekocht korter moeten maken. De spijkerbroeken van Mama Lucius zelfs wel bijna 25 cm. Misschien dat dit merk iets voor je is, gewoon even proberen. In de zomer kun je desnoods een driekwartbroek gaan dragen. Succes met zoeken.

12. Nelly

Nelly Fanatiek lid

May 5, 2006
    2,955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Bedankt voor jullie reacties!

Ik zal tegen die tijd wel eens bij Promiss binnenwippen. Normaal niet mijn favoriete winkel, maar misschien kan ik er wel slagen voor positiekleding. En de site van wehkamp zal ik ook eens bezoeken.

En anders moet ik inderdaad maar aan de driekwart broeken en rokjes... Gelukkig is dat nu wel in de mode. :)

Wat kleding betreft zou ik af en toe wel willen dat ik kleiner was. Korter maken kan altijd wel, maar langer wordt een beetje moeilijk! ;) En een naaimachine ken ik alleen maar van plaatjes! hihi... :)

Groetjes,
    Nelly

13. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,339
    36,198
    113
    @nelly: ik heb bij future maman een broek van noppies gekocht, dat was een extra lang model. Hij is ook lang genoeg voor mijn zusje, zij is 1.86. Dus ze zijn er wel hoor, alleen ff zoeken. Ben idd bang dat miss etam dan een probleem wordt.

14. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

Sep 28, 2006
    2,574
    4
    38
    Midden van NL
    broeken heb ik niet zo veel gekocht. Maar heb wel rokken en truitjes kunnen vinden die goed zaten.

In Amersfoort zit een leuk winkeltje met alleen maar positiemode. Daar hebben ze echt leuke hippe kleding wat ook nog betaalbaar is (beetje de gewone winkelprijzen).

Ik ben zelf trouwens 1m80

15. linda84

linda84 Fanatiek lid

Sep 3, 2006
    4,383
    36
    48
    Ik ben zelf 1.78 en heb geen last van te korte broeken. (heb wel lange benen) Ik hou wel van winkelen. Maar ben wel geslaagd bij prenatal, promiss en miss etam. Sommige broeken zijn zelf aan de lange kant. En wat ook handig is zijn de 3 kwart broeken en rokjes. Even goed rondkijken en passen maar.

16. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

Mar 5, 2006
    5,590
    0
    0
    Ik ben 1.83 en vond de miss etam een crime. Die hebben normaal gesproken longwear, maar volgens mij vergeten ze dat lange dames ook zwanger kunnen worden/zijn.
    Van Noppies heb je de extra lange spijkerbroek. Ik had hem al aan met 8 weken en kan hem ondanks mijn toeter nog steeds goed aan! De achterkant komt zelfs een beetje op degrond. Heeft verder een iets uitlopende pijp. Mensen verbaasden zich er over dat het een positiebroek was. Zo goed zit hij. (heb er inmiddels 2)

Het gaat hier dus om de Noppies spijkerbroek artikelnummer 2014L Order 3774

17. Mirelle

Mirelle Actief lid

Dec 11, 2006
    469
    0
    0
    Oss
    Overal al gekeken en niets past, ook niet de lengte maat van Whekamp en Miss Etham (Zonder zwangerschap)
    Alles is gewoon te kort helaas......
    Ik heb overigens hetzelfde pobleem met mauwen :cry:

Groetjes, Mirelle.

18. Nelly

Nelly Fanatiek lid

May 5, 2006
    2,955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Nee, lange dames worden niet zwanger bij Miss Etam! :( Hihihi...
    Maar die broek van Noppies houd ik zeker in gedachte! Bedankt voor de details!

En met 8 weken al een buikje. Ben jaloers! Ik zit er nog steeds op te wachten. Ben benieuwd wanneer ik kan showen! Mijn moeder kreeg destijds rond 3 / 4 maanden een buikje. Hopelijk zit het in de genen en hoef ik ook niet zo lang meer te wachten.

Hoe zit het trouwens met de rest van de lange dames, wanneer moesten jullie over op positiekleding?

Groetjes,
    Nelly

19. Lintje

Lintje VIP lid

Oct 9, 2006
    6,218
    1,423
    113
    Nederland
    Bij Z.E.I.-lifestyle in Heerenveen en Groningen.. Geweldige positiekleding en een heleboel keus, voor groot en klein!

20. Nelly

Nelly Fanatiek lid

May 5, 2006
    2,955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Up!

'k Ga zaterdag shoppen voor positiebroeken. Mijn gewone broeken zitten nu echt niet meer lekker. De band zit te strak, aan het kruis heb ik ruimte over en aan de achterkant kruipt ie tussen mijn billen. Daar helpen geen stiekjes meer aan...
    Dus ik moet nu echt. :(

Groetjes,
    Nelly

Share This Page